مديرکل آموزش و پرورش آذربايجان غربي:

اتصال ۲۲۱۸ مدرسه در راستای هوشمندسازی مدارس آذربایجان غربی

اتصال ۲۲۱۸ مدرسه در راستای هوشمندسازی مدارس آذربایجان غربی

گروه خبر:مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۲ هزار و ۲۱۸ مدرسه در راستای هوشمندسازی مدارس استان آذربایجان غربی به شبکه اینترانت ملی متصل شده‌اند.
ولی سمرقندی در گفت‌و‌گو با خبرنگار آراز آذربایجان اظهار داشت: برای اجرای طرح هوشمند‌سازی مدارس نیاز به زیر ساخت ارتباطی برای سرویس‌های تحت وب بود که در این راستا ۲ هزار و ۲۱۸ مدرسه در سطح شهر و روستا در آذربایجان غربی به شبکه اینترانت ملی متصل گردیده است.
وی با اشاره به ملزومات مورد نیاز برای عملی شدن طرح هوشمندسازی در کل استان آذربایجان غربی، تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار و مهیا شدن زیر ساخت‌های ارتباطی توسط شرکت‌های PAP، در مناطق دور دست و روستاها می‌توان این طرح را در کل استان آذربایجان غربی عملی کرد.
سمرقندی خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۲ هزار و ۷۰۰ کلاس در زمینه هوشمندسازی مدارس آذربایجان غربی تجهیز شده‌اند که کلاس‌های مجهز شده شامل دیتاپروژکتور، برد هوشمند و رایانه هستند.وی با اشاره به رتبه آذربایجان غربی در زمینه هوشمندسازی در میان سایر استان‌ها، ادامه داد: در اسفند ماه سال ۱۳۹۰ این استان موفق به کسب رتبه برتر کشوری در زمینه توسعه مدارس هوشمند گردید.سمرقندی افزود: همچنین استان آذربایجان غربی رتبه اول کشوری را در نمایشگاه کشوری هوشمندسازی که در اردیبهشت ماه امسال برگزار گردید، کسب نمود.مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان_غربی_اظهار داشت: برنامه آینده و هدف عمده این سازمان در زمینه اجرای طرح هوشمندسازی مدارس در کل استان آذربایجان غربی بعد از مرحله تجهیز مدارس از نظر سخت‌افزارهای مورد نیاز این طرح، افزایش بهره وری استفاده از این تجهیزات و بالا بردن کیفیت آموزش بوسیله تجهیزات نوین آموزشی است.وی با بیان اینکه در این طرح در راستای استفاده مناطق روستایی دوردست از امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مدارس هوشمند بخصوص در سطح آموزش ابتدایی، اداره کل استان آذربایجان غربی اقدام به تجهیز یکی از اتوبوس‌های این اداره به تجهیزات نوین آموزشی نموده است، افزود: این اتوبوس به همراه کادر آموزشی ورزیده در هر روز برای برگزاری کلاس آموزشی در یکی از روستاهای منطقه حضور می‌یابد.
سمرقندی با اشاره به اهمیت و مزایای این طرح در استان آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین ویژ‌گی و خصوصیات این مدارس شامل این است که در مدارس هوشمند معلمان می‌توانند با استفاده از بانک‌های اطلاعاتی و برنامه‌های نرم‌افزاری و… دروس جدیدی را با توجه به نیازها و علایق دانش‌آموزان طراحی نمایند و یا اینکه دروس موجود را تغییر داده و اصلاح نمایند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۹ ق.ظ

دیدگاه


5 + سه =