اشتغال ۱۰ هزار نفر در آذربایجان غربی در دستور کار امسال

اشتغال ۱۰ هزار نفر در آذربایجان غربی  در دستور کار امسال

گروه خبر: معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی گفت: امسال تحقق سهمیه اشتغالزایی برای ۱۰ هزار نفر بیکار در استان را در دستور کار داریم.
تقی کهوریان در جلسه کارگروه اشتغال استان افزود: ایجاد اشتغال پایدار و اعطای بیش از ۵۰ درصد اعتبارات بانکی به طرح‌های بنگاه‌های اقتصادی زودبازده که از سوی کارگروه اشتغال استان معرفی شده است زمینه ساز کاهش نرخ بیکاری در استان است.
وی گفت: در حال حاضر ۲۶ واحد صنعتی راکد و نیمه راکد که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند نیازمند تسهیلات سرمایه در گردش هستند و برای این منظور اعتباری افزون بر ۷۴۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است. وی اظهار کرد: در این راستا هفت طرح گردشگری شامل هتل، مجتمع تفریحی، مهمانپذیر، مجتمع آب درمانی مورد بررسی قرار گرفت که مقرر شد واحدهای بالای ۴۰ درصد شامل اعطای تسهیلات سرمایه در گردش شوند.
کهوریان ادامه داد: مشکل دریاچه ارومیه و کاهش فعالیت حوزه کشاورزی ما را بر این می‌دارد که در توسعه و اشتغال زایی در بخش صنعت و معدن توجه ویژه‌ای داشته باشیم و زمینه‌های لازم برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در استان را فراهم آوریم. وی تعداد طرح‌های ارائه شده به این کارگروه را ۱۵۸ مورد اعلام کرد و افزود: ملاک‌های علمی و منطقی با رویکرد اولویت در تولید محصولات و به‌کارگیری تکنولوژی بالا و نیروهای کاردان و متخصص دانشگاهی در امور مدیریتی در انتخاب این طرح‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.
کهوریان افزود: سال ۹۰، ۱۱۷ هزار بیکار داشتیم که این تعداد در سال ۹۲ به ۹۹ هزار نفر کاهش یافته است ولی باید متذکر شد که هر سال بین شش الی هفت هزار نفر به نرخ بیکاری استان اضافه می‌شود که امسال قصد داریم زمینه اشتغال زایی برای ۱۰ هزار نفر را فراهم کنیم و تحقق این مهم نیازمند برنامه ریزی دقیق و سرعت عمل در بررسی طرح‌های سرمایه گذاری اقتصادی و صنعتی و حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی موجود می‌باشد. وی اضافه کرد: مطمئنا امسال به دلیل بحران دریاچه ارومیه و کم رونق شدن فعالیت‌های کشاورزی بیم آن می‌رود که میزان بیکاری در استان افزایش یابد که برای حل این معضل نیازمند توسعه و تقویت بخش صنعت و فعال سازی واحدهای تولیدی در حوزه تولیدی، خدماتی هستیم.
در این جلسه مقرر شد تا برای تسریع در بررسی و ارزیابی طرح‌های تولیدی و صنعتی، کمیته کارشناسی در دفتر امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی تشکیل شود و طرح‌های ارائه شده با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل استان از نظر توجیه اقتصادی بررسی شوند. در ادامه این جلسه اعضای کارگروه به طرح دیدگاه‌ها و ارائه نظرات خود در رابطه با روند اعطا تسهیلات بانکی به بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و خدمات پرداختند. آذربایجان غربی دارای سه میلیون نفر جمعیت است. ۳۵ درصد اشتغال مردم آذربایجان غربی در بخش کشاورزی متمرکز است. ?

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۷:۴۰ ق.ظ

دیدگاه


هفت − 5 =