نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي :

تغییر الگوی کشت اطراف دریاچه ارومیه در حد شعار باقی مانده است

تغییر الگوی کشت  اطراف  دریاچه ارومیه  در حد شعار  باقی مانده است

گروه خبر:نماینده مردم ارومیه در مجلس، با انتقاد ازاینکه موضوع تغییر الگوی کشت در اطراف دریاچه ارومیه درتمام جلسات اتاق بازرگانی مطرح می‌شود اما تاکنون در حد شعار و تنها روی کاغذ باقی مانده و اجرایی نشده است از وزارت جهاد کشاورزی خواست تا به این موضوع ورود پیدا کند.
به گزرش آراز آذربایجان،روح الله حضرت پورطلاتپه ، در مورد تذکری که به وزارت جهاد کشاورزی پیرامون ضرورت تغییر الگوی کشت در اطراف دریاچه ارومیه داده است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید در این زمینه هزینه کند و الگویی را برای کشاورزان روستایی این منطقه ارائه دهد تا براساس آن نسبت به کشت محصولاتشان اقدام کنند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به کمبود آب در این منطقه نیاز است وزارت جهاد کشاورزی با برگزاری دوره‌های آموزشی برای کشاورزان ارومیه نسبت به تغییر الگوی کشت اقدام کند.
وی تصریح کرد: بی‌تردید نبود الگوی مناسب برای کشت محصول در این منطقه بر میزان آب دریاچه ارومیه تاثیرگذار است و این درحالی است که تغییر الگوی کشت در این منطقه از سوی مسئولان در حد شعار باقی مانده است و هر بار روی کاغذ آمده است اما اجرا نشده است. این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: این موضوع هر بار در جلسات اتاق بازرگانی مطرح می‌شود اما متاسفانه تاکنون گامی در جهت اجرای آن برداشته نشده است.
رییس مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ما نمی‌توانیم انتظارداشته باشیم که کشاورز محصولی تولید نکند تاکید کرد: البته تغییر الگوی کشت در برخی زمین‌های کشاورزی این منطقه در قالب کاشت پسته و گردو انجام شده است که باید بسط داده شود و کشاورزان از مقرون به صرف بودن این تغییر الگوی کشت چه به لحاظ میزان نیاز به آبیاری و چه سموم و کود آگاه شوند./

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۹:۲۷ ق.ظ

دیدگاه


هشت − 2 =