امروز عصر حکومت رسانه ها است

امروز عصر حکومت رسانه ها است

گروه فرهنگی: کارگردان فیلم »دهلیز« گفت: هنر سینما و هنر نمایش، دِین خود را به نیکوکاری ادا کرده، چرا که چاره‌ای هم جز این نداشته است.
آیین رونمایی از تولیدات هنری و رسانه‌ای استودیو نیک‌سو و تقدیر از هنرمندان نیکوکار در عرصه سینما، در این مراسم از بهروز شعیبی بازیگر و کارگردان، سیدهادی محقق کارگردان و فیلم‌نامه نویس و فاطمه سادات محمودپور مستندساز به دلیل تولیدات هنری با مضامین نیکوکاری تقدیر شد.
شعیبی در پیام ویدیویی که از او برای مخاطبان به نمایش درآمد، گفت: نیکوکاری باید در هرجای دنیا رخ بدهد و ما باید آن را در هر فرد، خانواده و جامعه نشر و گسترش دهیم. کاری که همه فلاسفه و اندیشمندان در هر دوره داشتند و تلاش کردند که دنیا را جای بهتری برای همه مردم کنند.
وی تاکید کرد: غیر از کار اجرایی و تفکر اجرایی، آنچه در مرکز فرهنگ نیکوکاری برایم جذاب بود، این بود که به فرهنگ سازی و ایجاد چهارچوب و قاعده‌ای برای بنیادهای خیریه توجه می‌شود. مراکزی که مسیر را برای دیگر خیریه‌ها هم روشن می‌کنند و درخواستم این است که شما نه تنها برای مردم که برای مسئولان هم این مسیر را شفاف و روشن کنید.
شعیبی خاطرنشان کرد: نیکوکاری بخشی فطری و دائمی در انسان است؛ در درام نیروهای خیر و شر هستند که روبروی هم قرارمی‌گیرند، این نیروی خیر با عمل نیکوکارانه مشخص می‌شود.
هنر سینما و هنر نمایش دین خود را به نیکوکاری ادا کرده، چرا که چاره‌ای هم جز این نداشته است.
در دهلیز و دارکوب رویکرد ما به این موضوع بیشتر بوده است اگرچه که نمی‌توانم بگویم در دیگر آثارم این موضوع کم بوده است.
فاطمه سادات محمودپور نیز اظهار داشت: باور دارم که هر اثری که با موضوعات هنری ساخته شود، یک خیر ماندگار است، چرا که هنر تاریخ انقضا ندارد و مخاطب آن فطرت انسان هاست که هرگز تغییر نمی‌کند؛ پس یک اثر هنری می تواند خیری ماندگار برای سالیان سال باشد.
سیدهادی محقق کارگردان و نویسنده فیلم درب (فیلمی که در چهلمین جشنواره فیلم فجر مورد تقدیر قرار گرفت) نیز پس از دریافت تندیس فیلم نیکوکاری به عنوان هنرمند نیکوکار گفت: ما خوشبختیم که می توانیم کسی راخوشحال کنیم؛ اولین نیکوکار بی منت عالم خداست و مهمترین وجه نیکوکاری او این است که از گناهکاری ما چشم‌پوشی می‌کند. در این مراسم همچنین انیمیشن دست‌خدا، موشن گرافی معرفی استودیو نیک سو برای مخاطبان، دوانیمیشن از تولیدات هنری استودیو نیک‌سو و فیلم کوتاه لایو برای حضار پخش و پادکست محیط زیست و نیکوکاری محصول »نیک‌آوا پادکست« به صورت زنده اجرا و معرفی شد.
در ادامه بخش‌هایی از مستند همه درختان من ساخته رخشان بنی‌اعتماد (۱۳۹۳) به نمایش درآمد؛ مستندی در معرفی مَه‌لَقا مَلّاح (۱۲۹۶-۱۴۰۰) کتابدار، فعال محیط زیست و بنیان‌گذار سازمان غیردولتی زیست‌محیطی جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست که از وی به عنوان »مادر محیط زیست ایران« یاد می‌شود.
