مديرکل ميراث‌فرهنگي استان:

ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی در آذربایجان غربی در اولویت قرار دارد

ایجاد  بازارچه‌های  دائمی صنایع‌دستی  در آذربایجان غربی  در اولویت قرار دارد

گروه خبر: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی در شهرهای استان در اولویت قرار دارد.
به گزارش آراز آذربایجان، مرتضی صفری در جلسه با فرامرزی، مدیرعامل بنیاد برکت استان در خصوص تخصیص تسهیلات به بخش گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: آذربایجان غربی ظرفیت بالایی در حوزه صنایع‌دستی دارد و افرادی زیادی در این حوزه اشتغال دارند. مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: برای حمایت بهتر از فعالان این حوزه، اجرای طرح خوشه‌های صنایع‌دستی در دستور کار گرفته که براین اساس چهار رشته هنرهای چوبی، گلیم‌بافی، چرم‌دوزی و نساجی سنتی به‌عنوان رشته‌های پرطرفدار استان انتخاب شده و در نظر است دوره‌های آموزشی برای فعالان این رشته‌ها برگزار شد و حمایت‌هایی از جمله پرداخت تسهیلات از آنها انجام شود.
او ادامه داد: ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی در شهرها از جمله اولویت‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوده که در این راستا می‌توان با همکاری بنیاد برکت نسبت به راه‌اندازی این بازارچه‌ها اقدام کرد.
صفری تصریح کرد: برای این منظور در مرحله اول می‌توان مکان‌هایی را در ورودی چندین شهر پرطرفدار و مسافرپذیر انتخاب و بازارچه‌هایی با چندین غرفه ایجاد و سپس نسبت به گسترش آنها اقدام کرد و فرمانداران و شهرداری‌ها نیز از این کار استقبال می‌کنند. مدیرعامل بنیاد برکت آذربایجان غربی در این جلسه گفت: این بنیاد در راستای محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال با پرداخت تسهیلات از افراد فعال در حوزه صنایع‌دستی حمایت می‌کند. فرامرزی گفت: این بنیاد آمادگی دارد تا با امضای تفاهم‌نامه با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اقدامات مشترکی را در راستای حمایت از فعالان صنایع‌دستی در مناطق محروم انجام دهد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۸:۳۴ ق.ظ

دیدگاه


هفت + = 15