۱.۷هزار به تعداد تخت های اقامتی آذربایجان غربی افزوده می شود

۱.۷هزار به تعداد تخت های اقامتی آذربایجان غربی افزوده می شود

آراز آذربایجان- مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی گفت: با بهره برداری از واحدهای اقامتی در دست اجرا یک هزار و ۷۰۰ تخت به تعدادهای استان افزوده می شود.
جلیل جباری با بیان اینکه هم اکنون هم اکنون ۳۱ طرح در حوزه اقامتی، تفریحی و گردشگری در دست اجراست، افزود: تعداد اتاق‌های موجود در طرح‌های در حال ساخت برابر با ۸۰۱ مورد بوده که با اتمام این طرح‌ها یک هزار و ۷۰۰ تخت به تعداد تخت‌های اقامتی استان اضافه خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه این طرح‌ها شامل ۱۰ هتل، ۵ مجتمع گردشگری، ۳ مرکز گردشگری سلامت، یک زائرسرا، چهار مرکز تفریحی و سرگرمی، ۲ سفره‌خانه سنتی، ۲ مرکز پذیرایی و اقامتی واقع در مجتمع خدمات رفاهی، دو اقامتگاه بوم‌گردی، یک هتل‌آپارتمان و یک مهمان‌پذیر است، اظهار کرد: آذربایجان‌غربی در حال حاضر پنج هزار تخت اقامتی دارد.
جباری میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها را بالای ۵۰ درصد برشمرد و خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح‌ها ۱۰ هزار و ۷۶۸ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و با اتمام آنها برای یک هزار و ۴۳۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی یادآور شد: میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در سال‌های اخیر برای رونق گردشگری در استان با کاهش بروکراسی‌های اداری و ارائه تسهیلات سعی کرده است تا از سرمایه‌گذاران این حوزه حمایت‌های لازم را انجام دهد.
جباری با اشاره به اینکه اولویت اصلی سال جاری اتمام طرح‌های نیمه‌تمام است، عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته مقرر شده است تا پایان دولت ۵ طرح اعم از دو هتل و سه مجتمع گردشگری در سطح استان به بهره‌برداری برسد.
وی با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در این طرح‌ها برابر با ۲ هزار و ۵۹۵ میلیارد ریال است و با افتتاح آنها برای ۳۱۸ نفر اشتغال‌زایی انجام می‌شود، گفت: امیدوارم بعد از اتمام بیماری کرونا شاهد رونق بخشی خوبی در بخش گردشگری آذربایجان غربی باشیم.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۷ ق.ظ

دیدگاه


شش + = 15