پس از آن مهدی توسلی مدیر مرکز فرهنگ نیکوکاری خاطرنشان کرد: »هر ایرانی یک نیکوکار«؛ شعار ماست که هدف از این شعار این است که اثبات کنیم که نیکوکاری نیازی به تمول ندارد و هرکسی می تواند در هر حوزه و رسته و شغلی خود، کار خیر انجام دهد.
توسلی اظهار داشت: چشم اندازی با این عنوان داریم که نیکوکاری را به عنوان یک فرهنگ ایرانی که از قبل وجود داشته است، برجسته و تقویت کنیم و باتولیداتمان الگویی از تولید محتوای نیکوکاری را ارائه کنیم.
امروز عصر حکومت رسانه ها بر جهان است
در ادامه مهراد شاهی مدیر استودیو نیک‌سو، به ارائه سخن پرداخت و بیان کرد: هدف این مرکز ترویج فرهنگ نیکوکاری و ارائه تولیداتی برای نهادینه کردن این خصلت است.
وی ادامه داد: ما به موضوع فرهنگ بسیار توجه داریم؛ امروز عصر حکومت رسانه ها بر جهان است؛ لذا به نظر می‌رسد که ابزار رسانه، بهترین و مهمترین ابزار برای ترویج یک فرهنگ است؛ ضمن این که هنر از ابتدای زندگی بشر با فرهنگ عجین بوده است. شاهی تصریح کرد: ما تازه یک سال است که شروع به کار کرده‌ایم و تازه در این مسیر قرار گرفته‌ایم؛ استودیو نیک‌سو در یک‌سال گذشته در سه حوزه انیمیشن، فیلم کوتاه و پادکست به فعالیت پرداخته است؛ چراکه هرکدام از این قالب‌های هنری و رسانه‌ای خصوصیات ویژه‌ای دارند و در اولویت‌های تولیدات ما قرار گرفته‌اند. حجت الاسلام والمسلمین علی دیانی مدیر عامل بنیاد خیریه آلاء، هم به عنوان سخنران بعدی بیان کرد: اول نیکوکار جهان و محسن یکی از اسامی خداوند است؛ خداوند خود نیکوکار و خالق نیکوکاران است و در قران می فرماید »ان الله یحب المحسنین« یعنی خداوند نیکوکاران را دوست دارد.
وی افزود: بافضلیت‌ترین، باشرافت‌ترین و باارزش‌ترین مخلوقات انسان های نیکوکار هستند؛ و علت این شعارکه می گوییم »هر ایرانی یک نیکوکار« به دلیل همین خصائص دینی و فطری مردم ایران است.
دیانی با اشاره به پیرمردی که در دوران جنگ باعث نجات جان تعداد زیادی از مفقودالاثرهای جنگ تحمیلی شده بود، گفت: نیکوکاری لزوما ارتباطی با ثروتمندی ندارد.
وی تصریح کرد: دوستان ما در سینما از این نعمت اشاعه نیکوکاری برخوردارند و گاهی اثر کارشان از منبر ما روحانیون بیشتر است؛ اگر کسی کاری هنری کند که با الگوگیری از آن میلیون ها نفر خیّر یا نیکوکار شوند، در کار این آدم ها شریک شده است.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از ایرنا،پس از آن مستند بومرنگ برای حضار به نمایش درآمد. به گزارش آراز آذربایجان به نقل از ایرنا،استودیو نیک‌سو (وابسته به مرکز فرهنگ نیکوکاری) نخستین استودیوی تخصصی کشور در حوزه ترویج نیکوکاری است که در ابتدای سال ۱۴۰۰ تأسیس شد و به تولیداتی همچون انیمیشن، فیلم کوتاه و پادکست و برگزاری کارگاه‌های هنری با محور ترویج نیکوکاری اقدام می‌کند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۹:۲۵ ق.ظ

دیدگاه


× دو = 8