سرپرست اداره کل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان:

تمامی مدارس خشت و گلی در آذربایجان‌غربی برچیده شد

تمامی مدارس خشت و گلی در آذربایجان‌غربی برچیده شد

گروه خبر: سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی با بیان اینکه میانگین مدارس ناایمن کشوری ۱۹٫۲درصد است گفت: در سطح استان آذربایجان غربی تعداد مدارس گلی، خشتی و خشکه چینی به صفر رسیده و هیچ مدرسه‌ای به این شکل در استان وجود ندارد. به گزارش آراز آذربایجان، قهرمان رحمانی ، با اشاره به طرح‌ها و پروژه‌های قابل افتتاح در استان اظهار داشت: همزمان با هفته دولت و در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید پروژه‌های چشمگیری در این راستا افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد.
سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز بیان کرد: با توجه به اینکه فضای آموزشی استان با مشکلات فروانی روبرو است با افتتاح این پروژه‌‌ها، این مشکلات و معضلات را به حداقل خواهیم رساند.
وی با اشاره به اینکه؛ در هفته دولت ۲۲ پروژه در این زمینه در سطح استان افتتاح و به بهره‌برداری می‌‌‌رسد؛ عنوان کرد: این پروژه‌ها شامل ۲۱ مدرسه در قالب ۱۴۴ کلاس درس و با زیربنای دو هزار ۶۲۱ مربع و سالن ورزشی با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان است در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.
رحمانی تصریح کرد: بیشترین فضای آموزشی و پروژه‌های قابل افتتاح بر اساس نیاز در سطح شهرستان‌های ارومیه، تکاب، سلماس، شوط، چایپاره، خوی، شاهین‌دژ و میاندوآب خواهد بود.وی با بیان اینکه تعداد پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح استان بسیار زیاد است گفت: ۳۲۷ پروژه‌ دولتی، ۱۵۵پروزه خیرین‌ساز در سطح استان در حال اجرا است که با سفر ریاست جمهور به استان ، اعتبار ویژه‌ای برای بهره‌برداری این پروژه‌ها تخصیص یافته است.
رحمانی تصریح کرد: از این تعداد پروژه نیمه تمام در سطح استان ۱۵۵ پروژه خیرساز بوده که خیران سهم خود را به پایان رسانده‌اند و اداره کل نیز به دنبال جذب اعتبارات تخصیص یافته است تا بتواند این پروژه‌ها را به بهره‌برداری کامل رسانده و در اختیار دانش‌آموزان قرار دهد.
سرپرست اداره کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: علاوه بر این پروژه‌های قابل افتتاح؛ با توجه به اینکه در آستانه آغاز سال تحصیلی قرار گرفته‌ایم اوایل مهرماه ۳۴ پروژه در قالب ۲۶ مدرسه با ۱۵۶ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.
وی با بیان اینکه، در مهرماه سال جاری ۵۵ مدرسه در سطح استان را تحویل آموزش و پرورش خواهیم داد؛ عنوان کرد: در سفر ریاست جمهور به استان اعتباری بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به سازمان نوسازی ابلاغ شده که دولت در این زمینه نگاه ویژه‌ای به استان داشته است که منجر به افزایش سران آموزشی خواهد شد.
رحمانی تصریح کرد: از اوایل سال جاری تا پایان مهرماه ۱۰۰ مدرسه در قالب ۵۵۰ کلاس درس با ۸۰ هزار متر مربع فضای آموزشی در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به وضعیت سرانه فضای آموزشی در آغاز بکار دولت سیزدهم در استان ادامه داد: سرانه فضای آموزشی استان در سال گذشته ۴٫۰۵ بوده که با توجه به میانگین ۵٫۱۸ درصد در کشور آذربایجان غربی در رتبه ۳۰ قرار داشت.
رحمانی با بیان اینکه در دولت سیزدهم خدمات مطلوبی در قالب تخصیص‌های اعتباری در بخش نوسازی و تجهیز مدارس ارائه شده است، گفت: این موضوع موجب ارتقای جایگاه این استان از نظر فضای آموزشی از رتبه ۳۰ به رتبه ۲۸ شده است.
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی تصریح کرد: ۱۳۵ هزار دانش آموز در این مدارس تحصیل می کنند و ۱۷٫۱ درصد این فضاها نیازمند مقاوم سازی و ۳٫۸ درصد آنها نیاز به تخریب، بازسازی و نوسازی دارد.رحمانی با بیان اینکه میانگین مدارس نا ایمن کشوری۱۹٫۲درصد است افزود: در سطح استان آذربایجان غربی تعداد مدارس گلی، خشتی و خشکه چینی به صفر رسیده است و هیچ مدرسه‌ای به این شکل در استان وجود ندارد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۹ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۸:۱۸ ق.ظ

دیدگاه


یک + 1 =