بیش از ۳۷ هزار نفر در آذربایجان‌غربی خون اهدا کردند

بیش از ۳۷ هزار نفر در آذربایجان‌غربی خون اهدا کردند

آرازآذربایجان،مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی با اشاره به مشارکت بسیار خوب مردم استان در تامین نیاز خونی بیماران گفت: ۳۷ هزار و ۵۰۴ نفر طی ۶ ماهه اول سال در استان خون اهدا کردند.
مجتبی قهرمان رضاییه با اشاره به توسعه فرهنگ اهدای خون در آذربایجان غربی اظهار کرد: در نیمه نخست سال گذشته نفرات اهدا کننده خون در استان حدود ۳۶ هزار نفر بود که امسال ۳.۹۳ درصد بیشتر شده است.
وی با اشاره به مشارکت خوب بانوان در اهدای خون طی نیمه نخست امسال در آذربایجان غربی اضافه کرد: یک هزار و ۱۶۲ نفر از اهدا کنندگان در این مدت از بانوان هستند که نشان از رشد ۱۴ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته دارد.
وی از رشد ۲۸ درصدی مشارکت جوانان در این خصوص خبر داد و افزود: سه هزار و ۱۸۳ نفر از جوانان زیر ۲۵ سال در این مدت در آذربایجان‌غربی خون اهدا کردند که روند رو به رشد آن مطلوب بوده و امیدواریم در نیمه دوم سال هم تداوم داشته باشد.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی با بیان اینکه نیاز به خون همیشگی است و نباید آن را فراموش کرد، ادامه داد: در جهت حمایت از بیماران از مردم می‌خواهیم که با آغاز فصل سرد سال نیازمندان به خون را از یاد نبرند.
قهرمان رضاییه در خصوص اهداکنندگان مستمر خون نیز گفت: ۱۷ هزار و ۳۱۲ نفر در استان به عنوان اهدا کنندگان مسمتر معرفی شده اند.
به گفته وی، هفت هزار و ۱۸۰ نفر نیز برای اولین بار بود که امسال با حضور در مراکز، خون اهدا کردند که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته حدود ۶ هزار نفر بود.
سازمان انتقال خون، وظیفه تهیه و توزیع خون را به عهده دارد و دارای فرایندهای پیچیده است که از استانداردهای سخت و به روز در دنیا تبعیت می‌کند تا خون سالم مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستانی را فراهم کند.
براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، ایران در بین کشورهای منطقه مدیترانه شرقی به عنوان مرجع منطقه در حوزه فعالیت‌های اهدای خون قرار دارد.
هر نفر می‌تواند به‌طور میانگین چهار بار در سال خون اهدا کند البته خانم‌ها تنها سه بار در سال مجاز به اهدای خون هستند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۸:۵۰ ق.ظ

دیدگاه


شش × 2 =