مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان غربي:

تورهای گردشگری فاقد مجوز به مراجع قضایی معرفی می‌شوند

گروه خبر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از معرفی مجریان تورهای فاقد مجوز قانونی به مراجع قضایی خبر داد.
جعفر ذوالفقاری در جلسه بررسی وضعیت فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: هم اکنون بسترهای گردشگری و زیرساخت های آن در استان فراهم شده و آذربایجان غربی در جایگاه خوبی در این بخش قرار گرفته است.وی اظهار کرد: برای حفظ این موقعیت ویژه استان و افزایش گردشگران ورودی از فعالیت افراد متخلف در صنعت گردشگری جلوگیری می شود.
ذوالفقاری اضافه کرد: آذربایجان غربی در گردشگری به جایگاه خوبی دست یافته و ضروری است تا تمامی بسترهای پیشرفت این صنعت در استان فراهم شود.
وی گفت: گسترش تقاضا برای مسافرت با تورهای گردشگری نیز افزایش یافته است و فعالیت تورهای مجاز و با تجربه نقش مهمی در جذب گردشگر خواهد داشت.
وی ادامه داد: در همه شهرهای آذربایجان غربی به تعداد کافی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری موجود بوده و رسانه ها باید با معرفی دفاتر دارای مجوز با دستگاه های متولی در جلوگیری از فعالیت افراد متخلف در قالب دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری همکاری کنند. وی اظهار کرد: همه دستگاه های مرتبط با امر گردشگری باید با تعاملات سازنده خود، برجستگی های فرهنگی و گردشگری استان را به مسافران، علاقه مندان و حاضران در تورهای گردشگری معرفی کنند.
پرویز علیزاده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: قانون تکلیف متخلفان را در حوزه گردشگری و تورهای غیر مجاز مشخص کرده و ما آمادگی داریم تا به شکل قانونی با متخلفان و مجریان غیرقانونی تورهای گردشگری برخورد کنیم.
وی افزود: نیروی انتظامی به ویژه اداره اماکن عمومی نیز در این موضوع نقش مهمی داشته و می توانند با همکاری انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان با معرفی فعالان قانونی این صنف از فعالیت افراد غیر مجاز جلوگیری کند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۵:۰۵ ق.ظ

دیدگاه


× پنج = 10