نماينده مردم اروميه در مجلس خبر داد

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در ارومیه تا ۲ سال آینده

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در ارومیه تا  ۲ سال آینده

گروه خبر:نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با همت و تلاش نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی تا دو سال دیگر موضوع ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در ارومیه به سر انجام می‌رسد.
سید هادی بهادری به تشریح اهمیت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در ارومیه پرداخت و اظهار داشت: بررسی‌های لازم بر روی قابلیت‌ها وظرفیت‌های ارومیه انجام شده است و مزیت‌ها و تفاوت‌های منطقه آزاد با منطقه ویژه اقتصادی نیز آنالیز شده است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: بررسی‌های انجام شده نشام می‌دهد که با توجه به قابلیت‌های ارومیه، صدور مجوز منطقه ویژه اقتصادی برای این شهر مطلوب‌تر و راحت‌تر است.
وی گفت: منطقه آزاد تجاری بیشتر جنبه تک‌فروشی اجناس را به همراه دارد و با توجه به اینکه منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو در نزدیکی ارومیه قرار دارد صدور چنین مجوزی را برای شهر ارومیه ناممکن می‌کند.
بهادری تصریح کرد: به نظر می‌رسد به جای اینکه بازار مصرف ترکیه در اینجا رونق داده شود بهتر است بازار اشتغال و تولید گسترش یافته و با ایجاد معافیت‌های مالیاتی و سرازیر کردن سرمایه‌گذاران در این شهر به اقتصاد استان و کشور کمک کرد.
وی بیان کرد: بهتر است بر روی اقتصاد منطقه برنامه‌ریزی شود و تلاش می‌شود با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در ارومیه زمینه اشتغالزایی برای مردم این منطقه به وجود آید.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اینکه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد زمینه رونق اقتصادی و اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشانیم برنامه پیش‌روی ما ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در ارومیه است.
بهادری خاطرنشان کرد: قبلا این موضوع در مجلس طرح شده بود و تا جاهایی نیز پیش رفته بود ولی بنا به مشکلاتی این طرح لغو شد و ما نیز اکنون به دنبال بهبود بخشیدن به آن و جریان انداختن دوباره طرح هستیم.
وی با اظهار امیدواری برای راه‌اندازی منطقه‌ ویژه اقتصادی در ارومیه بعد از دو سال افزود: راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی در ارومیه با همت و تلاش امکان پذیر است چنانچه در سه سال اخیر شاخص‌های احیای دریاچه ارومیه با همت و تلاش بهبود یافت ولی متاسفانه در این مدت شاخص‌های توسعه اقتصادی استان تغییری نکرده است و در این زمینه با تنزل مواجه هستیم.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل ازتسنیم ، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: درشاخص‌های مدیریتی توسعه استان و مدیریت شهری و سرمایه‌گذاری با تنزل مواجه هستیم و چنانچه بتوانیم سازمان اقتصادی تشکیل دهیم بعد از سه سال می‌توانیم به نتایج قابل قبولی دست یابیم.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۵:۰۶ ق.ظ

۱ نظر

نظر -49 - 0 از 1اولین« قبل بعد  » آخرین 
  1. 0

    گورخ دا 

    ایشلمخ اولسا دالیسیجا اولمخ ده گلر 

نظر -49 - 0 از 1اولین« قبل بعد  » آخرین 

دیدگاه


− شش = 1