معاون آموزش ابتدايي اداره کل آموزش و پرورش استان:

بیش از ۶ هزار بازمانده از تحصیل در آذربایجان غربی وجود دارد

بیش از ۶ هزار بازمانده از تحصیل در آذربایجان غربی وجود دارد

گروه گفتگو: معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۶ هزار و ۵۳۰ کودک بازمانده از تحصیل و ترک تحصیل کرده در مقطع ابتدایی در این استان وجود دارد. موضوع بازماندگان از تحصیل، ترک تحصیل کرده ها و کیفیت آموزش در آذربایجان غربی از جمله موضوعاتی است که همواره در برنامه‌ها و سیاستگذاری‌های این نهاد جایگاه ویژه‌ای به آن داده شده است.
امسال این موضوع با جدیت بسیاری از سوی وزارت آموزش و پرورش و با جمع‌بندی و ارایه آمار استانی در دست اجرا است.میرصادق جامعی افزود: سامانه‌ای در بستر سیدا از ۱۲ آذر ماه با نام شهید علی محمودوند راه اندازی شده که نام همه کودکان بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی در این سامانه بارگذاری شده است.
* چه تعداد دانش آموز بازمانده از تحصیل در آذربایجان غربی داریم؟
جامعی: طبق آمار ارایه شده در کل استان ۶ هزار و ۵۳۰ نفر کودک بازمانده از تحصیل و ترک تحصیل کرده وجود دارد که از افتتاح سامانه تاکنون اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته و به ازای هر پنج نفر بازمانده از تحصیل یک نفر پیگیری کننده تعیین شده است.
همچنین تا به امروز از تعداد ۶ هزار و ۵۳۰ نفر بازمانده و تارک تحصیل، چهار هزار و ۳۸۹ نفر شناسایی شده‌اند و طی این اقدام توانستیم ۳۳۳ نفر آنها را جذب چرخه آموزش کنیم.
* چه طرح‌هایی در زمینه جذب بازماندگان از تحصیل و ارتقای کیفیت آموزش در اذربایجان غربی دست اجراست؟
جامعی: طرح‌های متعددی در استان در راستای بهبود کیفیت آموزش و جذب بازمانده از تحصیل اجرا می‌شود، طرح یار مهربان کتابخانه‌های کلاس با شیوه جدید، طرح شهید محمودوند (طرح شناسایی کودکان بازمانده)، طرح تدبیر یا همان برنامه‌های عملیاتی مدارس، طرح شهید همت (در راستای توانمندسازی معلمان)، طرح بوم برنامه ویژه مدرسه در راستای مهارت آموزی برای بچه‌ها، طرح خیرین آموزشی و طرح جابربن حیان که با طرح عید و هنر داستان در طول سال در دست اجرا هستند.
* هم اکنون چه تعداد دانش آموز ابتدایی در استان داریم و مهمترین شاخص های تاثیر گذار بر مقطع ابتدایی کدام شاخص‌ها هستند؟
وی با بیان اینکه ۳۸۴ هزار نفر دانش آموز در دوره ابتدایی در قالب ۱۵ هزار ۸۱۹ کلاس درس و بیش از سه هزار مدرسه در حال تحصیل هستند، ادامه داد: پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی، جذب خالص یا جذب کودکان ۶ ساله در پایه اول، بحث نرخ تکرار و ترک تحصیل کرده‌ها از شاخص‌های تاثیر گذار استان هستند که همه تلاش‌های ما در راستای بهبود این شاخص‌هاست.به گزارش آراز آذربایجان به نقل از ایرنا،آذربایجان غربی دارای ۵۸۰ هزار دانش آموز است که در بیش از پنج هزار و ۲۰۰ مدرسه تحصیل می‌کنند. گستردگی استان و پراکندگی روستاها، فقر مالی و فرهنگی، کمبود مدرسه در مناطق روستایی از جمله علل عدم تمایل خانواده‌ها به ادامه تحصیل فرزندانشان در این استان محسوب می‌شود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۸:۲۳ ق.ظ

دیدگاه


نُه + 6 =