مدیر پایانه مرزی بازرگان:

تردد مسافر از مرز بازرگان ۲۸۰ درصد افزایش یافت

تردد مسافر از مرز بازرگان ۲۸۰ درصد افزایش یافت

آراز آذربایجان، مدیر پایانه مرزی بازرگان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، تردد مسافر از طریق این مرز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸۰ درصد افزایش یافته است.
جابر اکبرپور :امسال ۹۱ هزار و ۷۴ نفر مسافر از طریق این مرز تردد کرده اند در حالی که سال قبل، این تعداد ۲۳ هزار و ۹۶۳ نفر بود.
وی تعداد مسافران ورودی ایرانی را ۴۵ هزار ۷۷۲ نفر و مسافران خروجی ایرانی را ۲۶ هزار و ۵۰۷ نفر در این مدت اعلام کرد و افزود: مسافران ورودی ایرانی ۴۵۲ درصد و خروجی ایرانی نیز ۳۷۵ درصد بیشتر شده است.
مدیر پایانه مرزی بازرگان ادامه داد: شمار ورودی مسافران خارجی نیز در همین مدت ۱۱ هزار و ۵۲ نفر و شمار مسافران خروجی نیز هفت هزار و ۷۴۲ نفر بود که به ترتیب ۷۴ درصد و ۱۰۴ درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه طبق مصوبه ملی ستاد کرونا، این مرز از ۱۶ مهرماه سال گذشته برای تردد مسافران به شرط داشتن جواب منفی آزمایش پی سی آر بازگشایی شد، گفت: با شیوع ویروس کووید ۱۹ و در جهت کنترل آن و نیز رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، پایانه‌های مرزی ایران و ترکیه برای تردد مسافر برای ۱۸ ماه بسته بود و تردد صرفا برای ترانزیت کالا و تردد اشخاص مقیم و دارای اقامت ۲ کشور امکان پذیر بود.
اکبرپور با بیان اینکه مرز بازرگان از نیمه خرداد سال ۹۹ و پس از پیگیری‌های مسوولان فقط برای تردد کامیون‌ها به صورت ۲۴ ساعته فعال شد، اضافه کرد: تردد کامیون همچنان ادامه دارد و مشکلی در این خصوص دیده نمی شود.
گمرک بازرگان و شهرستان ماکو در مجاورت مرز ایران با کشورهای ترکیه و جمهوری‌ آذربایجان قرار دارد؛ مرزهای جمهوری اسلامی در این منطقه و با این کشورها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است.
این گمرک در سال ۱۳۰۵ شمسی تاسیس شد و تنها مرز بین‌المللی بین کشورهای ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت است

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۸:۵۹ ق.ظ

دیدگاه


نُه + 9 =