یک مسئول اعلام کرد

اقامت بیش از ۱۶۰ هزار مسافر در واحدهای اقامتی آذربایجان‌غربی

اقامت بیش از ۱۶۰ هزار مسافر در واحدهای اقامتی آذربایجان‌غربی

آرازآذربایجان،مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی از اقامت ۱۶۰ هزار و ۹۹ نفر مسافر طی ۵ ماهه نخست سال جاری در واحدهای اقامتی استان خبرداد.
مرتضی صفری افزود: طی ۵ ماهه نخست سال جاری مجموع اقامت کنندگان رسمی و غیر رسمی در استان ۱۶۰ هزار و ۹۹ نفر بود که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۱۲۴ هزار و ۴۸۱ نفر بود و شاهد رشد ۲۲ درصدی در این بخش هستیم.
وی مجموع اقامت در واحدهای وابسته به وزارت میراث فرهنگی در استان را طی ۵ ماهه سال جاری را ۱۱۱ هزار و ۱۲۶ نفر اعلام کرد و ادامه داد: آمارهای مقایسه ای رشد ۳۰ درصدی اقامت در این واحدها را نشان می‌دهد.
صفری اظهار کرد: تعداد ۸۶ هزار و ۵۲۹ نفر از مسافرین اقامت یافته در مراکز وابسته به وزارت میراث فرهنگی در استان، ایرانی و ۲۴ هزار و ۵۹۷ نفر مسافر خارجی بودند.
وی خاطر نشان کرد: طی سال جاری، اقامت در هتل و مجتمع های گردشگری استان رشدی ۳۶ درصدی، مهمانپذیرها رشد ۱۲ درصدی، هتل آپارتمانها رشد ۳۳ درصدی و اقامتگاههای بوم گردی و سنتی رشدی ۱۳ درصدی داشته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه طی بازه زمانی مذکور، یک میلیون و ۹۵۴ هزار و ۹۳۹ نفر از مراکز تفریحی توریستی استان بازدید داشتند، گفت: همچنین ۴۳۶ هزار و ۷۸۲ نفر نیز از موزه ها، اماکن تاریخی و فرهنگی استان بازدید داشتند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۰ ق.ظ

دیدگاه


+ 3 = دوازده