تلاش شبانه‌روزی “پویش انسانیت” برای کمک به زلزله‌زدگان

تلاش شبانه‌روزی “پویش انسانیت” برای کمک به زلزله‌زدگان

آرازآذربایجان-”پویش انسانیت”آذربایجان غربی از هیچ تلاشی برای بهبود وضعیت زندگی زلزله‌زدگان دریغ نمی‌کند و همچنان به فعالیت ادامه خواهد داد.
پس‌لرزه‌های زلزله کرمانشاه این بار در ارومیه و با پویشی به نام انسانیت احساس شد، پس‌لرزه‌هایی چون اتحاد، همدلی و نوع‌دوستی که از عمق وجود مردم قدرشناس آذربایجان آزاد شد.
اهالی رسانه آذربایجان غربی با تلاش‌های مجدانه خود و با اجتناب از هرگونه سیاسی‌کاری از همان روزهای نخست وقوع زمین‌لرزه دست در دست همدیگر داده و پویشی برای جذب کمک‌های مردمی تشکیل دادند تا به این ترتیب اندک سهمی در التیام زخم‌های هم‌وطنان مصیبت‌زده خود داشته باشند.
پویش انسانیت آذربایجان غربی یک حرکت کاملاً خودجوش مردمی با انگیزه انسان دوستانه و باهدف جلب کمک‌های مردم و نهادها برای ارسال به مناطق زلزله زده کشورمان تشکیل شده و افراد و گروه‌های مختلفی اعم از خبرنگاران، فعالین فرهنگی و اجتماعی، فعالین اقتصادی، فعالین بخش بیمه، مؤسسات خیریه و بشردوستانه، فعالین حوزه چاپ و تبلیغات، ورزشکاران و ارگان‌هایی از قبیل استانداری آذربایجان غربی، اداره کل ورزش و جوانان، اداره کل بهزیستی، فرمانداری، بسیج رسانه و فرهنگسرای رسانه، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه، فرهنگسرای رسانه و خانه مطبوعات آذربایجان غربی در آن عضویت دارند.
ده‌ها شخصیت حقیقی و حقوقی، موسسه خیریه، اتحادیه صنفی، سازمان مردم نهاد و هیئت ورزشی با پویش انسانیت آذربایجان غربی همراهی کرده و کمک‌ها و امکانات خود را به این سمت روانه کردند.
محموله نخست این حرکت مردمی شامل پتو، البسه، مواد خوراکی فاسد نشدنی، آب آشامیدنی، لوازم گرمایشی، بهداشتی و نان بود که ظهر روز جمعه دو کامیون ۱۸ چرخ و دو کامیون ۱۰ چرخ که تماماً توسط داوطلبین این پویش جمع آوری، تفکیک، بسته بندی و بارگیری شده بودند با بدرقه اعضای پویش راهی استان کرمانشاه شدند و محموله دوم به حجم دو دستگاه تریلی ۱۸ چرخ به سمت مناطق زلزله زده ارسال شدند.
با پایان فاز نخست مأموریت پویش انسانیت آذربایجان غربی کمپ جمع آوری کمک‌های مردمی این پویش در واقع در ورزشگاه ۶ هزار نفری غدیر ارومیه، در اختیار هلال احمر قرار خواهد گرفت تا در صورت لزوم مجدداً مأموریت کمک رسانی از سر گرفته شود و یکشنبه و همزمان با ششمین روز فعالیت، فاز نخست مأموریت این پویش خاتمه خواهد یافت.
اعضای پویش انسانیت نشان دادند که در این روزهای پرتلاطم خبری که شبه‌رسانه‌هایی با انتشار اخبار پس‌لرزه‌های برای مخاطبان خود دلبری می‌کنند خبرنگارانی نیز وجود دارند که به دور از فضای بیمار حاکم بر رسن‌های آذربایجان غربی کمر بر همدلی با هم‌وطنان کرمانشاهی بستند.
پویش انسانیت با هدف کسب رضای خداوند متعال شروع به کار کرد
روحینا مجیدی یکی از بنیان‌گذاران حرکت پویش انسانیت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به حس کمک به هم نوع و ادای دین در مقابل مردم کرمانشاه اظهار داشت: مردمان این استان همان افرادی هستند که در هشت سال دفاع مقدس مانند کوه ایستادگی کردند و دم برنیاورند.
وی خاطرنشان کرد: به نظرم نمی‌شود در مقابل فریادهای فرزندان سرزمینم که در زیر خاک بودند و زنده بیرون آمدند و شهر ویران شده را دیدند بی تفاوت نشست.
