توسعه زیرساخت‌های ارتباطی اولویت آذربایجان غربی برای استقبال از زائران اربعین است

توسعه زیرساخت‌های ارتباطی اولویت آذربایجان غربی برای استقبال از زائران اربعین است

آرازآذربایجان،مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: یکی از اولویت‌های ما توسعه و افزایش زیر ساخت‌های ارتباطی منتهی به مرز تمرچین برای تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی است.
سیدمحسن حمزه لو افزود: در حوزه اربعین امسال نسبت به پارسال ۱۰ برابر افزایش تردد خواهیم داشت بر همین اساس افزایش و بهبود وضعیت زیرساخت‌ها از اولویت‌ها است.
وی اظهار کرد: در حوزه راه‌ها با هدف بهبود وضعیت و تعریض جاده در برخی مناطق و شهرهای مسیر تردد زائران اربعین، فعالیت‌ها آغازشده و در ۴۰ نقطه پیمانکاران مشغول کار هستند.
حمزه لو ادامه داد: با وجود مشکلات و محدودیت‌های مالی با همکاری خوب پیمانکاران بیش از ۴۰ کارگاه راهسازی در گستره استانی از شمال تا جنوب دایر و عملیات عمرانی در دست انجام است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: یکی از با اولویت‌های تعریض محورهای منتهی به پایانه مرزی تمرچین، جاده نقده – پیرانشهر است که اکنون در ۲ قسمت کارهای عمرانی در دست انجام است.
به گفته وی، یکی از سمت پیرانشهر به نقده که نزدیک ۱۲ کیلومتر است که هم اکنون لایه آخر و لایه رگلاژ را در اشل بزرگراهی کار می‌کنین و بعد با نصب نیوجرسی تبدیل به دو راه عبوری مجزا با استاندارد کامل کرده و تحویل راهداری می‌دهیم.
حمزه لو تاکید کرد: قطعه اول از سمت نقده به پیرانشهر را نیز شروع کرده و تا ورودی روستای قارنا به شکل بزرگراهی احداث و تا اربعین تحویل می‌دهیم تا زیربار ترافیک برود.
وی در خصوص آخرین وضعیت تقاطع غیر همسطح سه راهی محمدیار یادآور شد: این سه راهی نقطه تلاقی کریدور بزرگراهی غرب کشور و یکی از تقاطع‌های پرتصادف است و تلاش می‌کنیم تا اربعین آن را با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال تکمیل کرده و تحویل دهیم.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اضافه کرد: سرجمع پروژه‌هایی که در آذربایجان غربی بخاطر اربعین اولویت بندی و زمان بندی کردیم نزدیک ۶۰ کیلومتر است که بدون استثنا تکمیل و زیربار ترافیک می‌رود.
وی در خصوص قطعه پیرانشهر به مرز تمرچین که ۷.۵ کیلومتر است، گفت: این قطعه با اعتباری بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آماده پیمان سپاری است و تا قبل از اربعین کلنگ زنی می‌شود ولی احداث آن ۲ و سه سال طول می‌کشد.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به اینکه اربعین یک بحث ملی است پیمانکاران اعم از شیعه، سنی و مسیحی همه پای کار هستند و به رغم مطالبات زیاد، اما کار را متوقف نکرده‌اند.
حمزه لو تاکید کرد: عملیات اجرایی قطعه چهار جاده نقده به پیرانشهر توسط پیمانکار مسیحی در حال اجراست که با وجود مطالبه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی ولی به صراحت اعلام کرده بخاطر اربعین یک روز هم کار را تعطیل نمی‌کنند.
وی افزود: هموطنان مسیحی پارسال در شهر تمرچین موکب پذیرایی از زائران بر پا کرده بودند که امسال هم همین موکب برپا خواهد شد و زده بودند و در حوزه راهسازی نیز بدون وقفه کار را با سرعت در دست اجرا دارند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۰ ق.ظ

دیدگاه


2 + = یازده