عنوان اراده ملت احتمالا جایگزین اعتدال می‌شود

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین اخبار از تشکیل فراکسیون جدید مجلس اظهار کرد: علاوه بر علی مطهری، نمایندگان اصلاح طلبان مجلس همچون مسعود پزشکیان، غلامرضا تاجگردون و علیرضا محجوب نیز از فعالین این فراکسیون هستند.
عابد فتاحی در گفت‌و‌گو با ایلنا، در خصوص آخرین اقدامات هیات موسسان سومین فراکسیون سیاسی مجلس گفت: هفته گذشته مجلس برای سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیشان تعطیل بود و به همین خاطر جلسه‌ای برای قطعی کردن تشکیل فراکسیون نداشته‌ایم، اما از هفته آینده جلسات هیات موسسین از سر گرفته می‌شود و ضمن توزیع فرم‌ها برای اعضا، هیات رییسه فراکسیون نیز مشخص می‌شود.
وی از حضور قطعی علی مطهری به عنوان یکی از موسسان این فراکسیون خبر داد و گفت: علاوه بر علی مطهری اصلاح طلبان مجلس همچون مسعود پزشکیان، غلامرضا تاجگردون و علیرضا محجوب نیز از فعالین این فراکسیون هستند.
نماینده مردم ارومیه در پاسخ به این سوال که نام فراکسیون در ‌‌‌نهایت چه خواهد بود؟ ابراز کرد: بر روی نام فراکسیون همچنان بحث وجود دارد، زیرا در ابتدا نام اعتدال مطرح بود و شبهه‌ای به وجود آمد که این فراکسیون حامی دولت است و بدون قید و شرط از اقدامات و سیاست‌های دولت پشتیبانی می‌کند.
وی ادامه داد: اصلا چنین مسئله‌ای وجود ندارد و نمایندگانی که جزو هیات موسس این فراکسیون هستند، بیشتر از اصلاح طلبان، مستقلین و معتدلین مجلس هستند و چنین افتراهایی به این نمایندگان به هیچ وجه وارد نیست.
وی ادامه داد: پس از آنکه از نام اعتدال صرف نظر شد پیشنهاد نام گذاری با عنوان صدای ملت مطرح گشت که بخاطر اینکه پیش از آن تلاش‌هایی برای نام گذاری فراکسیونی دیگر با این نام مطرح شده بود، این نام نیز منتفی شد. اراده ملت گزینه جدید است، اما این نام نیز قطعی نشده است.
فتاحی هدف هیئت موسس از تشکیل سومین فراکسیون سیاسی مجلس را رقم زدن اقدامی به نفع مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و گفت: به عنوان یکی ازاعضای این هیات اعلام می‌کنم تمام نماینده‌ها همانند برادر برایم ارزرش دارند، اما آن چیزی که مهم است صدای مردم، خواسته‌ها و حل مسائل و مشکلات آنهاست و تشکیل سومین فراکسیون نیز برای رسیدن سریع‌تر به این هدف است.
*اتحاد اقوام و ادیان در ارومیه در سطح جهان مثال زدنی است
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه سخنان خود گفت: اتحاد اقوام و ادیان در شهر ارومیه در سطح جهان مثال زدنی است.
فتاحی افزود: ارومیه شهری است که پیروان ادیان و اقوام مختلف را در خود جای داده است و این افراد بدون هیچ مشکلی در کنار هم زندگی کرده و در راستای توسعه شهر، استان و کشور خود تلاش می کنند.
وی اضافه کرد: خدمت به این مردم شریف و متحد، افتخاری بزرگ است که نصیب مسوولان شده و باید قدر این مسوولیت و خدمت را بدانیم.
وی اظهار کرد: یکی از مهمترین نشانه های اتحاد بین مردم ارومیه، وحدت بین اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه است که همین امر موجب شده که این شورا، بدون هیچ مشکلی روند توسعه ارومیه را در پیش بگیرد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: باید روز به روز بیشتر از گذشته برای توسعه، عمران و آبادانی این شهر اهتمام داشته باشیم و این امر را هدیه ای به مردم بزرگوار و همیشه در صحنه ارومیه بدانیم.
فتاحی در ادامه با قدردانی از حضور مادر گرانقدر شهید ذاکر در این مراسم، گفت: ما مدیون شهدا در تمام دوران زندگی خود هستیم چراکه آنها با فدا کردن جان خود، امنیت و آرامش را برای ما به ارمغان آوردند.
وی اظهار کرد: این امنیت و آرامش ایجاد شده در کشور و استان، زمینه تمامی فعالیت ها در همه بخش هاست که نباید از آن غافل باشیم و باید به ایجاد کنندگان آن، ادای احترام کنیم.
*شهید مطهری از استوانه های بزرگ نظام است
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت شهید استاد مطهری گفت: آیت الله مطهری از استوانه های بزرگ نظام اسلامی است.
فتاحی افزود: این عالم برجسته نه تنها در عصر خفقان رژیم ستمشاهی به مبارزه برخاست بلکه پس از پیروزی انقلاب نیز با افکار بلند خود، الگویی نمونه برای تمام حق طلبان جهان شد.
وی اظهار کرد: نامگذاری روز شهادت این استاد بزرگ به نام روز معلم، رسالتی خطیر را بر عهده معلمان گذاشته و آنها را وادار می سازد برای مقابله با شبهات و تفکرات غلطی که هدفشان نابودی جامعه اسلامی است کمر همت ببندند.
این نماینده مجلس اضافه کرد: شهید مطهری تفسیر حقیقی یک معلم بود، او تمام ویژگیهای یک معلم دلسوز و آگاه به زمان را در خود جمع کرده بود به همین خاطر هنگامی که خواستند بر نام ایرانی مهر غیر مسلمانی بزنند با آثار و تفکرات خود به مقابله پرداخت.
وی به نقش معلمان در تربیت نسلی متعهد تاکید کرد و گفت: اگر امروز شاهد حضور دانشمندان هسته ای در عرصه های مختلف و نخبگان در عرصه جهانی هستیم حاصل تلاش معلمان است.
فتاحی با اشاره به نقش معلمان در هشت سال دفاع مقدس نیز افزود: در جنگ تحمیلی نیروی انسانی متعهد برنده جنگ بود نیروهایی که از پشت میزهای درس و دانشگاه روانه جبهه شدند و اینها همان کسانی بودند که در مکتب معلمان و اساتید برجسته ای آموزش دیده بودند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس ادامه داد: امروز در برابر جنگ جدید دشمن، وظیفه معلمان مضاعف شده است غفلت آنها از این موضوع و فراموش کردن آن در حقیقت ضربه زدن به تکامل و پویایی کشور است.
این نماینده مجلس گفت: تاکید مقام معظم رهبری به مقوله فرهنگ معلمان را موظف می سازد بیشتر از گذشته به صیانت از نسل جدید پرداخته و مانع منحرف شدن آنها شوند.
وی اضافه کرد: معلمان و اساتید دانشگاهی با الگو قرار دادن افکار شهید مطهری بدون تردید به موفقیتهای بزرگی دست می یابند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۶:۴۱ ق.ظ

دیدگاه


1 × سه =