نماينده مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان:

رسانه ها نباید در آستانه انتخابات شوراها بحث قومیت گرایی را پررنگ کنند

رسانه ها نباید در آستانه انتخابات شوراها بحث قومیت گرایی را پررنگ کنند

گروه خبر: حجت الاسلام جواد مجتهدی شبستری در نشست خبری در جمع خبرنگاران،اظهار داشت: رسانه ها نباید در آستانه انتخابات بحث قومیت گرایی پررنگ کنند و از دامن زدن به مسائل قومیت گرایی اجتناب کنند.
به گزارش آراز آذربایجان،وی ادامه داد: از بدو آغاز دوره پنجم مجلس خبرگان ۱۴جلسه تشکیل شده است و ?کمیسیون در طول سال فعالیت داشتند.
شبستری خاطرنشان کرد: از شرایط انتخابات شوندگان شرط سکونت وجود ندارد و لزومی بر ساکن بودن نماینده مجلس خبرگان در استان انتخابات شده وجود ندارد.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: با وجود اینکه بنده ساکن قم هستم گاها به استان سفر کرده و با مردم استان آشنا می شوم.
این مسئول گفت: مهم ترین مشکل موجود در کشور و تبعه آن در استان مشکل بیکاری جوانان بوده و در این جهت خواست های مکرری از ما می شود.
شبستری گفت: در سال ۱۳۶۸ در هنگام رحلت امام خمینی ضربه مهلکی بر پیکره انقلاب وارد شد و ضد انقلاب ها بر این باور بودند که نظام انقلاب اسلامی تمام شدنی است ولی لطف خداوند سبب شد که اذهان مجلس خبرگان به سمت و سوی مقام معظم رهبری هدایت شود.
وی در خصوص انتخاب جانشین رهبری گفت: انتخاب جانشین در فضای عمومی مجلس خبرگان رهبری مطرح نیست ولی افرادی که در مظان رهبری قرار دارند به سه نفر از اعضای کمیسیون ماموریت داده شده است و افراد مدنظر را مورد بررسی قرار دهند.
وی افزود: این افراد به صورت کاملا محرمانه مورد تحقیق قرار خواهند گرفت تا اگر لازم شد در صحن مجلس خبرگان رهبری رای گیری شوند.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در خصوص ولایت مطلقه رهبر انقلاب اسلامی،گفت: ولایت رهبر انقلاب اسلامی امتداد ائمه معصوم بوده و ولایت فقیه به زبان ساده امامت در زمان غیبت امام عصر است‌.این مسئول افزود: اگر امام زمان غایب هستند و بخشی از وظایف امام عصر را که شامل مدیریت نظام است بر عهده رهبر انقلاب اسلامی است.
شبستری گفت: ائمه معصومین به دلیل اینکه از حکومت منع شدند لذا بحث ولایت فقیه در اوایل برای مردم ناملموس بود ولی مردم باید بدانند که رهبر انقلاب اسلامی جانشین امام عصر هستند.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: رهبر انقلاب اسلامی در خصوص مشکلات و برخی از بی کفایتی های مسئولان بارها به صورت علنی و غیرعلنی تذکر دادند ولی به صورت مسقیم وارد نمی شوند.
شبستری گفت: برخی از مسئولان با شعار مردم را به خود جلب کردند ولی اکنون فقط به بیان مشکلات بسنده میکنند، باید به این مسئولان بگوییم که مردم به خاطر حل مشکلات شما را انتخاب کردند لذا مشکلات با شعار و بیان حل شدنی نیست‌.وی به انتخاب آینده شورای شهرها اشاره کرد و گفت: رسانه ها باید توجه داشته باشندکه مسئله وحدت نباید به واسطه انتخاب مخدوش شود.
وی خاطرنشان کرد: رسانه ها نباید در آستانه انتخابات بحث قومیت گرایی پررنگ کنند و از دامن زدن به مسائل قومیت گرایی اجتناب کنند.
نماینده مردم آذربایجان غربی تاکید کرد: انتخابات باید وسیله ای برای اتحاد مردم در برابر دشمن باشد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۶:۳۵ ق.ظ

دیدگاه


− هشت = 0