مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی خبرداد

ارزآوری یک میلیون دلاری صادرات ماهی در آذربایجان غربی

ارزآوری یک میلیون دلاری صادرات ماهی در آذربایجان غربی

آرازآذربایجان-مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: در سال جاری ۵ میلیون قطعه بچه ماهی در مرکز پرورش ماهی پلدشت تکثیر و به منابع ابی شمالغرب رهاسازی می شود.
معصوم فصیح با بیان اینکه اغاز تکثیر ماهیان گرمابی از ۱۸ خرداد تا ۵ تیر در این مرکز انجام می شود افزود: انواع ماهیان گرمابی از چهار گونه کپور، آمور، فتوفاک و بیگ هد در مرکز پرورش آبزیان شهید کاظمی پلدشت تکثیر مصنوعی می شود.
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی به منظور حفظ ذخایر آبزیان ، بچه ماهیان تولیدی در منابع آبی استان ،و استخرهای ذخیره آب کشاورزی ، مزارع بخش خصوصی و منابع آبی استانهای همجوار رهاسازی می شوند تا بعد ازصید و رسیدن به اوزان مناسب به جمهوری آذربایجان صادر می شوند.
فصیح افزود: ماهیان تا وزن ۱۰ گرم پرورش یافته و سپس به یازده منابع آبی و ۲۰۰ استخر و مزرعه پرورشی در استان و ۱۰ منبع آبی استانهای شمال غرب کشور و تعدادی هم به جمهوری نخجوان صادر خواهد شد.
وی اظهار کرد: هدف از تکثیراین ماهیان، تولید ۲۴ میلیون قطعه لارو و تولید ۵ میلیون قطعه کپور ماهیان با اوزان بیش از ۱۰ گرم است که از این تعداد ۲۰ درصد کپور ، ۳۵ درصد فیتوفاک ، ۳۵ درصد بیگ هد و ۱۰درصد آمور تولید خواهد شد.
فصیح با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال صادرات ماهی یک میلیون دلار ارزآوری داشته باشد اظهار کرد: در صنعت آبزی پروری استان بیش از ۲ هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال دارند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۹ ق.ظ

دیدگاه


× 9 = پنجاه چهار