انتخابات ۲۴ خرداد و نقش اصلاح طلبان

انتخابات ۲۴ خرداد و نقش اصلاح طلبان

محمد علی خالق نژاد
گروه سیاسی: انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در۲۴ خرداد۹۲ نقش اصلاح طلبان را روشن کرد . در این انتخابات باید بدرستی به تحلیل پرداخت و باید دید چرا مردم به جریانی » یکدست « و » هماهنگ « از یک جناح » نه « گفتند . هر چند بعضی ها نمی خواهند و نمی توانند بپذیرند که این انتخابات رأی به » تغییر« بود ولی شرایط اقتصادی و بی برنامگی و آشفتگی ها در عرصه مدیریت داخلی و خارجی و نابسامانی های گوناگون متأثر از ناتوانی مدیران سبب شد مردم به انتخاب دوباره چند نامزد یک جناح » نه « بگویند .
هر چند رأی به دکتر حسن روحانی رأی به عقلانیت و اعتدال واخلاق بود و نمی توان این مورد را در یک جناح و جریان خاصی خلاصه کرد ولی جو غالب جامعه جو » اصلاح طلبی « است ، رویش رأی روحانی با کنار رفتن اخلاقی مرد سیاست و کیاست » دکتر عارف « و حمایت آشکار آقایان » هاشمی « و »خاتمی « بیشتر شد و آن حماسه سیاسی مورد انتظار رهبر معظم انقلاب با درایت ملت خلق شد . چیزی که سرمایه بزرگ این » مردم « و » میهن « است و باید آن را به خوبی ارج نهاد و پاس داشت .
اصلاح طلبان در هشت سال دولت مهرورز مورد هجمه و جفاهای زیادی قرار گرفتند و عده ای هر روز خبر از مرگ جریان اصلاح طلبی می‌دادند و شگفتا که به قول شفیعی کدکنی » از مرده شان هنوز همه پرهیز می کنند « . باید این واقعیت را پذیرفت که اگر نامزد حداکثری اصلاح طلبان » خاتمی « یا » هاشمی « تأیید صلاحیت می‌شد بی گمان رأی اصلاح طلبان می توانست یک رأی خیره کننده باشد . ولی رد صلاحیت » هاشمی رفسنجانی « و تنگ کردن عرصه برای حضور خاتمی سبب شد که نیروهای محجوب چون دکتر عارف تأیید صلاحیت شوند که نمی توانست تمام اصلاح طلبان را با خود همراه کند . باید اذعان کرد صدا و سیمای ما هم زبان یک جریان شده است و در آن هشت سال شاید به تعداد انگشتان دست از افراد اصلاح طلب در برنامه های چالشی صدا و سیما استفاده نشد و این سبب شد مردم فقط یک صدای تکراری را بشنوند که صدای همه مردم نبود و در چنین فضایی اصلاح طلبان توانستند خود را بازسازی کنند و با مشورت دهی به بزرگان اصلاح طلب و تجربه تلخ تکثرنامزدها در سال ۸۴ تنها با یک گزینه وارد انتخابات ۹۲ شوند و ثمره ی این تدبیر رأی به آقای» دکتر روحانی « بود . با رأی به روحانی نگاه جهان و مردم ایران نگاهی امیدبخش است . شور و شادمانی مردم و تبریک دیگر نامزدها و بزرگان کشور و جناح‌های مختلف همه حاکی از ایجاد شور و نشاط سیاسی در کشور است که باید قدردان آن بود ولی متأسفانه بعضی خط و نشان کشیدنها از سوی بعضی نشریات خاص ، نشانگر عدم پذیریش رأی مردم و بر حذر داشتن رئیس جمهور منتخب از بهره گیری از افراد و جریانات سیاسی گوناگون است که این فضای نفس گیر سبب می شود بذر یأس و دلمردگی در دلها افشانده شود و این با منویات رهبر فرزانه انقلاب در تضاد است . همه می دانند اصلاح طلبان انتخابات را به این فرجام مبارک رسانده اند و هیچگاه به دنبال سهم خواهی نبوده اند ولی اگر یک فرد توانمند صرفا به دلیل اندیشه سیاسی اصلاح طلبی از حضور درپست های کلیدی حذف شود این جفا به مردم و نظام است و از سوی هر کسی و هر جریانی باشد این رویه را ناپسند می دانند .
اصلاح طلبان امروز با برنامه تر از قبل عمل می‌کنند ، با تدبیرتر از گذشته به پیش می روند و با آرامش و صبر و سکوت در عرصه کشور و در بین مردم حضوری پررنگ دارند و می توانند با عقلانیت و آسیب شناسی گذشته گامهای بلندی برای فردای ایران بردارند .
دولت تدبیر و امید ، دولت همه مردم ایران است و اصلاح طلبان که در کنار همه جریانات وفادار به قانون اساسی نقش آفرین اصلی این انتخابات بوده اند حق حضور درارکان دولت ومدیریت اجرایی استان ها و شهرستان ها را دارند و این سهم خواهی نیست بلکه نماد عینی مردم باوری است که امید می رود با گسترش روحیه وحدت و انسجام بین مردم و با درایت و تدبیر بزرگان ،کشور در مسیر آبادانی ، پیشرفت و خدمتگزاری پیش رود .

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۵:۰۰ ق.ظ

دیدگاه


4 + نُه =