آموزش زبان انگلیسی در مدارس رضایت_بخش نیست

آموزش زبان انگلیسی در مدارس رضایت_بخش نیست

گروه اجتماعی: این روزها مسئولان آموزش و پرورش نیز به این باور رسیده‌اند که روش‌های آموزش زبان انگلیسی کارآمدی لازم را ندارد و به همین دلیل است که اغلب فارغ‌التحصیلان مدارس ابتدایی‌ترین کلمات زبان را نیز نمی‌دانند.
پای آموزش زبان انگلیسی در مدارس سال‌هاست می‌لنگد؛ از کتاب‌هایی که هیچ نکته کاربردی ندارد، معلمانی که تلفظ صحیح کلمات را نمی‌دانند تا دانش‌آموزانی که در آزمون‌های کلاسی ۲۰ می‌گیرند و دست آخر از بیان ساده‌ترین جملات به زبان انگلیسی ناتوانند.
آموزش زبان انگلیسی در مدارس تراژدی تکراری است که هراز چندگاهی در نظام آموزش مطرح و سرانجام به کلاس‌های آموزشگاه‌های خصوصی زبان ختم می‌شود.
سال‌هاست که جور ناتوانی آموزش زبان انگلیسی در مدارس را معلمان و کلاس‌های خصوصی بر دوش می‌کشند و از قِبَل این ناتوانی سود هنگفتی عاید آموزشگاه‌هایی می‌شود که گاهی از کم‌ترین استانداردهای آموزشی هم برخوردار نیستند.
بر این اساس پرس و جویی از اولیا و دانش_آموزان ترتیب دادیم.
سیما دانش آموز دوره پیش دانشگاهی می‌گوید: زبان برایم مثل کابوس است، کلاس خصوصی زبان نرفته‌ام و با زبان مشکل دارم. شب‌های امتحان آنقدر استرس می‌گیرم که بعضی وقت‌ها تا دکتر نروم بهتر نمی‌شوم. نمی‌دانم مشکل از کجاست ولی کلا انگلیسی را دوست ندارم. خیلی دوست داشتم که من هم مثل بعضی هم کلاسی‌هایم که کلاس خصوصی رفته‌اند زبان را خوب بلد بودم و این قدر استرس نداشتم. قبلاها آنقدر زبان را دوست داشتم که می‌خواستم معلم زبان بشوم ولی وقتی معلم اول دبیرستانمان خوب درس نداد و من کم کم در زبان افت کردم دیگر از زبان نفرت دارم!
لیلا دوست سیما هم درد سیما را خوب می‌فهمد می‌گوید ما هر دو از درس زبان متنفریم کاش یا درس زبان وجود نداشت و یا اینکه مثل کلاس‌های آموزشگاه‌های خصوصی خوب یاد می‌دادند.
نظر این دو دوست راجع به اینکه مشکل از کجاست این است که معتقدند هم کتاب درسی‌شان خوب نیست و نمی‌توانند چیزی یاد بگیرند و هم معلم زبانشان زیاد به آموزش و یادگیری توجه ندارد و فقط جملات و لغات را معنی می‌کند و ما حفظ می‌کنیم و بعد چند روز فراموش می‌کنیم.
آزیتا می‌گوید: زبان را دوست ندارد ولی چون از بچگی کلاس‌های زبان رفته الان در درس زبان مشکلی ندارد.
به گزارش اروم نیوز؛ مهسا هم مثل آزیتا کلاس‌های زبان رفته و مشکلی در درس زبان ندارد و عاشق زبان انگلیسی است و تلاش می‌کند در همین رشته نیز ادامه تحصیل دهد.
احمدی اولیای یکی از دانش آموزان می‌گوید: پسر بزرگم خیلی با زبان مشکل داشت و در خانه همیشه همه به خاطر نمرات زبان و استرس‌هایش ناراحت می‌شدیم ولی پسر بزرگم تجربه‌ای بود که باعث شد دیگر به آموزش زبان مدرسه اکتفا نکنیم و دخترم را از همان اول به آموزشگاه خصوصی زبان فرستادیم و شکر خدا دیگر مشکل زبان نداریم.
امیری می‌گوید: درس زبان مدارس واقعا ضعف دارد و امروزه یکی از نیازهای ضروری برای بچه‌ها این است که از ابتدا و قبل از آموزش زبان در مدرسه بچه‌ها را بفرستیم به کلاس‌های زبان خصوصی تا در درس زبان مدرسه مشکلی نداشته باشند. متاسفانه کلاس‌های زبان خصوصی نیز هزینه بالایی دارد و برخی افراد توان پرداخت چنین هزینه‌هایی ندارند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۶:۳۶ ق.ظ

دیدگاه


+ 4 = شش