تجمع سکوت معلمان ارومیه همزمان باهزاران معلم درسراسر کشور

تجمع سکوت معلمان ارومیه همزمان باهزاران معلم درسراسر کشور

گروه خبر: برای چندمین بار در سال جدید هزاران معلم در سراسر ایران در سکوت مقابل ادارات آموزش و پرورش تجمع کردند.
معلمان معترض برای چندمین بار در سال جدید در شهرهای تهران، کرج، ارومیه، اراک، ساوه، خمین، دهدشت، شهرکرد، سنندج، قروه، مریوان، خرم آباد، بروجرد، الیگودرز، نورآباد، دلفان، کرمانشاه، یزد، بجنورد، سبزوار، جاجرم، زنجان، ابهر، قزوین، مشهد، بندرعباس، بندر امام، بوشهر، قزوین، همدان، شاهرود، ایلام، رشت، شهرضا، زاهدان، زرین دشت، داراب، ایوان و… تجمع کردند. در تعدادی از استان‌ها معلمان علاوه بر ادارات آموزش و پرورش، همزمان در مقابل ساختمان های فرمانداری و استانداری نیز تجمع کرده اند.تجمعات صنفی معلمان در بیشتر شهر‌ها مقابل ادارات آموزش و پرورش برگزار شده است.در پایتخت علاوه بر تجمع بیش از هزار نفری معلمان مقابل اداره آموزش و پرورش، گروهی ??? نفره از معلمان مقابل مجلس تجمع کردند.معترضان خواستار افزایش دستمزد‌ها، بهبود وضعیت معیشتی و رفع تبعیض حقوقی بین خود و سایر کارمندان دولت هستند.در این تجمعات پلاکاردهایی در حمایت از معلمان زندانی و در اعتراض به طرح رتبه بندی به چشم می‌خورد. شماری از فعالان صنفی معلمان معتقدند طرح رتبه بندی تبعیض‌ها در جامعه معلمی را عمیق‌تر می‌کند.گزارش شده که ماموران نیروی انتظامی در رشت با معلمانی که مقابل اداره آموزش و پرورش استان گیلان تجمع کرده بودند با خشونت برخورد کرده است اما تا لحظه تنظیم این خبر اخبار از برگزاری تجمع معلمان در سایر شهرها در ارامش حکایت دارند.گفتنی است معلمان معترض علاوه بر تجمع سراسری امروز، یکبار دیگر در تاریخ ?? اسفند به دعوت کانون صنفی معلمان ایران در بیشتر شهرهای ایران به صورت همزمان تجمع کرده بودند. گفته میشود این تشکل صنفی در شکل گیری تجمعات امروز معلمان نقشی نداشته است.
*تعدادی از معلمان ارومیه ای تجمع اعتراض آمیزی را برگزار کردند.
همچنین تعدادی از معلمان ارومیه ای نیز تجمع اعتراض آمیزی را برگزار کردند.این تجمع به صورت مسالمت آمیز و آرام در محوطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ترتیب یافت .
شماری از شرکت کنندگان در این تجمعات دست نوشته هایی را با محتوای توجه به تکریم معلمان در دست داشتند.و در نهایت این تجمع چند ساعته درحالی به پایان رسید که مسئولان آموزش و پرورش استان با حضور در جمع معلمان و مدیران حاضر قول مساعدت و رسیدگی به وضعیت آنها را دادند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۵:۴۹ ق.ظ

۱ نظر

نظر -49 - 0 از 1اولین« قبل بعد  » آخرین 
  1. 0

    برخی دستگاه های اجرایی نظیر سازمان پزشکی قانونی، سازمان انتقال خون، سازمان دامپزشکی و سازمان زندان ها براساس مصوبات مجلس شورای اسلامی از پرداخت های قابل توجهی حتی تا میزان سه برابر حقوق و مزایای دریافتی تحت عنوان فوق العاده جذب برخوردار شدند.

    • بند ب ماده (۲۰) قانون برنامه پنجم نیز بسیاری از کارمندان دستگاه های اجرایی مشمول قانون نظیر دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی و صندوق رفاه دانشجویان را از شمول قانون مدیریت خدمات کشوری خارج کرد که نتیجتاً ضوابط پرداخت جدیدی را اجرا می کنند.

    • قوه قضاییه نیز با مصوبه ای که به استناد بند الف ماده (۵۰) قانون برنامه پنجم توسعه از هیات وزیران گرفت، حقوق کارمندان خود را حداقل به میزان ۵۰ درصد افزایش داده است.

    • وزارت کشور نیز براساس تصویبنامه شماره ۶۳۱۳۲/ت ۴۸۷۵۳ ه مورخ ۲۰/۳/۱۳۹۲ حقوق کارمندان خود را تا ۳۵% افزایش داد.

    • سازمان ها و نهادهای عمومی غیر دولتی نیز که بعضاً دارای وابستگی سازمانی و مالی به دولت هستند غالباً از مکانیزم های بخش خصوصی تبعیت می کنند و وجوهی خارج از قاعده را به کارکنان و مدیران خود پرداخت می کنند.

    از جمله این سازمان ها می توان به سازمان تامین اجتماعی که صاحبان اصلی آن کارگران و کارکنان کشور هستند و صدا و سیما که بخشی از حاکمیت محسوب می شود اشاره کرد که قواعد پرداخت مخصوص به خود دارند.

نظر -49 - 0 از 1اولین« قبل بعد  » آخرین 

دیدگاه


9 − = شش