استاندار آذربايجان غربي:

تشویق و حمایت از ورزشکاران و نخبگان استان وظیفه مسئولان است

گروه خبر: استاندار آذربایجان غربی گفت: تشویق و حمایت از ورزشکاران و نخبگان استان وظیفه ماست.
مهندس سعادت در آیین تجلیل از قهرمانان ورزشی و جوانان برتر استان، افزود: تشویق و حمایت از ورزشکاران و نخبگان استان وظیفه ماست و باید برای افتخارآفرینی و شکوفایی استعدادهای جوانان در استان برنامه ریزی و اقدامات لازم صورت گیرد.
سعادت با گرامیداشت یاد و خاطره شهداء و امام راحل اظهار کرد: شهداء با جانفشانی و ایثار، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را برای ملت بزرگ ایران به ارمغان آوردند لذا بر همه واجب است که رهرو و ادامه دهنده مکتب شهیدان والامقام باشیم.
وی با اشاره به شعار حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز گفت: پس از خلق حماسه سیاسی در ۲۴ خرداد ۹۲ به دست ملت بزرگ ایران، اکنون مردم شریف ایران اسلامی باید با امیدواری و با حمایت دولت تدبیر و امید باید برای خلق حماسه اقتصادی تلاش کنند.
استاندار آذربایجان غربی به نقش برجسته ورزشکاران و نخبگان در تحقق حماسه اقتصادی اشاره کرد و افزود: امیدواریم با همدلی و همبستگی زمینه های تحقق توسعه اقتصادی و بالندگی در تمامی عرصه ها بخصوص عرصه پرافتخار ورزش و جوانان بیش از پیش فراهم شود.
*برای سال ۹۳ نیازمند اعتبارات قابل توجهی هستیم
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی هم گفت: برای رسیدن به توفیق روزافزون و حضوری شایسته در بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی نیازمند توجه ویژه و تخصیص اعتبارات بیشتر برای سال آینده هستیم. علی خلیلی افزود: امسال اعتباری افزون بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به حوزه ورزش و جوانان تخصیص داده شده که این میزان در مقایسه با استانهای همجوار فقط یک دهم اعتبارات آنها به شمار می رود.
خلیلی گفت: از مدیریت عالی استان خواستاریم تا در خصوص تخصیص اعتبارات قابل قبول توجه بیشتری به حوزه ورزش و جوانان داشته و برای سال ۹۳ که بازیهای آسیایی اینچئون کره جنوبی را در پیش داریم عنایت خاصی به حوزه ورزش و جوانان داشته باشند.
خلیلی گفت: برگزاری ۳۹۰ برنامه فرهنگی ورزشی در دهه فجر امسال و اجرای بیش از ۴۵ برنامه ورزشی توسط سایر ادارات و ارگانها و تجلیل از ۶۰ قهرمان ورزشی، جوان برتر، مربی تیم ملی، روسای ادارات ورزش و جوانان و هیات ورزشی برتر از جمله اقدامات اداره کل در سال جاری است. وی در ادامه سخنانش فرا رسیدن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را تبریک گفت و اظهار کرد: دهه فجر انقلاب اسلامی یکی از وقایع نادر در جهان است که همچنان پس از گذشت ۳۵ سال همچنان پایدار و استوار مانده و سرنوشت ملت ایران را به سوی داشتن ایرانی آزاد و مستقل رقم زده است. وی اظهار کرد: استعانت مردم پرشور و انقلابی از امدادهای غیبی و پیروزی انقلاب مقدس جمهوری اسلامی که هر ساله با شکوه و عظمت خاصی در بین آحاد مردم برگزار می شود شور و شوق سال ۵۷ را در بین نوجوانان و جوانان امروزی زنده کرده و آنان را با مقدسات نظام اسلامی آشنا می کند.
در این مراسم از قهرمانان ورزشی المپیک، جهانی و آسیایی، هیات های ورزشی برتر، ادارات ورزش و جوانان فعال و جوانان نخبه و فرهیخته استان در بخش های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی و قرآنی و سازمان های مردم نهاد برتر و فعال مورد تجلیل قرار گرفتند.
این مراسم از نوزدهم بهمن ماه در محل تالار همایش های شرکت توزیع نیروی برق استان برگزار شد.
۳ نفر از آذربایجان غربی در مسابقات قهرمانی کشور “آفرود” مقام کسب کردند
گروه خبر: نائب رئیس هیئت اتومبیل رانی و موتور سواری آذربایجان غربی گفت: افراد زیادی از شهرستان های ارومیه، میاندوآب و بوکان در مسابقه قهرمانی کشوری آفرود در سقز شرکت کردند. المیرا حبی در گفت و گو با ایسنا ضمن تشکر از روئسای هیات های استان کردستان به خصوص شهرستان سقز، اظهار کرد: این مسابقه کشوری در تاریخ ۱۸ بهمن در سقز برگزار شد روئسای هیات اتومبیل رانی ارومیه و آذربایجان غربی در این دوره از مسابقات حضور داشتند.
حبی با بیان اینکه سه نفر بانوی اتومبیل ران از شهرستان ارومیه و تعداد زیادی از آقایان از استان در این مسابقه شرکت کردند، افزود: اما بعد از آن که نماینده فدراسیون تهران تمامی خودرو ها را بررسی کرد، تعداد زیادی از آقایان به دلیل رول بار نبودن خودرو شخصی خود، نتوانستند در این مسابقه شرکت کنند.
وی خاطر نشان کرد: بنده نیز در این دوره از مسابقات شرکت کردم که توانستم مقام سوم را کسب کنم و سیما نقی زاده از ارومیه نیز مقام اول را در این دوره مسابقات کسب کرد.وی ادامه داد: همچنین کیومرث بهرامی از شهرستان بوکان در این دوره از مسابقات توانست مقام سوم را در بخش آقایان کسب کرد. ?

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۹:۰۲ ق.ظ

دیدگاه


× چهار = 20