رييس سازمان امور اراضي کشوردر اروميه:

تقسیم اراضی، آفت زمین‌های کشاورزی است

تقسیم اراضی، آفت زمین‌های  کشاورزی است

گروه خبر:رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: تقسیم اراضی، آفت زمین‌های کشاورزی کشور بوده چون این کار زمین را تبدیل به یک کالا کرده است.
به گزارش آراز آذربایجان، صفدر نیازی در جمع کارکنان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: تقسیم اراضی آنگونه که در کشور ما رایج است در هیچ جای جهان وجود ندارد و این موضوع لازم به مدیریت است.
وی با بیان اینکه در حوزه حفظ کاربری وضعیت خوبی در کشور و استان آذربایجان غربی وجود ندارد، ادامه داد: حال زمین خوب نیست و باید بین امنیت غذایی و رفاه یکی انتخاب شود.نیازی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی یک استان مرزی مهم در زمینه محصولات کشاورزی و تولیدات منحصر به فرد در حوزه‌های مختلف این بخش است، اظهار کرد: مرزی بودن برای این استان یک مزیت در صادرات محصولات کشاورزی است.
وی با بیان اینکه قانون اصلاحات ارضی در سال ۱۳۴۰ شروع شد و زارعان مالک شدند، گفت: بعد از این اقدام مالکیت مردم را مکانی نکردیم و کار دشوار شده است.
رییس سازمان امور اراضی کشور اضافه کرد: رفع تداخل پنج درصد کار در این بخش است و مالکیت، تثبیت مالکیت و صدور سند زحمت زیادی برای این بخش دارد.
وی با بیان اینکه آذربایجان غربی به نسبت تعداد پلاک در کشور رتبه اول را داراست، گفت: از مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ پلاک موجود یک هزار و ۵۰۰ پلاک دارای تداخل است که ۷۰۰ پلاک رفع تداخل شده است.
نیازی یادآور شد: از نظر ثبت هم ۳۵ درصد استان رفع تداخل شده و رقابت استان‌ها در این زمینه در کل کشوربه هم نزدیک است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۸:۱۷ ق.ظ

دیدگاه


6 × شش =