مجیدی تأکید کرد: به ظرفیت همکارانم ایمان داشتم و می‌دانستم آن‌ها هم درد مردم کرمانشاه رو در دل خود دارند و از این رو نظری بر اجرای این کار دادم که از سوی همکاران پذیرفته شد و تاکنون تلاش‌های خوبی انجام شده است که بسیار جای شکرگزاری دارد.
وی تصریح کرد: حرکت به صورت خودجوش آغاز شد و حاصل تلاش همکاران در عرض چند روز اعزام چندین دستگاه کامیون حامل کالاهایی همچون پتو، لوازم بهداشتی، مواد غذایی، خشکبار، نان، آب معدنی، انواع پوشاک، کیسه خواب، چادر، موکت، پوشک بچه و دیگر اقلام لازم بود.
وی یادآور شد: در کنار این همه اقدام اعتماد و همراهی مردم و بودنشان در کنار پویش انسانیت بسیار وصف برانگیز است و تنها هدف ما فقط و فقط کسب رضای خدا و کمک به مردم عزیز کرمانشاه به اندازه توان خود است.
مجیدی گفت: این نخستین بار نبود که اهالی پویش رسانه‌ای برای انجام کار خیر گرد هم جمع شدند بلکه هربار با یک عنوان و برای یک هدف خاص و بی شک برای کمک به ملت ایران اسلامی دست در دست هم گذاشتند و این حرکت آخرین حرکت نیست و مطمئناً ادامه خواهد داشت.
ملت ایران اسلامی فارغ از هر قومیتی به مردم کرمانشاه کمک می‌کنند
نسا خلخالی یکی از اعضای پویش انسانیت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به این حرکت اظهار داشت: این حداقل کاری است که می‌توانم برای مردم زلزله زده انجام دهم.
وی تصریح کرد: خیلی سخت است که در عرض چند دقیقه خانه، زندگی و شاید اعضای خانواده خود را از دست بدهی و در سرمای بین آوارها حیران و سرگردان بمانی و وقتی به این موضوعات فکر می‌کنم دلم می‌خواهد آنجا باشم و بتوانم به آسیب دیدگان کمک کنم اما این اقدام متخصص خود را نیاز دارد و از این رو تصمیم گرفتم تا عضو پویش انسانیت شوم و این‌گونه برایشان کاری انجام بدهم.
خلخالی خاطرنشان کرد: از چند روز آینده بارندگی‌ها شروع می‌شود و طبق برخی از اخبار شب نخست زلزله چند تن بچه و نوزاد از سرما تلف شدند و برای همین از مردم می‌خواهم تا جایی که می‌توانند پتو، لباس گرم و وسایل گرمایشی برای زلزله زدگان بفرستند.
وی تأکید کرد: استقبال مردم خیلی خوب است و واقعاً صحنه‌های نابی را آدمی می‌تواند مشاهده کند از این میان می‌توان به بچه‌ای که آمده بود تا ماشین اسباب بازی‌اش را اهدا کند یا بچه‌ای که تغذیه مدرسه‌اش را نخورده بود و بعد از تعطیلی مدرسه آن را آورد تا به بچه‌های مصیبت دیده بفرستد یا عروس و دامادی که لباس‌ها و پتوهای نو خود را اهدا کردند اشاره کرد.
وی بیان کرد: این سطح از استقبال ثابت کرد که ما ایرانیان در شرایط سخت فارغ از بحث‌های قومیتی در هر شرایطی دست همدیگر را می‌گیریم.
درصدد ادامه کارهای خیرخواهانه توسط اصحاب رسانه و عموم هستیم
مرتضی حیدری یکی دیگر از اعضای این پویش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه اظهار داشت: انعکاس اخبار تنها وظیفه خبرنگار نیست بلکه می‌تواند در بزنگاه‌های مختلف و حساس خود وسط میدان باشد و در کنار کار رسانه به طور عملی برای التیام آلام جامعه وارد کار شود.
وی خاطرنشان کرد: این حرکت از گعده مجازی گروه تلگرامی شروع شد که باید گفت این گروه تنها مربوط به فضای مجازی نیست بلکه انسان‌های فرهیخته‌ای در این گروه حضور دارند که در مواقع حساسی و بحرانی وارد میدان عمل می‌شوند تا دین خود را ادا کنند و ما این مهم را برای خود یک افتخار تلقی می‌کنیم.
