سرپرست اداره راه های راهداری آذربایجان غربی:

۴۵۰ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور زیر بارترافیکی رفت

۴۵۰ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور زیر بارترافیکی رفت

آرازآذربایجان،سرپرست اداره نگهداری از راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: تاکنون بیش از ۴۵۰ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور زیر بارترافیکی رفته است.
خسرو فردوس نیا با بیان اینکه گذرگاه بین‌المللی غرب کشور در ١٠ جبهه کاری بزرگراه‌های ارومیه – مهاباد، میاندوآب – بوکان، قطعه چهار و پنج بزرگراه سلماس – خوی و سه‌راهی ایواوغلی به سمت گیت منطقه آزاد ماکو در دست احداث است، افزود: یک سوم طول این کریدور در آذربایجان غربی واقع شده که هم اکنون بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی ادامه داد: از ۵۴۰ کیلومتر کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان، تاکنون بیش از ۴۵۰ کیلومتر آن زیر بار ترافیکی رفته است که تردد ۱۱ درصد از ترانزیت کل کشور از این مسیر انجام می‌گیرد.
فرودس نیا با بیان اینکه کریدور بزرگراهی غرب کشور، پایانه مرزی بازرگان در استان آذربایجان‌غربی را به بندر امام خمینی (ره) در استان خوزستان متصل می‌کند، گفت: بهره برداری از این کریدور، جهشی در مسیر ترانزیتی کشور است که ایمن سازی این مسیر و لزوم حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز در محورهای مواصلاتی آن در استان جهت ایمنی تردد و کاهش سوانح جاده‌ای جزو رسالت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی بوده و تا کنون اقدامات متعددی در حوزه نگهداری راه‌ها در آن انجام شده و در حال انجام است.
وی اظهار کر: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای ارتقای ایمنی این کریدور مهم ترانزیتی در استان آذربایجان غربی با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان افزون بر ۳۰ کیلومتر روکش آسفالت و بالغ بر ۵۰ کیلومتر لکه گیری را در طول این محور که از منطقه آزاد ماکو شروع و تا جنوب استان ادامه دارد، انجام داده است.
فردوس نیا گفت: همچنین این اداره کل با اعتباری نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان در حال اجرای سه پروژه بزرگ رفع نقاط حادثه خیز سه راهی قره ضیا الدین، سه راهی ایواوغلی و سه راهی آبگرم سلماس در این کریدور است که با اتمام این پروژه‌ها گامی اساسی نسبت به هدف طرح یعنی تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور برداشته خواهد شد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۸:۴۴ ق.ظ

دیدگاه


− 6 = سه