معاون استاندار آذربایجان غربی:

سیب اشنویه توانایی تبدیل شدن به برند ملی را دارد

سیب اشنویه توانایی تبدیل شدن به برند ملی را دارد

آرازآذربایجان- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: سیب اشنویه از لحاظ کیفیت، محل پرورش و کمیت توانایی تبدیل به برند ملی را دارد و باید دراین زمینه کارهای زیادی صورت گیرد.
رضا حسینی عصر شنبه در نشست با فعالان اقتصادی و باغداران اشنویه افزود: در یک سال آینده باید اقدامات تکمیلی برای تبدیل سیب اشنویه به برند ملی انجام شود و در کنار آن نیز کارخانه های صنایع تکمیلی احداث شود.
وی بیان کرد: اشنویه جزو اولین شهرستان هایی است که کشت آبی آن بالاتر از کشت دیمی است و باید توجه ویژه به توانایی ها و قابلیت های این شهرستان داشت.
وی با بیان اینکه پیگیر مشکلات چغندرکاران و کارخانه قند نقده هستیم، اضافه کرد: در صورت عدم پرداخت مطالبات، مدیریت کارخانه قند واگذار می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: در خصوص پرداخت وام های کم بهره رتبه اول در کشور را داریم و صنایع و کارخانجاتی که امکان احیا دارند، را دوباره باید به کار بیندازیم و احیا کنیم.
حسینی با اشاره به حمایت دولت از سرمایه گذاران در مناطق مرزی افزود: توسعه بیمه روستایی و ارائه برخی معافیت ها برای سرمایه گذاری در مناطق مرزی از جمله اقدامات حمایتی دولت است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: آذربایجان غربی دارای ۳۴ شهرک صنعتی است که از این تعداد، ۲ شهرک صنعتی در اشنویه وجود دارد.
علی عبدلی افزود: شهرک صنعتی نالوس اشنویه آماده بهره برداری و واگذاری است و فقط برای انتقال آب فرجه زمانی لازم داریم.
شهرستان اشنویه در جنوب آذربایجان غربی واقع است و بیش از ۷۴ هزار نفر جمعیت دارد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۴ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۹:۳۱ ق.ظ

دیدگاه


پنج + = 14