معاون سياسي امنيتي استاندار:

قوانین انتخابات در آذربایجان غربی با دقت و حساسیت اجرا خواهد شد

قوانین انتخابات در آذربایجان غربی با دقت و حساسیت  اجرا خواهد شد

گروه خبر: معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه فعالیت هیات‌های اجرایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان آغاز شد گفت: قوانین انتخابات در آذربایجان¬غربی با دقت و حساسیت اجرا خواهد شد.
به گزارش آرازآذربایجان ، علی مصطفوی با اشاره به اینکه در این استان ۱۰ حوزه اصلی، ۳۱ حوزه فرعی و سه حوزه برای اقلیت‌های دینی وجود دارد، افزود: هیات اجرایی در هر حوزه متشکل از ۱۱ نفر عضو اصلی است که هشت نفر آنان از میان معتمدان انتخاب شده‌اند و سه نفر دیگر نیز فرماندار، دادستان عمومی و انقلاب و رییس اداره ثبت احوال شهرستان را شامل می‌شوند.
وی به نحوه انتخاب هشت معتمد هر حوزه نیز اشاره کرد و گفت: براساس ماده ۳۲ قانون انتخابات، فرمانداران و بخشداران هر حوزه انتخابیه ۳۰ نفر از معتمدان از میان اقشار مختلف مردم را که بومی باشند، انتخاب و به منظور تایید صلاحیت به هیات نظارت معرفی کردند؛ پس از دعوت از ۳۰ معتمد تایید شده و با تشکیل جلسه‌ای در حضور هیات نظارت، هشت نفر به عنوان معتمد اصلی و پنج نفر به عنوان معتمدین علی‌البدل با رای مخفی انتخاب شدند.
وی با اشاره به اینکه وظیفه هیات‌های اجرایی صیانت از حقوق داوطلبان و آرای مردم است و از این رو حق حمایت از هیچ نامزدی را ندارند، گفت: به هیات‌های اجرای این استان توصیه می‌شود که قانون و مقررات انتخابات را با حساسیت رعایت کنند و امانتدار واقعی رای مردم باشند.
وی همچنین با اشاره به اینکه طی ۶ روز گذشته ۳۵۱ نفر برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی از این استان داوطلب شده‌اند، بیان کرد: از این تعداد که نوعی رکورد در ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود، ۳۲۰ نفر مرد و ۳۱ نفر زن هستند.
»مصطفوی« ادامه داد: امروز آخرین مهلت ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی است و پیش‌بینی می‌شود بیشترین میزان ثبت‌نامی را نظیر سال‌های گذشته در روز آخر شاهد باشیم.
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفند امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود و مردم آذربایجان‌غربی ۱۲ نماینده را در این روز راهی مجلس می‌کنند.
ارومیه با سه نفر بیشترین نماینده از این استان را در مجلس دارد و دیگر حوزه‌های ?‌گانه استان هر کدام یک نماینده در بهارستان به خود اختصاص داده‌است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۷ ق.ظ

دیدگاه


+ 9 = یازده