بخشی از ناگفته‌های ۷۵ سال جنگ بدون صلح

بخشی از ناگفته‌های ۷۵ سال جنگ بدون صلح

گروه فرهنگی:یک نویسنده، با طرح این سوال که چرا اتحاد بین‌المللی قلم برای دفاع از فلسطین شکل نگرفته؟ خبر از راز‌های و ناگفته‌های فراوان طی ۷۵ سال در مناطق اشغالی توسط رژیم صهیونیستی داشت.
نصرت‌الله محمود زاده درباره مضمون کتاب »جنگ بدون صلح« گفت: اثر حاضر حاصل پنج ماه حضورم در منطقه لبنان است. این پژوهش‌ها و بررسی‌ها در قالب یک کتاب بعد از بیست سال منتشر شده است.وی به مضمون کتاب »جنگ بدون صلح« اشاره و بیان کرد: صبحگاه ۲۶ آوریل ۱۹۸۸ نیرو‌های مقاومت حزب‌الله وارد منطقه »هارداو« در جنوب لبنان می‌شوند و در حمله‌ای غافلگیرانه به یگانی از ارتش اسرائیل ضربه سختی وارد می‌کنند. از آنجا که رژیم صهیونیستی همواره معتقد است اگر کسی از آنان کشته شود باید انتقام بگیرند.
شش روز پس از این ماجرا عملیات »قانون و نظم عملیاتی« با هدف تصرف دهکده »میدون« در بقاع غربی لبنان برنامه‌ریزی می‌کند. اغلب، جنگ‌های نامنظم در بقاع غربی به روستای »میدون« خلاصه می‌شود، که نقطه رهایی نیرو‌های حزب‌الله برای نفوذ به داخل خاک اسرائیل است. برخلاف تصور نیرو‌های صهیون عملیات طولانی و پیچیده می‌شود تا حدی که حتی خود شارون هم به میدان می‌آید.
محمود زاده در مورد علل نوشتن کتاب »جنگ بدون صلح« بیان کرد: سید عباس موسوی دومین دبیر کل حزب‌الله لبنان بعد مشاهده کتاب‌های من که به هشت سال دفاع مقدس پرداخته بود، درخواست نوشتن این کتاب را داد. به همین دلیل به لبنان رفتم. برای جمع‌آوری مستندات با تنها فردی که از این جنگ نابرابر جان سالم به دربرده بود مفصلا مصاحبه کردم. حتی پافشاری ویژه‌ای داشتم تا بتوانم منطقه و روستای »میدون« که عرصه عملیات بوده را موردبررسی قرار دهم. پس از این جنگ میدون در اشغال رژیم صهیونیست قرار گرفته بودم، اما به شکل من مخفیانه به آنجا رفتم. همکاری‌ها و عدم همکاری‌ها زمان زیادی را از من گرفت. اما نیاز بود تا این مدت حضور داشته باشم و اطلاعاتی ارزشمند را کسب کنم.وی افزود: گردان ۲۰۶ معروف اسرائیلی برای این حرکت انتخاب شده بود تا با ۴۰ نفر از حزب‌الله مبارزه کند، این جنگ طی ۲۴ ساعت شکل گرفت و همه افراد حزب‌الله به جز دو نفر به شهادت رسیدند. یکی از آنان فردی بود که به صورت معجره آسا توانست از آن منطقه دور شود و فرد دوم نیز به عنوان اسیر جنگی به زندان رژیم صهیونیستی افتاده بود و سبب شد تا این کتاب بعد از سال‌ها منتشر شود. فرماندهی این جنگ بر عهده آریل شارون بود و یکسان کردن این منطقه با خاک هدف آنان محسوب می‌شد.این نویسنده کتاب، ابهام موجود در این جنگ »میدون« را موردبررسی قرارداد و افزود: نکته‌ای که در کتاب »جنگ بدون صلح« نیز به آن اشاره کردم. مخفی کردن این جنگ از دید جامعه جهانی بود. چرایی این پنهان‌کاری حساسیت من را در مورد این رویداد برانگیخت؟ و عاملی برای بررسی و مطالعات گسترده‌تر شد.
هر چه بیشتر در مورد این رژیم کودک کش مطالعه می‌شود سوالات بیشتری در ذهن من شکل می‌گرفت.محمودزاده به نام‌گذاری کتاب »جنگ بدون صلح« پرداخت و تاکید کرد: یکی از سوالات من این است که چرا بعد از گذشت ۷۵سال هنوز این جنگ ادامه دارد؟ و نتیجه آن همانند سیار جنگ‌ها به صلح نمی‌انجامد؟ همین سوال عاملی برای نام‌گذاری کتاب بود؛ و اکنون هم‌زمان با تشدید درگیری‌های رژیم صهیونیستی در منطقه با حماس، فلسطین و لبنان کتاب جنگ بدون صلح توسط انتشارات روایت فتح منتشر شد.وی در مورد شیوه نوشتن کتاب »جنگ بدون صلح« افزود: کتاب بر اساس اسناد و مدارک نوشته شده اگرچه به زبان رمان مطرح شده است. در میان افسران رژیم صهیونیستی نام افرادی وجود دارد که رد پای آنان در بحث هولوکاست نمایان بود. بعد از پایان نگارش کتاب قصد داشتم به نزد »سید عباس موسوی« بروم، اما موفق نشدم و او همان روز به همراه خانواده توسط رژیم صهیونیستی ترور شد.این نویسنده کتاب، اشاره‌ای به دستاورد‌های حضورش در لبنان و جمع‌آوری اسناد و مدارک همچنین پژوهش‌های گسترده داشت و تصریح کرد: اطلاعات نا گفته بسیاری را دارم که هرکدام می‌تواند به یک کتاب تبدیل شود، اما هنوز زمان انتشار آن‌ها نرسیده است. شاید با گذشت یک نسل و برای نسل آینده به کتاب‌های جذاب با اطلاعاتی ارزشمند و تاریخ‌ساز تبدیل‌شده منتشر شود. وی به چند سوال اشاره و بیان کرد: سوالاتی است که هنوز پاسخی مشخص و مستدل برای آن بیان نشده است وجود دارد. چرا کسانی که هولوکاست را بد معرفی می‌کردند خودشان آن را در پیش‌گرفته و اجرای می‌کنند؟ چرا اتحاد قلم طی این سال‌ها در مورد فلسطین شکل نگرفته است؟ اتحادی بین‌المللی که بتواند در برخی تحرکات، اهرام تاثیر گذار بودن در جامعه جهانی داشته باشد؟
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از میزان،محمودزاده نگاه جامعه شناختی به رویداد‌های منطقه خاورمیانه و در عین حال تمام وقایع فلسطین را مهم دانست و افزود: تمام اتفاقاتی که طی سال‌ها در منطقه خاورمیانه و فلسطین رخ‌داده را باید موردبررسی و کارشناسی قرارداد این مهم را از زمانی که صهیونیست‌ها »افراطیون اسرائیلی« از اروپا با بهانه‌های متعدد دور ریخته شدند و در نهایت به سوی فلسطین حرکت داده شدند، تا سیاست‌های دوگانه امروز اروپا در قبال عملکرد رژیم صهیونیستی باید دنبال کرد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۸:۱۹ ق.ظ

دیدگاه


یک + 6 =