آماده باش ۱۸۰۰ نفر در طرح زمستانی امداد و نجات جاده ای استان

آماده باش ۱۸۰۰ نفر در طرح زمستانی امداد و نجات  جاده ای استان

گروه گزارش: همزمان با فرا رسیدن فصل سرما باز کردن به موقع جاده‌ها و کمک به مسافرانی که در جاده ها دچار سانحه شده اند امری بسیار مهم و ضروری است.
یکی از طرح های که در سراسر کشور برای جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار به اجرا گذاشته می شود طرح زمستانی امداد و نجات جاده ای است که همزمان با سراسر کشور در استان آذربایجان غربی نیز آغاز شده و تا ۲۵ اسفندماه ادامه دارد.
*حضور ۹۳۰ نفر راهدار در طرح زمستانی
خلیل محبت‌خواه از آغاز طرح زمستانی راه و شهرسازی آذربایجان غربی از ۱۹ آذر ماه خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد ۴۵ راهدارخانه ثابت و ۱۵ راهدارخانه سیار جهت خدمات رسانی به مسافران در حالت آماده باش کامل هستند.
وی با بیان اینکه تمام ماشین‌‌آلات راهداری جهت استفاده در این طرح تجهیز شده اند افزود: تعداد ۴۱۰ دستگاه از ماشین‌آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در محورهای مواصلاتی و گردنه های برفگیر جهت بازگشایی مسیر مستقر هستند.
مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اظهار کرد: در ۱۷ محور مه گیر و حادثه خیز تعداد ۱۷ گشت راهداری در آماده باش کامل هستند و علاوه بر آن ۷ اکیپ راهداری بصورت شبانه روزی در این مانور فعالیت دارند که تا اواسط فروردین این طرح ادامه دارد.
محبت خواه با بیان اینکه در مجموع تعداد ۹۳۰ نفر از کل پرسنل پشتیبانی و راهداری در محورها و راهدارخانه ها در حالت آماده باش هستند تصریح کرد: ۲۳ عدد دوربین جاده ای بصورت آنلاین به مرکز مونیتورینگ راه و شهرسازی کشور و استان وصل هستند که مسافران می توانند از طریق تماس با شماره ۱۴۱ از وضعیت راه های استان و گردنه ها آگاه شوند.
وی گفت: جهت خدمات رسانی مطلوب در این طرح اکثر ماشین آلات این سازمان که قدمت بیست ساله دارند را تجهیز کرده ایم منتها اگر از لحاظ نگهداری و اعتبارات راهداری جهت تهیه ماشین آلات جدید کمک بیشتری به این سازمان شود در ارائه خدمات مطلوب مشکلی نخواهیم داشت.
مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از توجه ویژه استاندار به مقوله راهداری خبر داد و افزود: امیدواریم زمستان امسال نیز بدون مشکل سپری شود.
*فعالیت شبانه روزی ۴۴۸ نفر در طرح زمستانی پلیس راه
فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی گفت: تعداد ۴۴۸ نفر در قالب ۸۵ تیم مخصوص، ۱۰ تیم نامحسوس و ۱۶ تیم انتظامی بصورت شبانه روزی در طرح زمستانی فعالیت دارند.سرهنگ عباس فرمانی گفت: این طرح از امروز ۱۹ آذرماه با برگزاری رزمایش آغاز و تا ۲۵ اسفندماه ادامه دارد.
وی با اشاره به کاهش ۱۲ درصدی تلفات سوانح رانندگی در آذربایجان غربی در هشت ماهه سال جاری اظهار کرد: تعداد ۸۵ تیم مخصوص، ۱۰ تیم نامحسوس و ۱۶ تیم انتظامی جهت ارائه خدمات در گردنه ها مستقر هستند.
فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی با بیان اینکه ۴۴۸ نفر بصورت شبانه روزی در طرح زمستانی فعالیت دارند اظهار کرد: جهت جلوگیری از وقوع حادثه از تمام مسافران درخواست می شود تمام امکانات و تجهیزات را همیشه همراه داشته باشند و قبل از خروج از وضعیت راه و هوا مطلع شوند.
فرمانی با اشاره به وضعیت راه ها نحوه رانندگی رانندگان را در وقوع تصادفات مهم دانست و افزود: گردنه قوشچی، ایواوغلی، قره بولاغ و مایین بولاغ از خطرناک ترین گردنه های استان هستند که لازم است رانندگان حداکثر توجه خود را در این نقاط داشته باشند.
*آمادگی کامل پایگاههای امداد و نجات هلال احمر در طرح زمستانی
عباس سید ذکریایی با بیان اینکه طرح زمستانی امداد و نجات جاده ای سازمان هلال احمر از امروز ۱۹ آذرماه آغاز شده است گفت: این طرح تا ۲۵ اسفند ادامه دارد و از این تاریخ به بعد تا ۱۵ فروردین ماه طرح نوروزی این سازمان آغاز می شود.وی اظهار کرد: در وضعیت عادی ۱۲ پایگاه امداد و نجات جاده ای در سطح استان فعال هستند ولی از امروز با افزایش ۸ پایگاه موقت و سیار در مجموع ۲۰ پایگاه جاده ای در محورهای مختلف استان در صدد ارائه خدمات مطلوب به مسافران هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی افزود: علاوه بر این تعداد ۴ پایگاه امداد و نجات کوهستانی نیز آماده امدادرسانی هستند که این پایگاهها به تمام امکانات امداد و نجات، رها سازی، انتقال مصدومین، اسکان اضطراری و تغذیه مسافرانی که به هر عنوان دچار حادثه شده اند مجهز هستند.
سید ذکریایی با اشاره به اینکه در زمینه خدمات رسانی طرح زمستانی این سازمان مشکل خاصی وجود ندارد، تصریح کرد: با امکاناتی که در اختیار داریم و با هماهنگی که در سطح استان با سازمان های همکار مانند پلیس راه ، اورژانس و آتش نشانی صورت گرفته بصورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات هستیم.
وی با اشاره به موانع موجود در ارائه خدمات مطلوب به مسافران گفت: مشکلات موجود در این زمینه اکثرا به علت عدم توجه مسافران به برخی مسائل نظیر اطلاع از وضعیت جاده ها، تجهیزات کامل ماشین خصوصا زنجیر چرخ وخوراک به وجود می آیند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه مسافران حتما در مورد نحوه استفاده از زنجیر چرخ آگاهی لازم را کسب کنند افزود: بیشترین مشکل مسافران در جاده ها بعلت عدم آگهی از نحوه استفاده از این وسیله است و در صورت بروز مشکل، مسافران از طریق تماس با ۱۱۲ از پایگاه جمعیت هلال احمر درخواست کمک کنند.
این مسئول در زمینه اعتبار و تجهیزات این سازمان جهت خدمات رسانی جاده ای گفت: در این زمینه مشکلی نداریم و اخیرا در ۱۷ شهرستان دوره بازآموزی امدادگران را برگزار کرده ایم که به این ترتیب نزدیک به ۵۰۰ نفر بصورت شیفتی در پایگاه با تمرین و مرور اطلاعات جهت استفاده در طرح زمستانه آمادگی های لازم را کسب می کنند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۵:۵۳ ق.ظ

دیدگاه


9 − چهار =