وی تاکید کرد: پیشنهادی از سوی خانم مجیدی یکی از اعضای گعده مجازی مطرح شد و کارگروهی تشکیل شد و تمامی برنامه‌ها در کمتر از نصف روز انجام شد تا بتوانیم به زلزله زدگان کرمانشاه کمک کنیم.
حیدری تصریح کرد: از مسئولان هیچ خواسته‌ای نداریم و به صورت خودجوش پای کار آمده‌اند که از این میان می‌توان به معاون فرماندار ارومیه، مدیر فرهنگسرای رسانه، اتاق بازرگانی ارومیه، شرکت‌های خصوصی و دیگر نهادها اشره کرد و هر نهادی با اقدامی پای کار آمده‌اند.
وی بیان کرد: سه تریلی و سه کامیون به سمت کرمانشاه ارسال شده است و قدردان مردم ارومیه هستیم که به ما اعتماد کردند و در این حرکت انسان دوستانه ما را تنها نگذاشتند تا بتوانیم در زیر سایه آنان نهایت تلاش خود را به کار گیریم و استقبال از پویش در این ۵ روز بسیار وصف برانگیز بود.
حیدری یادآور شد: از جمله نقاط اوج این پویش می‌توان به فردی که کارش جمع آوری کارتون است با اهدای مبلغی همدردی خود با مصیبت دیدگان را نشان داد و حضور چنین آدم‌هایی در جامعه ما نشان از همدلی ملت ایران اسلامی با یکدیگر در جای‌جای آن است.
وی گفت: خدایی نکرده اگر فاجعه‌ای در آینده پیش آید اصحاب رسانه بار دیگر به کمک جامعه خود می‌آید و به این موضوع که توانستیم معنای کلمه انسانیت را ادا کنیم فخر می‌ورزیم و تلاش می‌کنیم این حرکت مردمی برای انجام کارهای خیر ادامه خواهد یافت و زلزله کرمانشاه سنگ محکی برای ما بود.
استقبال مردم از”پویش انسانیت”بسیار شوق انگیز است
امید عظیمی یکی از اعضای پویش انسانیت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به شروع این حرکت اظهار داشت: پویش انسانیت توسط اعضای گروه تلگرامی گعده مجازی شروع شده است و با توجه به اشتراک‌گذاری عکس‌هایی از مناطق زلزله‌زده در کرمانشاه و خبرهایی مبنی بر درخواست مایحتاج توسط عزیزان زلزله‌زده، حوالی ساعت ۱۱ شب پیشنهاد جمع‌آوری کمک‌های مردمی توسط اعضای این گروه که بیشتر توانایی خود را در حرکت‌های خداپسندانه و انسان دوستانه دیگری به اثبات رسانده بودند، مطرح شد.
وی تصریح کرد: بلافاصله مقرر گردید نخستین جلسه هسته اولیه این حرکت با حضور علاقه‌مندان در فرهنگسرای رسانه ارومیه برگزار شود و پس از برگزاری فوری این جلسه، تصمیمات مربوطه برای استارت این پویش زده شد چنان که ابتدا نام پویش انتخاب، سپس کانال مربوطه راه اندازی و ضمن انتشار بیانیه فعالیت رسمی شروع شد.
عظیمی با اشاره به هدف این حرکت خاطرنشان کرد: هدف از این حرکت نیز قطعاً کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاهی است که در عرض چند دقیقه خانه و کاشانه و عزیزان خود را از دست دادند.
وی بیان کرد: این زلزله از غرب تا مرکز کشور را لرزاند اما این هم‌وطنان کرمانشاهی ما بودند که دچار این مصیبت شدند و در کانون زلزله قرار داشتند.
عظیمی گفت: همه پویش‌گران با هدف جمع‌آوری و ارسال اقلام مورد نیاز عزیزان زلزله‌زده وارد حرکت شده‌اند که خوشبختانه با استقبال بی‌نظیر مردم مواجه شده‌اند و حتی در برخی موارد شهروندانی که اقلامی به این پویش اهدا می‌کردند، از ما می‌خواستند که تا زمان برقراری آرامش زلزله‌زدگان کرمانشاهی به جمع‌آوری اقلام مورد نیاز ادامه بدهیم که برای ما قابل توجه بود.

منبع: تسنیم

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۷:۲۱ ق.ظ

دیدگاه


× 2 = شانزده