استاندار آذربايجان غربي تاکيد کرد

اعمال قانون برخورد با متخلفان رانندگی در استان ضعیف است

اعمال قانون برخورد با متخلفان رانندگی در استان ضعیف است

گروه خبر: استاندار آذربایجان غربی گفت: باید هر چه سریع‌تر مدیریت جدی احداث راه آهن مهاباد- ارومیه فعال شود.
به گزارش آرازآذربایجان قربانعلی سعادت در جلسه کمیسیون کاهش تصادفات استان با بیان اینکه تلفات تصادفات، هدر رفت جان انسان‌هاست، اظهار کرد: با مقایسه آمار تلفات جاده‌ای استان با تلفات دوران جنگ، چنین بر می‌آید که در زمان کنونی تلفات دوران جنگ تحمیلی محدود تر از تلفات جاده‌ای است اگر چه در استان کنترل جدی بر کاهش تصادفات جاده‌ای استان انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه روشنایی کم در جاده‌های استان یکی از دلایل اصلی آمار تصادفات در زمان اوج تصادفات در استان است، افزود: بخشی از مشکلات کمبود تجهیزات در جاده‌های استان، به هزینه‌های بالای بخش خصوصی در ایجاد این امکانات است که این امر مردم استان را با مشکل مواجه ساخته است در حالی که هرگز مخالف خصوصی سازی نیستم.
*ایجاد کمیسیونی جهت بررسی و برطرف کردن علائم ایمنی در جاده‌های استان
وی در ادامه بر ایجاد کمیسیونی جهت بررسی و برطرف کردن علائم ایمنی در جاده‌های استان تاکید کرد و تصریح داشت: در این کمیسیون که یکی از مهم‌ترین نقش‌ها را در کاهش تصادفات دارد، باید علائم ایمنی جاده‌های استان همچون، تابلوهای علایم، خط کشی‌ها، نور و روشنایی و غیره مورد بررسی قرار گیرد.سعادت با اشاره به افزایش ایمن سازی جاده‌ها و رفع چاله‌ها در جاده‌های استان بیان داشت: ایمن سازی جاده‌ها نباید تنها از باب رفع نقاط حادثه خیز باشد.
استاندار آذربایجان غربی با انتقاد از اینکه متأسفانه نمی‌توانیم بهره برداری درستی از جاده‌های استان داشته باشیم، تاکید کرد که به هر طریقی باید جاده‌های استان مورد بهره برداری درستی قرار گیرد.
وی خاطر نشان کرد: با وجود مدیریت زیاد در این استان، توجه کمتری به بهره برداری صحیح از جاده‌های استان داشته‌ایم در حالی که باید دستگاه‌های خدمات رسان همچون امداد و نجات، بیمارستان‌ها مدیریت شوند.استاندار آذربایجان غربی با اعلام اینکه با نزدیک شدن به ایام نوروز، باید برنامه‌های جاده‌ای استان مشخص شود، اظهار کرد: مسئولان و دستگاه‌های اجرایی مرتبط در این راستا با مورد بازدید قرار دادن پارکینگ‌ها، مجتمع‌های رفاهی جاده‌ها و غیره استان و شهر را برای حضور مسافران نوروزی و استراحت رانندگان آماده سازی کنند.وی توجه به عامل خودروها را از دیگر عوامل تاثیر گذار در افزایش میزان تصادفات در استان دانست و گفت: اگرچه استان دارای بنیه اقتصادی ضعیفی است و از نظر درجه اقتصادی در رتبه ۲۹ کشوری قرار دارد اما این امر نباید بهانه‌ای برای حضور خودروهای فرسوده کشور در استان باشد.سعادت با تاکید بر لزوم تشدید برخورد با متخلفان رانندگی و تردد خودروهای فرسوده در جاده‌های استان افزود: باید خودروهای فرسوده از رده خارج شده و مجوز تردد آن‌ها برای کاهش تصادفات در جاده‌های استان صادر نشود. وی با مورد انتقاد قرار دادن فرهنگ رانندگی در استان، بیان داشت: فرهنگ رانندگی در آذربایجان غربی بسیار خطرناک بوده و باید مورد بازنگری قرار گیرد.
وی راه آهن احداث راه آهن مهاباد-ارومیه را یکی از عوامل تاثیرگذار و مهم در کاهش تلفات جاده‌ای عنوان کرد و بیان داشت: اتمام راه آهن مهاباد –ارومیه بیشترین تاثیر را در کاهش تصادفات جاده‌ای خواهد داشت که برای اتمام این پروژه می‌توان ظرفیت‌های بخش خصوصی را مورد توجه قرار داد اما اتمام این پروژه به فعال‌سازی مدیریت جدی نیاز دارد. استاندار آذربایجان غربی با اشاره به محدودیت اعتبارات عمرانی نیز گفت: با توجه به ناکافی بودن اعتبارات عمرانی و عدم وجود منابع مالی کافی برای رسیدگی به تمام مسائل و مشکلات جاده‌های اصلی و فرعی استان باید طرح‌ها و پروژه‌های موجود در این خصوص جهت تامین اعتبار و عملیاتی نمودن اولویت بندی شوند.
وی به مسئله ترافیک شهر ارومیه نیز اشاره کرد و گفت: توزیع خدمات عمومی در شهرها باید متناسب با توسعه شهری و جمعیت باشد در حالی که در شهر ارومیه ارائه خدمات عمومی به شهروندان بیشتر در مرکز شهر متمرکز شده که این مسئله منجر به وجود ترافیک در این نقاط شده و نیاز به بازنگری و اصلاح دارد.
وی اذعان داشت: انجام مطالعات میدانی و پژوهش‌های علمی و کاربردی در خصوص وضعیت راه‌ها، حمل و نقل درون شهری و برون شهری و همچنین علل تصادفات جاده‌ای در استان یک ضرورت است و باید مورد اقدام قرار گیرد.سعادت در خاتمه سخنان خود بر لزوم توجه به آموزش و ارتقای فرهنگ عمومی رانندگی در استان تاکید کرد و گفت: در اعطای گواهی‌نامه های رانندگی به متقاضیان، تمام اصول، شاخصه‌ها و موارد ایمنی در رانندگی باید مورد توجه قرار گیرد و متقاضی باید حتما صلاحیت کافی برای رانندگی داشته باشد.
*کاهش ۱۱ درصدی تصادفات جاده‌ای در ۱۰ ماهه سال جاری
سردار یحیی شرفی فرمانده انتظامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اعلام اینکه کل تصادفات درون شهری جاده‌های استان در سال جاری ۶ هزار و ۸۶۸ مورد بوده است، افزود: همچنین تعداد کل تصادفات برون شهری ۴ هزار و ۴۱۷ مورد در ده ماهه سال جاری گزارش شده که کاهش ۱۱ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.
سردار شرفی خودروهای پراید و پیکان را رکورددار تصادفات درون شهری و برون شهری استان عنوان کرد و گفت:۲۵ درصد تصادفات در استان را زنان و ۷۵ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۵:۴۰ ق.ظ

دیدگاه


4 − سه =