جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات وظیفه همه مسئولان است

جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات وظیفه همه مسئولان است

آرازآذربایجان- استاندار آذربایجان غربی گفت:جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات وظیفه همه مسئولان است.
محمدمهدی شهریاری در نشست معاونین فرمانداران و بخشداران با اشاره به ضرورت فراهم سازی زمینه های جلب مشارکت حداکثری در انتخابات از متولیان امر خواست تا خدمات و دستاوردهای دولت و نظام را به اطلاع مردم برسانند.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف وزارت کشور برگزاری انتخابات در کشور است ، گفت: این دوره از انتخابات به دلیل شرایط خاص کشور و موضوعات بین المللی و منطقه ای برای کشور حایز اهمیت است.
استاندار آذربایجان غربی بر ایجاد فضایی برای جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد و اظهار داشت: وظیفه ما به عنوان مجریان انتخاباتی ایجاد فضایی سالم و رقابتی با موضع گیری بی طرفانه است تا با ایجاد اطمینان بیشتر در مردم شاهد حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باشیم.
شهریاری در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک هفته بسیج، گفت: بسیج پدیده فراملی است و کسی نمی تواند از امکانات و تفکرات بسیج سوء استفاده کند ، بسیج باید خیلی بالاتر از جریانات سیاسی قرار گیرد .
وی با ییان اینکه همه ما بسیجی هستیم اظهار داشت: همه باید در جهت حفظ تمامیت، وحدت و اطاعت از رهبری حرکت و در مقابل تهدیدات دشمنان با هوشیاری کامل و افزایش آگاهی مردم برنامه ریزی و ایستادگی کنیم.
—-مشارکت حداکثری، قانونمداری، بیطرفی و امانتداری ۴ اصل در سرلوحه کار مجریان انتخاباتی
معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: مجریان انتخاباتی ۴ اصل مشارکت حداکثری، قانونمداری، بیطرفی و امانتداری را باید در سرلوحه کار خود قرار دهند.
علی مصطفوی نماد دموکراسی در هر کشور را برگزاری انتخابات در آن کشور اعلام کرد و گفت : یکی از وظایف مهم و ذاتی وزارت کشور برگزاری انتخابات در چارچوب قانون است،اگر ما بتوانیم چالش های انتخابات را به خوبی مدیریت کنیم می توانیم برگزاری انتخابات را به عنوان فرصتی برای اتحاد، انسجام و وحدت و پیشرفت استان قلمداد کنیم.
معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی افزود: اگر امروز در صحنه های بین المللی با اقتدار ظاهر می شویم به پشتوانه حضور و حمایت مردم از نظام و حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است ومقبولیت و مشروعیت نظام سیاسی به حضور و مشارکت گسترده مردم بستگی دارد.
مصطفوی افزود: باید نسبت به مواردی که می تواند در برگزاری انتخابات به عنوان چالشی برای استان به شمار رود حساس بود و با آمادگی تکامل برای تبدیل این چالش ها و ایجاد فرصت برای جلب اعتماد اجتماعی استفاده کرد.
وی در ادامه حضور سلایق، اقشار و اقوام مختلف در انتخابات را یکی از مواردی ذکر کرد که می تواند باعث حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشد و بر فراهم نمودن زمینه و شرایط برای حضور همه سلایق، اقوام و اقشار در انتخابات تاکید کرد.
وی گفت: شعار امسال انتخابات گام دوم انقلاب، قانونمداری، بی طرفی و انسجام ملی است همچنین ۴ اصل مشارکت حداکثری، قانونمداری، بیطرفی و امانتداری باید در سرلوحه کار مجریان انتخاباتی باشد.
مصطفوی افزود:مجریان انتخاباتی موظف هستند با مطالعه قانون انتخابات و رعایت برنامه ریزی زمانبندی انتخابات، آسیب شناسی محل اخذ آرا، مدیریت نارضایتی ها ، تعامل با هیات های نظارتی، زمینه و شرایط را برای برگزاری انتخاباتی خوب با حضور و مشارکت گسترده مردم را فراهم کنند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۷ ق.ظ

دیدگاه


نُه + 2 =