تغذیه مناسب، مهم‌ترین عامل رشد مغزی کودکان

تغذیه مناسب، مهم‌ترین عامل رشد مغزی کودکان

گروه خانواده وسلامت: مدیرکل دفتر بهبود وضعیت تغذیه جامعه وزارت بهداشت از اهمیت مواد غذایی و زمان مصرف آن‌ها برای رشد مغزی و جسمی کودکان گفت.
زهرا عبداللهی با اشاره به اهمیت تغذیه خوب در زمان جنینی و بارداری، گفت: حتماً تأثیر می‌گذارد. همیشه می‌گوییم تغذیه مناسب برای اینکه نوزاد سالم داشته باشیم، باید از دوران جنینی و بارداری مادر آغاز شود پس باید به تغذیه خیلی توجه شود. هزار روز اول زندگی بسیار اهمیت دارد. این گفته یک ایده جهانی و بین‌المللی است که می‌گویند در هزار روز اول زندگی تغذیه، نقش بسیار مهمی در رشد و تکامل جسمی و مغزی دارد.
وی با اشاره به رشد مغزی کودک در ۵ سال اول زندگی، عنوان کرد: قطعاً رشد مغزی تا ۵ سال اول ادامه دارد یعنی اگر بچه تغذیه درست و مناسبی داشته باشد، بسیار مهم است. چون در ? سال اول زندگی ۹۰ % سلول‌های مغزی ساخته می‌شود و دوره‌ای بسیار مهم و بحرانی است.
عبداللهی پیرامون معنای اهمیت و توجه به تغذیه، عنوان کرد: از همان موقع که بارداری مشخص می‌شود خیلی حائز اهمیت است که مادر به نوع تغذیه توجه کند. نوع تغذیه منظور این نیست که تغذیه خاصی داشته باشد. همیشه نکته‌ای را باید یادمان باشد که رعایت تنوع و تعادل در برنامه روزانه یعنی اینکه مادر باردار سعی کند از انواع مواد غذایی که در دسترس است و از گروه‌های مختلف غذاها مثل گروه سبزی‌ها، میوه‌ها ،شیر و لبنیات، نان و غلات که گروه‌های اصلی غذاها هستند و سهم آن‌ها هم مشخص است، داشته باش

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۹:۰۳ ق.ظ

دیدگاه


8 − یک =