حجت‌الاسلام حسنی اسطوره مجاهدت و تاریخ زنده آذربایجان غربی است

حجت‌الاسلام حسنی اسطوره مجاهدت و تاریخ زنده  آذربایجان غربی است

گروه خبر: رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: حجت‌الاسلام حسنی به عنوان اسطوره مجاهدت و رزمندگی، تاریخ زنده و همیشه ماندگار آذربایجان غربی است.
به گزارش آراز آذربایجان حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی در جلسه شورای اداری که با حضور مقامات و مسئولین استانی در سالن اجتماعات استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد، با ارائه حکمی از سوی مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی را به عنوان نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه معرفی کرد.
وی در این جلسه با اشاره به عنایات و نعمات ویژه الهی، به برکات نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: اکنون تمام کشورهای به اصطلاح متمدن، نوکر آمریکا و ابرقدرت‌ها هستند و در این میان تنها ایران است که با استقلال و آزادگی به مسیر خود ادامه می‌دهد.
محمدی گلپایگانی به تحولات منطقه و توطئه‌های آمریکا برای تسلط دیگر کشورها اشاره و تصریح کرد: در این میان باید قدر نظام اسلامی را بدانیم که این نظام یکی از الطاف و نعمات بزرگ الهی به این سرزمین بوده است.
وی نظام مقدس جمهوری اسلامی را مرهون خون شهدا دانست و گفت: خون شهیدان با خاک این سرزمین عجین شده است و اکنون به برکت همین شهیدان ایران به جایگاه رفیعی در میان دیگر کشورها رسیده است.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: این برکات رفیع نظام اسلامی در سایه علما و مجاهدانی بوده است که برای دفاع از آرمان‌های نظام ایستادگی کرده و صادقانه با مزدوران جنگیدند. وی از حجت‌الاسلام غلامرضا حسنی به عنوان تاریخ زنده آذربایجان غربی یاد کرد و افزود: ایشان نمونه بارزی از رشادت و جوانمردی در مسیر دفاع از باورهای دینی و افشای توطئه بدخواهان بوده و همواره مطیع و فرمانبردار رهبر انقلاب و مقام معظم رهبری بوده‌اند. محمدی گلپایگانی خاطرنشان کرد: تاریخ معاصر آذربایجان غربی با نام ایشان عجین شده و این مسئله در سایه مجاهدت‌ها و فعالیت‌های ایشان در دفاع از اسلام و انقلاب بوده است.
وی بر لزوم دشمن‌شناسی و بصیرت در میان آحاد جامعه تأکید کرد و افزود: حجت‌الاسلام حسنی همواره در این مسیر گام‌های بلندی برداشته‌اند و امید می‌رود حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی نیز که امروز رسما به عنوان امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در استان معرفی شدند بتوانند ادامه دهنده همان مسیر انقلابی و مجاهدی ایشان باشند.
محمدی گلپایگانی با اشاره به انتصاب شخصیتی دانشگاهی به عنوان امام جمعه ارومیه، این موضوع را به فال نیک گرفت و گفت: این مسئله می‌تواند سبب تعمیق پیوند دانشجویان با امامت جمعه شده و برکات فراوانی به همراه داشته باشد.
ادامه از صفحه یک: رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور هم حجت‌الاسلام غلامرضا حسنی را مجاهدی مخلص و امام جمعه‌ای شجاع خواند و گفت: ایشان در طول سه دهه فعالیت خود بدون هیچ چشم‌داشتی بار امامت مردم منطقه آذربایجان غربی را به دوش کشیده‌اند.
حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی اظهار داشت: حجت‌الاسلام غلامرضا حسنی با شخصیت ولایی و مبارز خود، وظیفه خود را در طول بیش از سه دهه نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان غربی به نحو احسن به انجام رسانده و بار امت را در این منطقه به دوش خود کشیده‌اند.تقوی یکی از مهم‌ترین کارکردهای امام را تبیین معارف دینی و الهی در جامعه عنوان کرد و افزود: امام مفسر و مبین معارف الهی در جامعه است و تفسیر حقیقی قرآن را باید از لسان امام شنید که در زمان غیبت امام عصر (عج)، مرجعیت نقش امام را در جامعه ایفا می‌کند.وی تعیین سیاست‌های حرکتی جامعه را از دیگر کارکردهای امام در تفکر اعتقادی مسلمانان دانست و گفت: ایجاد وحدت در میان امت نیز از کارکردهای مهم امامت است که پرگار سیاست‌های کلی نظام و امت حول محور امامت می‌چرخد.تقوی امام را فصل‌الخطاب در اختلافات جامعه عنوان کرد و گفت: همه امت اسلامی تسلیم اوامر امام بوده و صراط مستقیم را از رهنمودها و راهبری‌های امام می‌گیرند.وی با بیان این ویژگی‌ها و کارکردها اظهار داشت: اکنون امامت در قالب نمایندگان ولی فقیه و ائمه جماعات متجلی شده و بنابراین چنین جایگاه ارزشمندی در جامعه دارند.رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بر لزوم تبعیت از رهنمودهای این افراد در جامعه تأکید کرد و افزود: در حال حاضر در بیش از ۷۵۰ شهر کشور نماز جمعه به امامت ائمه جماعات برگزار می‌شود که این افراد بار امامت جامعه را در منطقه خود به دوش می‌کشند.وی حجت‌الاسلام غلامرضا حسنی را به عنوان امام جمعه‌ای مخلص، سربازی سرافراز و روحانی رشید یاد کرد و افزود: ایشان بیش از سه دهه در این مسند خدمت کرده و در جهاد و مبارزه نیز مسئولیت امامت را بر عهده داشته‌اند.
تقوی افزود: ایشان در طول سالیان گذشته همواره بدون هیچ چشمداشتی در خدمت جامعه، انقلاب و رهبر بوده‌اند و این بار مسئولیت خود را به نحو احسن انجام داده‌اند.
تقوی همچنین با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی به عنوان نماینده جدید ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، گفت: امید می‌رود این شخصیت دانشگاهی و دینی، با اطاعت از رهبری ادامه‌دهنده مسیر آن عالم و مجاهد وارسته در آذربایجان غربی باشند.استاندار آذربایجان غربی هم در این مراسم گفت: تبعیت کامل از رهبر معظم انقلاب، شاخصه اصلی مجاهد نستوه، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی است.قربانعلی سعادت افزود: این شخصیت والامقام در برهه‌های مختلف با تمام دل و جان از فرمایشات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تبعیت کرده‌اند و خود را مطیع محض رهبر می‌دانند.وی اضافه کرد: حجت الاسلام حسنی افتخار آذربایجان و روحانیت معظم هستند چرا که در مکتب امام خمینی (ره) آموزش دیده‌اند و در این مکتب نیز بر علیه رژیم ستم‌شاهی و دشمنان اسلام و انقلاب مبارزه کرده‌اند.
سعادت اظهار کرد: می‌توان ایشان را فرزند صالح و خلف امام خمینی (ره) در صحنه‌های مختلف پیش و پس از انقلاب اسلامی دانست.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به رشادت‌های حجت الاسلام حسنی در بحبوحه انقلاب و دفاع مقدس و غائله‌های مختلف شمالغرب کشور، ادامه داد: ایشان همیشه در کنار ملت بوده و هستند و باید این شخصیت بزرگوار را تاریخ آذربایجان بدانیم.در این آیین، متن حکم رهبر معظم انقلاب در خصوص انتصاب حجت>الاسلام سید مهدی قریشی به عنوان نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه توسط حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی قرائت شد.
در این مراسم همچنین از تمبر اختصاصی بزرگداشت حجت الاسلام و>المسلمین غلامرضا حسنی رونمایی شد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۹:۳۲ ق.ظ

دیدگاه


8 × دو =