معاون وزير اقتصاد و دارايي در اورميه:

وظیفه اصلی مسئولان خدمت به مردم و حل مشکلات معیشتی آنان است

وظیفه اصلی مسئولان خدمت به مردم و حل مشکلات معیشتی آنان است

گروه خبر : معاون وزیر اقتصاد و دارایی و خزانه‌دار کل کشور با بیان اینکه وظیفه اصلی مسئولان خدمت به مردم می باشد، گفت: باید در راستای حل مشکلات اقتصادی مردم تلاش شود.
به گزارش آرازآذربایجان ، رحمت‌الله اکرمی در جلسه شورای هماهنگی مدیران تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی ما خدمت به مردم می باشد، اظهار داشت: باید در راستای حل مشکلات اقتصادی مردم تلاش شود.
معاون وزیر اقتصاد و دارایی ادامه داد: عمده واحدهای اقتصادی کشور در وزارت امور اقتصادی و دارایی تجمیع شده و این موضوع مسئولیت ما را خطیرتر می کند.
وی با بیان اینکه تجهیز گمرکات از مسائل مهم و اولویت دار بوده و باید این راستا نواقص و کمبودها تامین شود، ادامه داد: در حال حاضر گمرکات در کشور برخلاف کشورهای دیگر به صورت سنتی اداره می شود و ضرورت دارد برای تجهیز گمرکات اعتبارات لازم تخصیص پیدا کند.
اکرمی متذکر شد: سیاست راهبردی در نظام جمهوری اسلامی ایران تامین بودجه جاری از درآمدهای مالیاتی بوده و این موضوع به معنای فشار مالی بر مردم عادی نیست البته کسی هم نباید از دادن مالیات فرار کند و فرار مالیاتی و معوقات مالیاتی با جدیت پیگیری می‌شود.
خزانه‌دار کل کشور در خصوص کاهش اتکا به درآمدهای نفتی، خاطرنشان کرد: ایران در عین حال که از درآمدهای نفتی استفاده کرده و به فروش نفت ادامه می‌دهد اما به دنبال اتخاذ تدابیری برای خارج شدن از درآمد تک محصولی نیز می باشد.وی با بیان اینکه در سال رونق تولید باید مسائل و مشکلات بخش تولید برطرف گردد و سیستم بانکی است که در این زمینه حرف اول را می زند، تصریح کرد: اقتصاد کشور بانک محور بوده و در این راستا بانک‌ها باید تسهیلات لازم برای ایجاد اشتغال را فراهم کنند در عین حال بانک‌ها با چالش‌ها و مشکلاتی مواجه بوده که این مشکلات نیز باید حل شود.
اکرمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اقبال مردم به بازار سرمایه بیشتر شده و ضرورت دارد بازار فعلی کشور با تثبیت بیشتر باشد و همچنین بازار بورس به سمت سهام‌داران خرد حرکت کرده و این نشانه خوبی است مبنی بر اینکه مردم به جای سرمایه‌گذاری در بازار سکه و ارز به سمت بازار سرمایه تمایل پیدا کرده‌اند البته در این راستا بحث آموزش اهمیت می یابد.
داود غفارپور، مدیرکل اموراقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه اعلام کرد: طی سال ۹۷ بیش از ۹۹درصد اسناد خزانه در استان آذربایجان غربی شامل ۸۰۱ میلیارد ریال جذب شد.وی به اهمیت و نقش سامانه پنجره واحد سرمایه‌گذاری در تسهیل و تسریع فرآیند سرمایه گذاری در استان اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر سامانه پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان اجرایی و عملیاتی شده‌است.
مدیرکل اموراقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: استان آذربایجان‌غربی در فصل بهار و تابستان سال جاری رتبه نخست بهبود فضای کسب و کار را در کشور به خود اختصاص داده است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱:۴۷ ب.ظ

دیدگاه


5 − یک =