نمايندگان مهره هستند يا شطرنج باز؟

اندر خم کوچه‌های »فاطمی« تهران!

اندر خم کوچه‌های »فاطمی« تهران!

گروه سیاسی: کم کم، نوشتن از انتخاب استاندار جدید آذربایجان غربی برای خودمان هم لوس و بی مزه شده است. مردم (مخاطبان) نیز دیگر به اظهار نظرها، بی ثباتی‌ها و حرکت‌های زرد رسانه ای عادت کرده‌اند. دیگر هیچ کسی با اسامی جدید و حکایت‌های غریب بالا و پایین نمی‌شوند، به قول وحید جلال زاده سیاست بازار استان آذربایجان غربی به بازار شلوغ و آشفته شام بیشتر می‌ماند.
شام بازاری که در یک طرف آن، بساط سیاسی کاری‌ها و تغییر خودجوش مواضع پهن است و در اطراف دیگر عده ای به دنبال سهم خواهی و استاندار نوازی رسانه ای هستند. همه هم شده‌اند استاندار مردمی …! آیا واقعا رسانه‌ها می‌توانند به نمایندگی از مرم اظهار نظر کنند!؟
وجود این نظام ناسالم و معیوب سیاسی در آذربایجان غربی، تحفه ای جز عقب‌ماندگی برای استان غریب، اما سرشار از پتانسیل آذربایجان غربی نخواهد داشت. احساس این آشفتگی‌ها با نگاهی اجمالی به ما وقع انتخاب استاندار جدید کار چندان سختی نیست. استاندار جدید، این هفته، این ماه و یا هر زمان دیگری انتخاب خواهد شد. اما چند تا علامت سئوال اساسی در ذهن نگارنده و احیانا مخاطبان گرامی باقیست، سئوالاتی که در شرح حقایق آن‌ها هستیم اما از طرح برخی مسائل در فضای متشنج کنونی معذورم:
-چه می‌شود که با وجود توافق چند باره اعضای مجمع نمایندگان استان در خصوص انتخاب جهانگیرزاده به عنوان استاندار آذربایجان غربی، روز بعد برخی از نمایندگان استان به محض حضور در ساختمان خیابان فاطمی (وزارت کشور) به صورت غیر قابل باوری تغییر موضع می‌دهند و ساز مخالفت کوک می‌کنند؟ شب قبل از حضور در وزارت کشور چه کسانی مواضع این افراد را تغییر می‌دهند؟
نادر قاضی پور-نماینده مردم ارومیـه در مجلس شورای اسلامی:نمایندگان استان پس از توافق نهایی برای بررسی نهایی استانداری جواد جهانگیرزاده به دیدار آقای رحمانی فضلی رفتند، اما متأسفانه در این جلسه به علت تغییر رویکردهای عجیب برخی از نمایندگان استان، جلسه متشنج شده و بدون نتیجه به پایان رسید.
این قبیل مسائل و تغییر ??? درجه ای برخی از نمایندگان موجب انصراف آقای جهانگیرزاده از استانداری آذربایجان غربی شد و در حالی که شانس وی بسیار بالا بود، گفتند منصرف شدم! (دیدار با برخی از نخبگان سیاسی شهرستان اورمیـه)
-دلیل اصلی اختلافات موجود در مجمع نمایندگان استان چیست!؟ چرا صدای متحدی از نمایندگان استان به گوش نمی‌رسد!؟
-چه کسی و یا چه کسانی انتخاب استاندار جدید آذربایجان غربی را به تعویق می‌اندازند؟ آیا عبدالعلی زاده هنوز امیدوار است!؟
-چه می‌شود که برخی از نمایندگان اظهارات خویش را در معرفی اشتری به عنوان گزینه جدی استانداری، پس از دهن کجی هم حزبی‌های خود، کلا تکذیب می‌کنند؟
-چرا اختلافات به حدی می‌رسد که آذربایجان غربی به انتهای صف انتخاب استانداران دولت جدید فرستاده می‌شود؟
-نمایندگان در این بازی، مهره هستند یا شطرنج باز؟
-غول‌های سیاسی تاثیر گذار در استان و دولت، چرا به دنبال کشیدن بازی به ضربات پنالتی هستند؟ وقت خریدن برای چه کسانی و چــرا؟ و …مدت زیادی از انحلال مجمع نمایندگان استان به دلیل اختلافات شدید و جدی اعضا نگذشته است. البته پیش از این نیز سالم نماندن این انبار باروت در آتش بازی‌های حزبی و گروهیِ انتخاب استاندار جدید، خیلی دور از انتظار نبود.
این اختلاف نظرها و چنددستگی‌ها وزارت کشور را هم به ستوه آورده است. هفته ای نیست که چند تن از آقایان بومی و غیر بومی برای مصاحبه و ارائه برنامه های خود راهی ساختمان وزارت کشور نشوند.
آذربایجان غربی از هر جهتی یک استان خاص محسوب می‌شود! حتی جنس اختلافات در این استان با سایر استان‌ها متفاوت است. جالب آنکه در نگاهی اجمالی به پروسه انتخاب استانداران در استان‌های دیگر متوجه می‌شویم که دلیل اصلی تاخیر در انتخاب استانداران، اختلافات نظر واحد نمایندگان استان‌ها با ارزش‌های دولت و وزارت کشور است. اما در آذربایجان غربی نمایندگان با خودشان هم اختلاف دارند چه برسد به دولت…
چندی پیش از عابد فتاحی در مورد اختلافات مجمع نمایندگان استان پرسیدم، می‌گفت:متأسفانه برخی‌ها قصد دارند برای خودشان استاندار انتخاب کنند نه برای استان و مردم استان.
به گزارش ندای ارومیه ادامه اختلافات و قشون کشی‌های حزبی و گروهی تحفه ای جز عقب‌ماندگی برای آذربایجان غربی نخواهد داشت. این یعنی همان سیستم معیوبی که جلال زاده از آن سخن می‌گوید. در حالی فضای سیاسی آذربایجان غربی کماکان متشنج و چند دسته است که در استان‌هایی مانند اصفهان، خواص همان ابتدا با درک موقعیت و با اجماع نمایندگان و گروه های سیاسی استاندار خود را تعیین کردند.
حال آنکه که ما هنوز اندر خم یک کوچه‌ایم …

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۷:۲۰ ق.ظ

دیدگاه


− 2 = هفت