از ساخت و تکمیل خانه‌های زلزله‌زده خوی چه خبر

از ساخت و تکمیل خانه‌های زلزله‌زده خوی چه خبر

آرازآذربایجان،مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی از احداث سقف نزدیک به ۹۰ درصد واحد‌های تخریبی بر اثر زلزله خوی خبر داد.
جعفر برزگر مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی سه شنبه شب در دیدار با فرماندار خوی گفت: تاکنون سقف نزدیک به ۹۰ درصد واحد‌های تخریبی در این شهرستان احداث شده که آماری بسیار قابل توجه به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: از سه هزار و ۲۲۰ واحد مسکونی تخریب شده در سه زلزله سال گذشته خوی، بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد از مرحله احداث سقف گذشته و اقدامات لازم را در داخل منزل در بخش سفت کاری انجام می‌دهند.
برزگر اضافه کرد: اتمام مرحله سقف از نظر اصول بازسازی، مهمترین بخش احداث به شمار می‌رود و بعد از آن، عملیات‌های تکمیلی در زمان بیشتری قابل انجام است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: تعداد قابل توجهی واحد تخریب شده نیز به ویژه در روستا‌ها همه عملیات احداث را به اتمام رسانده و در حال حاضر ساکن هستند.
برزگر با اشاره به اینکه حدود ۹ ماه از زلزله سوم در خوی می‌گذرد، اظهار کرد: این سرعت بازسازی بسیار قابل توجه بوده که باید در این راستا از همراهی همه نهاد‌ها به ویژه توجه ویژه استاندار آذربایجان غربی و همراهی ویژه دولت سیزدهم قدردانی کرد.
وی گفت: مهمترین مساله در پایان بازسازی واحد‌های مسکونی خوی، تخصیص ۵۰ درصد دوم تسهیلات بلاعوض از سوی سازمان برنامه و بودجه است که امیدواریم با تحقق کامل آن، به پایان عملیات برسیم.
وی افزود: صورت وضعیت‌های پرداخت تسهیلات بلاعوض مالکان واحد‌های مسکونی آماده بوده و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی آمادگی دارد در صورت واریز ۵۰ درصد دوم بلاعوض از سوی سازمان برنامه و بودجه، این تسهیلات را در کمتر از ۴۸ ساعت توسط بانک‌های عامل به حساب مالکان واحد‌های مسکونی درحال بازسازی واریز کند.
در سه زلزله ۱۳ مهر، ۲۸ دی و هشتم بهمن سال گذشته در خوی، سه هزار و ۲۲۰ واحد مسکونی، تخریبی تشخیص داده شد که روند بازسازی آن‌ها از فردای زلزله آغاز شد.
همچنین هزاران واحد در این زلزله تعمیری بودند که در این خصوص نیز پیشرفت نزدیک به ۱۰۰ درصدی حاصل شده است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۰ ق.ظ

دیدگاه


پنج × 9 =