رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی عنوان کرد:

تخریب کشاورزی آذربایجان غربی با تغییر بی رویه کاربری اراضی زراعی

تخریب کشاورزی آذربایجان غربی با تغییر بی رویه کاربری اراضی زراعی

آراز آذربایجان، ناصر عتباتی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای حفاظت از حقوق بیت المال اظهار کرد: اولویت ما در تغییر کاربری اراضی کشاورزی، خانه باغ‌ها، انبارها و آلونک‌های کشاورزی نیست بلکه اولویت دستگاه قضائی جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی است که صنعت کشاورزی استان را به مخاطره انداخته است.
وی افزود، منابع ملی و طبیعی امانتی هستند در دست ما و ما باید امانتدار خوبی باشیم و همانطور که این منابع از گذشته به ما رسیده است ما نیز به آیندگان منتقل کنیم.
رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد، در برخورد با متصرفین اراضی ملی و حقوق بیت المال به هیچ وجه کوتاه نخواهیم آمد و دستگاه قضائی استان با این افراد فرصت طلب به شدت و قاطعانه برخورد می‌کند.
عتباتی با تذکر جدی به مدیرانی که در انجام وظیفه خود سهل انگاری یا کم کاری یا ترک فعل می‌کنند در خصوص حوادثی که در سطح کشور و شهر ارومیه اتفاق افتاده بود و موجب سقوط کودکان کم سن وسال در کانال آب بدون حفاظ شده بود گفت به هیچ عنوان اینگونه سهل انگاریها پذیرفته نیست وباید رفع مشکل شود.
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی دستور داد: با تشکیل کمیته‌ای مرکب از دادستان و شهردار و بازرس استان پیرامون موضوع تحقیقات لازم معمول و نتیجه در اسرع وقت گزارش و از اتفاقات مشابه احتراز شود.
حسین مجیدی داستان مرکز آذربایجان غربی نیز در این جلسه به اهمیت فعال سازی کمیسیون‌های رفع تداخلات اشاره و گفت، فعال سازی کمیسیون‌های رفع تداخلات موضوع جدی است که می‌توان از این طریق بسیاری از موارد و موضوعات را مرتفع نمود.
اکبر کرامتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات جهاد کشاورزی در راستای حفظ حقوق بیت المال ارائه و از کسب رتبه اول کشوری استان در تثبیت مالکیت اراضی و تداخلات و کسب رتبه دوم کشوری در ساماندهی واگذاری‌ها خبر داد.
در ادامه جلسه هر یک از ادارات و سازمانهای مرتبط با حفاظت از منابع ملی و طبیعی به ارائه گزارشی از اقدامات خود در این راستا پرداختند و سپس در خصوص دستور جلسه مطالبی ارائه و در نهایت جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۳:۵۱ ب.ظ

دیدگاه


− سه = 6