ملحق شدن چالدران به منطقه آزاد تجاری و اقتصادی ماکو حق مسلم است

گروه خبر: نماینده مردم شهرستانی‌های ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در خانه ملت گفت : مردم شهرستان چالدران مردمی انقلابی و ولایت مدار می‌باشد که عدم الحاق این شهرستان به منطقه آزاد تجاری و اقتصادی ماکو نوعی به عدالتی به مردم این شهرستان می‌باشد که باید این نوع به عدالتی رفع شود.
محمد علی پوردر جمع مردم این شهرستان گفت:این نوع بی عدالتی از سوی نمایندگان قبلی مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است.
وی افزود :چرا سه شهرستان حوزه انتخابیه نماینده قبلی (از جمله ماکو، شوط و پلدشت) در ردیف منطقه آزاد تجاری و اقتصادی قرار گرفته اما شهرستان چالدران از این طرح بی بهره مانده است در زمان خود نماینده قبلی مجلس می‌توانست این کار را انجام دهد ولی نداده است.
وی گفت:اخیرا عده‌ای از افراد با سفر به شهرستان چالدران اذعان می‌کنند من به شخصه این موضوع را پیگیری خواهم شد افزود: پیگیری این موضوع فقط از طریق قانونی توسط نماینده مجلس و مسئولین استانی و شهرستانی امکان پذیر می‌باشد نماینده مردم شهرستان ماکو، چالدران، شوط و چالدران در مجلس شورای اسلامی گفت: الحاق شهرستان چالدران به منطقه آزاد تجاری ماکو حق مسلم مردم این شهرستان می‌باشد که با حمایت مردم این شهرستان امیدوارم انجام این کار عملی شود.
علی پور گفت: اعتصاب و تعطیلی مغازه‌ها را در خصوص این کار شایسته مردم ولایت مدار شهرستان چالدران نداست و بگذارید اجرای این کار از طریق قانون صورت گیرد و از طریق قانون به نتیجه نهایی برسیم و اگر از طریق قانون به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم آن موقع دست به چنین کارهای خواهیم زد.
علی پور نظر دولت یازدهم را در خصوص حل مشکلات مناطق محروم خوب ارزیابی کرد و گفت: دولت یازدهم نظر مثبتی را در خصوص رفع مشکلات مناطق محروم دارد چرا که شروع احداث فرودگاه ماکو و آغاز عملیات اجرائی بزرگراه ایواوغلی به بازرگان از جمله کارهای مهم این دولت در منطقه ماکو می‌باشد.
نماینده مردم شهرستان‌های ماکو، چالدران شوط و پلدشت همچنین به وضعیت راه اندازی بازارچه مشترک مرزی در شهرستان چالدران اشاره کرد و گفت: متأسفانه کشور ترکیه به دلیل ملحق شدن به اتحادیه اروپا حاضر به راه اندازی بازار چه مشترک در این شهرستان مرزی چالدران نمی‌باشد به طوری که حتی بعضی از بازارچه‌های خود را در استان آذربایجان غربی تعطیل کرده است.
وی افزود :به زودی اجرای طرح مبادلات مرزی با فروش نفت گاز به کشور ترکیه توسط مرزنشینان این شهرستان آغاز خواهد شد که مقدمات اجرای این کار انجام گرفته و مقررشده روستاهای تا شعاع ۲۰ کیلومتر با فروش نفت گاز به میزان مشخص به کشور ترکیه مبادلات مرزی خود را انجام دهند.
در پایان این دیدار مردم به بیان مسائل و مشکلات شهرستان از جمله عدم بهره‌مندی از مزایای شبکه دیجیتال صدا و سیما، نامناسب بودن راه‌های ارتباطی به شهرستان‌های هم‌جوار و عدم سرمایه گذاری در شهرک صنعتی پرداختند و خواستار رسیدگی به این مشکلات شدند که نماینده مردم شهرستان‌های ماکو چالدران، شوط و پلدشت گفت :که پیگیری‌های لازم در خصوص رفع این مشکلات انجام خواهم داد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۵:۱۳ ق.ظ

دیدگاه


8 − = چهار