پرورش دانش‌آموزان انقلابی و متدین نیاز جامعه اسلامی است

پرورش دانش‌آموزان انقلابی و متدین نیاز جامعه اسلامی است

آراز آذربایجان- امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: وظیفه مسوولان آموزش و پرورش و نیاز جامعه اسلامی تربیت دانش آموزان انقلابی، متدین، متفکر و مجاهد است.
حجت‌السلام سیدمهدی قریشی در آیین بازگشایی مدارس آذربایجان‌غربی در جمع دانش‌آموزان مدرسه شهید مصلی‌نژاد ارومیه افزود: مسوولان آموزش و پرورش در سالم‌سازی محیط برای تربیت علما و اندیشمندان آینده کشور نقش بسزایی دارند.
وی معلمی را شغل انبیای الهی عنوان کرد و اظهار داشت: این تعبیر بهترین و با ارزش‌ترین جایگاه را برای معلمان در دین اسلام رقم زده است.
امام جمعه ارومیه اضافه کرد: تکریم جایگاه معلم ضروریست و یادآوری شان و منزلت معلمان نیز برای جامعه باید همیشه تداوم داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه مقام انسان تربیت شده از مقام فرشتگان نیز بالاترست گفت: کار معلمان تربیت انسان اشرف مخلوقات است و از این مقام مقامی بالاتر وجود ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه در دین اسلام مساله تعلیم و تعلم و معلم واژه‌های مقدسی هستند چرا که اگر تعلیم و تعلم نباشد خلقت انسان بدون مفهوم خواهد بود افزود: سرخلقت هستی مساله تعلیم و تربیت بوده و محور این موضوع معلمان هستند.
وی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید قدر معلمان را بدانند بیان کرد: معلمان باید سخنان رهبری را سرلوحه امور خود قرار دهند و همواره در تربیت دانش‌آموزان آن را مدنظر داشته باشند.
وی بیان کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب تربیت دانش‌آموزان متفکر، عامل و مجاهد، متدین و اندیشمند به رفع مشکلات کمک شایانی کند.
مدارس آذربایجان‌غربی امسال در حالی ۱۶ روز قبل از موعد مقرر بازگشایی شد که نگرانی اولیا از شیوع بیماری کرونا اغلب آنان را به مدارس کشانده بود.
بیش از ۶۱۸ هزار دانش‌آموز در سالتحصیلی جدید در سطح آذربایجان‌غربی امروز به مدرسه رفتند؛ این استان دارای پنج هزار و ۸۰ واحد آموزشی است که از این تعداد سه هزار و ۶۵ مدرسه روستایی است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۳:۳۸ ب.ظ

دیدگاه


هفت − = 6