تعیین تکلیف ۳۰۰ محدوده معدنی آذربایجان‌غربی در گام نخست/ مزایده عمومی آغاز شد

تعیین تکلیف ۳۰۰ محدوده معدنی آذربایجان‌غربی در گام نخست/ مزایده عمومی آغاز شد

آرازآذربایجان،مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: بزرگترین مزایده عمومی محدوده‌های اکتشافی و معدنی استان برای تعیین تکلیف ۳۰۰‌ محدوده معدنی امروز، پنجشنبه آغاز شد.
عبدالحمید سرتیپی افزود: بخش زیادی از این محدوده‌ها در سال‌های قبل راکد بوده آمد که سعی داریم از طریق مزایده، آنها را به اشخاص حقیقی و حقوقی دارای صلاحیت فنی و مالی واگذار کنیم.
وی اضافه کرد: این مزایده، معادن پلی متال، غیر فلزی و سنگ‌های تزئینی آذربایجان‌غربی را در شهرستان های مختلف شامل می شوند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: از مجموع محدوده اکتشافی و معدنی ارائه شده برای مزایده ۹۸ محدوه اکتشافی، ۱۱۰ پروانه اکتشاف، ۷۴ پروانه بهره برداری، ۱۴ گواهی کشف و ۲ مجوز برداشت است که در اختیار برندگان مزایده قرار خواهد گرفت.
سرتیپی اظهار کرد: این مزایده از امروز در سایت www.setadiran.ir آغاز شده و متقاضیان می‌توانند تا ۳۰ مهرماه جاری مدارک، اسناد و اطلاعات را از این سامانه دریافت و تا ساعت ۱۳ روز دهم آبان ماه نسبت به بارگذاری مدارک اقدام کنند.
وی گفت: زمان بازشایی پاکت‌های این‌ مزایده، ۱۵ آبان تعیین شده است.
وی افزود: با برگزاری ۲ مزایده پیشین در آذربایجان‌غربی، ۱۰۷ معدن راکد به چرخه تولید بازگشته و امیدواریم در این مزایده نیز ۳۰۰‌ واحد به چرخه تولید معدنی استان افزوده شود.
آذربایجان‌غربی از استان های غنی معدنی کشور به شمار می رود که البته تا پیش از دولت سیزدهم توجه ویژه ای به این بخش نشده بود ولی در دولت سیزدهم، این بخش به یکی از پیشران های اصلی توسعه استان تبدیل شده و مورد توجه قرار گرفت.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۹:۲۶ ق.ظ

دیدگاه


6 + چهار =