اورمیه شهری که با هر بارش در سراب وعده های معلق شهردار غرق می شود

اورمیه شهری که با هر بارش در سراب وعده های معلق شهردار غرق می شود

گروه گزارش : معابر شهر اورمیه برای سومین بار در سال جاری سیلابی شد و اعلام آمادگی شهرداری این شهر برای مقابله با مشکلات ناشی از بارش ها کار ساز نبود.
اورمیه شهری است که با هر بار بارش رگباری باران دچار آبگرفتگی معابر شهر می شود به نحوی که مشکلاتی در تردد شهروندان و خودروها در اورمیه شکل می گیرد.
اورمیه در بارش اخیر با ۱۸ میلیمتر بارندگی دومین شهر پر بارش استان بعد از شاهین دژ بود و این بارش های رگباری در شب موجب ابگرفتگی معابر و بروز برخی مشکلات برای تردد در برخی از خیابان های این شهر شده است.
شدت این بارندگی و آبگرفتگی به حدی است که در برخی از میدان ها و زیرگذرها خودروها قادر به حرکت نبودند و عابران نیز به علت همراه نداشتن تجهیزات مناسب در عبور از میدان ها و خیابان ها دچار مشکل شده اند.
این در حالی است که هواشناسی طی چند روز اخیر نسبت به بارش باران هشدار داده و شهرداری نیز از اعلام آمادگی برای جلوگیری از وقوع آبگرفتگی در فصل پاییز خبر داده بود.
چند روز پیش قبل از آغاز بارش ها، معاون خدمات شهری شهردار ارومیه گفت: نیروهای مدیریت شهری با آغاز بارش های پاییزی و برای مقابله با مشکلات ناشی از بارش ها و رفع گرفتگی معابر اکیپ ماشین آلات سازمان های خدمات رسان شهرداری از جمله کلیه لجن کش ها، دستگاه های پمپ دار مکنده و دستگاه واترجت در آماده باش کامل هستند.
امیر سحابی افزود: برای جلوگیری از بروز آب گرفتگی ها درمعابر اقدام به انجام لایروبی با هدف کاهش نقاط آبگیر در فصول بارندگی شده و کانال ها، رودخانه ها و مسیل های شهر اورمیه لایروبی شده و همچنان این لایروبی ها تداوم دارد .اما علیرغم گفته های معاون خدمات شهری شهردار اورمیه ، معابر این شهر طی یک بارندگی برای سومین بار در سال متوالی دچار آبگرفتگی شد.اوایل سال جاری، در فروردین و خرداد ماه نیز بارش شدید باران بهاری همراه با وزش تند باد، موجب آبگرفتگی معابر عمومی و خیابان ها، شکستگی درختان و اختلال تردد در نقاط مختلف شهر ارومیه شد.علیرغم اینکه شهردار اورمیه در اوایل فروردین ماه سال جاری گفته بود؛ در طول هفت سال گذشته، ۳۰۰ کیلومتر کانال جهت هدایت آب های سطحی در شهر ارومیه ایجاد شده ، همچنین جهت ساماندهی آب های سطحی در طول سال چندین نوبت عملیات لایروبی انجام شده است بنابراین هیچ نگرانی بابت آب گرفتگی معابر وجود ندارد.سیلابی شدن معابر شهر ارومیه نشان داد که اقدامات انجام گرفته شهرداری جهت مهار آب های سطحی در این شهر کافی نبوده چرا که شدت بارش های شب گذشته در اورمیه موجب شد تا درب بسیاری از فاضلاب های موجود در سطح خیابان ها نیز باز شود و حتی برخی از کانال ها و نهرهای موجود در سطح شهر نیز سرریز شود.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از کردپرس، بر اساس اعلام اداره هواشناسی استان؛ بارش‌های رگباری تا اواسط هفته آینده ادامه می‌یابد. این بارش ها درصد آمادگی نیروهای شهرداری اورمیه را در مقابله با چنین حوادثی می سنجند و نشان می دهد که تجربه آبگرفتگی بهاری معابر اورمیه هنوز به آزمونی صحیح برای رفع مشکلات این بخش در شهرداری ارومیه تبدیل نشده و از این روی در نیمه دوم سال و شروع بارش ها هم دوباره چهره شهر سیلابی شده است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۵ ق.ظ

دیدگاه


6 + سه =