معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

هرم دانشجویی کشور متناسب با نیاز کشور نیست

هرم دانشجویی کشور متناسب با نیاز کشور نیست

گروه خبر: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت:گام‌های اجرای سند تحول آموزش و پرورش کشور در ابتدای کار خود قرار دارد و تحول آن با ۲ سال اتفاق نمی‌افتد.
به گزارش آراز آذربایجان، ابراهیم سحرخیز در آیین نواخته شدن زنگ بازگشایی مدارس استان در دبیرستان دخترانه شادروان حاج حسن مومنی شهرستان ارومیه با بیان اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طبق روال هر ساله در مهر ماه حماسه ملی رقم می‌خورد و حضور میلیون‌ها دانش‌آموز شور و سرزندگی در شریان جامعه جاری می‌سازد، اظهار کرد: همزمان با آذربایجان غربی بیش از ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز با یک میلیون و ۱۹ هزار نفر معلم در اولین روز از مدارس راهی مدارس کشور شدند.
وی با اشاره به سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی شاخصه های آموزشی و پرورشی افزود: امروز آموزش و پرورش برای تحقق سیاست‌هایش برنامه مدونی را بر اساس اسناد بالادستی مثل سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین کرده است و راه مشخص و روشنی را دنبال می‌کند که امروز هر وزیری با روی کار آمدن، باید این راه را طی کند.
وی ادامه داد: برای اجرا و تحقق برنامه های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و رشد و ارتقای شاخصه های آموزشی و پرورشی نیازمند معلمان باانگیزه، متدین، متعهد هستیم که خوشبختانه معلمان و دبیران و فرهنگیان ایران اسلامی از این خصوصیات برخوردار هستند.ادامه از صفحه ۴:سحرخیز با بیان اینکه سند تحول و نقشه جامع علمی کشور چشم‌انداز روشن آموزش و پرورش ایران در افق ۱۴۰۰ است، تاکید کرد: مهم‌تر از آن سیاست‌های مقام معظم رهبری بود که اگر مرور اجمالی بر این سیاست‌ها صورت گیرد منزلت و جایگاه رفیع معلم، نقش آموزش و پرورش در تولید سرمایه اجتماعی و منابع انسانی و مطالبه حق آموزش کشوری از تولید ناخالص ملی و بودجه کشور مشخص می‌شود.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد:سند تحول برنامه‌ای دراز مدت و فراتر از افق ۱۴۰۰ بوده و برای عملیاتی کردن این سند به بیش از دو دهه نیاز است تا چرخه هدایت تحصیلی و به تبع آن نظام آموزش و پرورش اصلاح شود.سحر خیز با بیان اینکه متأسفانه هرم دانشجویی کشور متناسب با نیاز کشور نیست، تصریح کرد:همچنین هرم نیروی انسانی نیز در زمینه توسعه متوازن رشته‌ای اتفاق نیفتاده است.
*بهسازی نیروهای آموزش و پرورش کشور باید جدی گرفته شود
وی با اعلام اینکه امروز ملت ایران مردم_سالاری دینی خود را به رخ دنیا می‌کشد، اظهار داشت: امروز آمریکا باید در مقابل این صلابت و دلاوری سر تعظیم فرود آورد و این موضوع ثمره صلابت ملت ایران، خون شهیدان و رهبری‌های خردمندانه مقام معظم رهبری است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه معلمان را مهم‌ترین رکن تحول در کشور عنوان کرد و گفت: اگرچه مدرسه‌سازی و اقدامات خیرین نیز در توسعه و ایجاد امکانات آموزشی قابل ستایش است اما اگر خواهان ایجاد رشد در آموزش و پرورش و تحقق مطالبات نظام باشیم، نیازمند معلمان تحول یافته بوده و باید بهسازی نیرو را در آموزش و پرورش جدی بگیریم.
سحرخیز با اشاره به اقدامات دولت دهم در این زمینه افزود: در این راستا گام‌های بزرگی در دولت دهم برداشته شد به طوری که یگانه مکانی که می‌تواند متناسب با شان نظام، معلم برای آینده آموزش و پرورش تربیت کند، دانشگاه فرهنگیان است که مورد توجه دولت دهم قرار گرفته بود.
وحید جلال زاده استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و تقارن آن با هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس در کشور باید برنامه ریزی‌ها به صورتی ساماندهی شود تا بیان حق ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی اداء گردد.
وی افزود: شهیدان دانش آموز با جانفشانی در راه صیانت از ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام و انقلاب، نقش برجسته ای را در پیشرفت و بالندگی کشور ایفا کرده‌اند به طوری که جمهوری اسلامی ایران امروز از بازیگران اصلی عرصه بین‌الملل به شمار می‌آید.
ولی سمرقندی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در آیین نواخته شدن زنگ مهر ب با بیان اینکه اداره کل آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی جدید طبق برنامه های سال گذشته خود، ۱۱ محور را جزو اولویت برنامه های خود قرار داده است، افزود: توسعه و تعمیق عدالت آموزشی، ارتقای کیفیت آموزشی توسعه سواد آموزی در میان بزرگسالان، توسعه های آموزش‌های فنی و حرفه ای، ساماندهی فضاهای آموزشی و بهسازی و مقام سازی مدارس و ساماندهی، توسعه و جذب نیروی انسانی از جمله مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در سال تحصیلی جدید اجرا خواهد شد.
سمرقندی با بیان اینکه ۹۰ درصد برنامه های سال گذشته آموزش و پرورش استان به طور کامل تحقق یافت، گفت: امیدواریم با اجرا و تحقق برنامه های سال جاری بتوانیم در جهت توسعه آموزش و فضاهای آموزشی قدم برداریم.
گفتنی است در پایان این مراسم معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش استاندار آذربایجان غربی، رئیس آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی با حضور در مدرسه ابتدایی نیلوفر ارومیه که برنامه ارتباط مستقیم ملیکا زارعی (خاله شادونه) در حال برگزاری بود، زنگ مهر به صدا درآمد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۹:۱۰ ق.ظ

دیدگاه


دو + = 8