مديرکل راه و شهرسازي آذربايجان غربي:

ایستگاه راه آهن ارومیه ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

ایستگاه راه آهن ارومیه ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

گروه خبر: مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ایستگاه راه آهن ارومیه با ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند تزریق اعتبارات مورد نیاز است.
خلیل محبت خواه با بیان اینکه راه آهن ارومیه مراغه دارای پنج ایستگاه بوده که عملیات احداث آن در مراغه، میاندوآب و مهاباد به پایان رسیده است افزود: تنها دو ایستگاه نقده و ارومیه به دلیل کمبود اعتبار همچنان باقی ‌مانده است.وی پیشرفت فیزیکی ساختمان ایستگاه نقده را ۶۹ درصد و زیرساخت‌های ریلی آن را ۴۹ درصد اعلام کرد و گفت: این ارقام برای ایستگاه ارومیه نیز به ترتیب ۷۱ و ۳۶ درصد گزارش شده است.
محبت خواه ادامه داد: راه آهن ارومیه به مراغه به طول ۱۸۵ کیلومتر در دست احداث است که از این میزان ?? کیلومتر در سالهای گذشته اجرا و به بهره برداری رسیده و ۱۰۰ کیلومتر از آن هم اکنون در دست احداث است.
وی با اعلام اینکه متوسط پیشرفت فیزیکی این ایستگاه ها تاکنون ۴۵ درصد است که بزرگترین ایستگاه این محور در ارومیه قرار دارد افزود: تامین اعتبارات این طرح نیازمند پیگیری جدی مسئولان استان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و نیز مدیران ذیربط استانی است و قرار است در سفر رئیس جمهور مورد تاکید جدی قرار گیرد.مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی‌های انجام شده تکمیل پروژه راه آهن ارومیه و نقده در مرحله تدوین بوده و مراحل نهایی خود را سپری می کند افزود: پیش بینی می شود به زودی شاهد تکمیل و به بهره برداری رسیدن این پروژه باشیم افزود: در حال حاضر ایستگاه و خطوط ریلی نقده و ارومیه در حال اجراست و با تزریق اعتبارات مورد نیاز تسریع می یابد.طرح ملی راه آهن ارومیه – مراغه به طول ۱۸۴ کیلومتر از سال ۸۰ در پنج قطعه در حال اجراست ساخت این مسیر ریلی از مراغه شروع شده و از شهرهای میاندوآب، مهاباد و نقده گذشته و قرار است به ارومیه برسد اما با گذشت نزدیک دو دهه تنها ایستگاه راه آهن شهرستانهای میاندوآب و مهاباد در سالهای گذشته به بهره برداری رسیده و مابقی بخش ها معطل تزریق اعتبار است.سالهاست سرعت دهی به روند تکمیل طرح ملی ساخت راه آهن مراغه – ارومیه یکی از خواسته ها و مطالبات جدی مردم آذربایجان‌غربی است، اما هر سال وعده های عمل نشده مسئولان در خصوص اتمام این طرح وارد فاز تکرار می شود وعده هایی که مردم این دیار خیلی به تحقق آنها امیدوار نیستند.به گزارش آرازآذربایجان به نقل از مهر بهره مند بودن از راه آهن، آزادراه، بزرگراه در استانهایی نظیر آذربایجان غربی به دلیل هم مرزی با سه کشور خارجی با توانمندی های بازرگانی بین المللی ضرورتی است که متاسفانه تاکنون چندان مورد توجه مسئولان قرار نگرفته است.
در حال حاضر اتمام این طرح یکی از دغدغه های اصلی و مطالبات مردم و مسئولان آذربایجان غربی است که همچنان از کمبود اعتبار رنج می برند اعتباراتی که به دلیل تزریق اندک در صورت تخصیص گاه به گاه نیز صرف پرداخت مطالبات پیمانکاران می شود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۵:۴۳ ق.ظ

دیدگاه


پنج + 2 =