معاون فني و عمراني شهردار اروميه:

نگاه جهانی را به ارومیه جلب خواهیم کرد

نگاه جهانی را به ارومیه جلب خواهیم کرد

گروه خبر: معاون فنی و عمرانی شهرداری ارومیه گفت: نگاه جهانی را به ارومیه جلب خواهیم کرد.
به گزارش آراز آذربایجان مهندس ابراهیم صفری در آیین افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهید ذاکر- شهید باهنر ارومیه که با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی، فتاحی نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار ارومیه و همچنین جمعی از مردم و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های شهرداری در طرح‌های متعدد عمران شهری اظهار کرد: امروز تلاش‌های شبانه روزی شهرداری و شورای شهر با همکاری موسسه امین آذربایجان غربی در قالب این تقاطع برگ زرین دیگری به زیبایی‌های این شهر افزوده است.
وی افزود: شهرداری توانسته با نگاهی بلند در حوزه مدیریت شهری با اجرای پروژه‌های متعدد تقاطع‌های مختلف، یکی از دغدغه‌های مهم شهروندان را که روان سازی ترافیک است برطرف کند.
وی با ارائه گزارشی از روند احداث فاز روگذر تقاطع غیرهمسطح شهید ذاکر – شهید باهنر این شهر تصریح کرد: این تقاطع در سه فاز طراحی شده است که در حال حاضر تنها روگذر آن برای کاهش ترافیک، مورد بهره برداری قرار می‌گیرد که تاکنون برای این پروژه، ۱۹۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی طول روگذر این طرح را ۵۶۰ متر و عرض آن را ۲۶ متر اعلام کرد و گفت: این بنا علاوه بر مقاومت در برابر تردد خودروها، در مقابل زلزله نیز مقاوم است و برای سال‌های متمادی طراحی شده است.وی خاطر نشان کرد: در اجرای پروژه روگذر تقاطع غیرهمسطح باهنرـ سید ذاکر ارومیه ۱۱ هزار متر مکعب بتن‌ریزی ۹۵۰ تن میل‌گرد، ۱۰۵۰ تن ورق فلزی، ۴۰ هزار متر مکعب خاکریزی و ۲۵ هزار متر مربع نیز آسفالت‌ریزی شده است.
مهندس صفری در بخش دیگر سخنان خود با اعلام اینکه در نظر داریم در آینده نزدیک نیز فاز زیرگذر آن را به بهره_برداری برسانیم، اظهار کرد: با احداث فاز روگذر طبق مطالعات انجام شده ۴۳ درصد ترافیک این منطقه حذف می‌شود و ۳۰ درصد نیز با احداث زیرگذر به سطح پایین انتقال یافته و ۲۷ درصد باقی‌مانده نیز در سطح میانی رفع می‌شود.
معاون فنی و عمرانی شهردار ارومیه گفت: طبق این مطالعات، با احداث این روگذر، ۱۵ درصد تاخیر در زمان سفر درون شهری کاهش می‌یابد و ۱۸ درصد نیز سرعت سفر بیشتر می‌شود.
مهندس صفری با اعلام اینکه با همکاری و همدلی و با اجرای پروژه‌های عمرانی مختلف اگر یک اوج نگاه جهانی به ایران شود، قبل از تهران ارومیه مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: همچنین با احداث این رو گذر شاهد کاهش چهار درصدی آلودگی هوا و کاهش مصرف بنزین خواهیم بود.
وی همچنین در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه با مساعدت‌های استاندار محترم شورای محترم شهر ارومیه، و پیگیری‌های موثر شهردار محترم، تقاطع غیر هم سطح ابوذر که به عنوان یک چالش شهری بود، تحویل شهرداری گردید، خاطر نشان کرد: با مداخله در جزییات اجرایی پروژه، زمینه مساعد برای تسریع در عملیات اجرایی پروژه به وجود آمده است و با پیش بینی حداقل هزینه ۲۵۰ میلیارد ریالی این پروژه نیز در ۶ ماهه اول ۹۳ به ساماندهی خواهیم رساند.
*پروژه روگذر تقاطع شهید ذاکر – شهید باهنر مصداق واقعی عزم ملی و مدیریت جهادی است
سردار خرّم، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز در این مراسم با تبریک هفته کار و کارگر و هفته معلم، گفت: ارزش برخی از کارها به آن است که گمنام بمانند، مانند کارگران شهرداری و پرسنل شهرداری ارومیه که بیشتر عمل می‌کنند تا شعار دهند.وی پروژه روگذر تقاطع شهید ذاکر – شهید باهنر را مصداق واقعی عزم ملی و مدیریت جهادی دانست و افزود: ما می‌توانیم با اعتماد به دانش نیروی جوان جمهوری اسلامی ایران پیچیده‌ترین پروژه‌ها را عملی کنیم که پروژه روگذر تقاطع شهید ذاکر – شهید باهنر مصداقی واقعی “ما می‌توانیم” و “مدیریت جهادی” است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به همت جهادگران موسسه امین عملی شد.
وی ادامه داد: امروز در ایران اسلامی مهندسین با تفکر انقلابی و روحیه جهادی تمام نیازمندی‌های کشور را در عرصه‌های مختلف جواب می‌دهند.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی افزود: حقیقتا فرزندان انقلاب مولا و مقتدایمان مقام معظم رهبری در قرارگاه خاتم‌الانبیاء در این استان پروژه‌های سرنوشت سازی را با مدیریت مخلصانه شهرداری ارومیه عملی کرده‌اند. وی تاکید کرد: انجام این پروژه در عرض چندین ماه نماد واقعی مدیریت و روحیه جهادی است؛ امروزه موسسه امین آمادگی کامل جهت عملی کردن پروژه‌های بزرگ شهری را دارد.
*به وحدت و همدلی اعضای شورای شهر و فعالان این پروژه افتخار می‌کنیم
دکتر عابد فتاحی، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: به لطف خداوند ارتباط خوبی بین شهردار و شورای شهر ارومیه برقرار است، ما به وحدت و همدلی اعضای شورای شهر افتخار می‌کنیم.
وی شهردار ارومیه را شخصی قدرتمند و شجاع دانسته و افزود: ارومیه به همت آبادگران شهرداری زیبا می‌شود و ما به آن افتخار می‌کنیم.
وی سرمایه گذاری‌های اخیر در ارومیه را بسیار مناسب دانسته و افزود: به این همت افتخار می‌کنم.وی بر لزوم حفظ وحدت و همدلی در استان تاکید کرد و گفت: مسائل کرد و ترک و فارس و سنی و شیعه در ارومیه مطرح نیست، همه با هم برای پیشرفت ایران تلاش می‌کنیم.
گفتنی است؛ پیش از این نیز تقاطع‌های غیرهمسطح مدرس، مادر، میثم، امامت، امام علی (ع) و مجموعه پل‌های شهید بهشتی ارومیه به بهره برداری رسیده بود.نخستین پل از این تعداد که پل مدرس نام داشت، نیمه اردیبهشت سال گذشته به بهره برداری رسید و در حال حاضر کمتر از یک سال از زمان افتتاح اولین پروژه پل‌های ارومیه گذشته است و اکنون با همت معاونت عمرانی شهرداری، چهره شهر ارومیه تحولی اساسی پیداکرده است.گفتنی است، این مراسم با شور و شوق خاصی و با حضور پرشور مردم ارومیه به دست مادر شهید میرحسین ذاکر افتتاح شد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۴:۴۸ ق.ظ

دیدگاه


7 − = شش