نماينده مردم سردشت در مجلس:

هدف از طرح پزشک خانواده هنوز تحقق نیافته است

هدف از طرح پزشک خانواده هنوز تحقق نیافته است

گروه خبر:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از اینکه پس از گذشت ۱۳ سال هنوز تعریف درستی از طرح پزشک خانواده نداریم اجرای مطلوب این طرح را نیازمند تدوین نقشه راه دانست.
به گزارش آرازآذربایجان ، رسول خضری با انتقاد از اینکه پس از گذشت ۱۳ سال هنوز تعریف درستی از طرح پزشک خانواده نداریم گفت: اجرای پزشک خانواده نیاز به ریل گذاری و پیش نیاز دارد و اولین گام و پیش نیاز آن آموزش است که مغفول مانده است.
*طرح پزشک خانواده هنوز به درستی تحقق نیافته است
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طرح پزشک خانواده هنوز به درستی تحقق نیافته است، افزود: در این سیستم به پزشک ارجاع دهنده اکتفا شده و به بهانه های مختلف بیماران را به پزشکان متخصص ارجاع می دهد و امور بوروکراسی افزایش یافته است.
وی از بی توجهی نسبت به تربیت پزشک خانواده انتقاد کرد و گفت: از سویی پرونده و کارت سلامت الکترونیک و گایدلاین ها و همان راهنمای بالینی که باعث کاهش هزینه های می شود نیز مغفول مانده این در حالی است که تمامی این موارد پیش نیازهای این طرح است.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت ارتقای سطح سواد سلامت جامعه تاکید کرد و ادامه داد: اجرای طرح پزشک خانواده در کشور انگلستان که رسانه ها و سیستم آموزشی بسیار قوی دارد ۱۸ سال طول کشید اما متاسفانه ما در عرض ۱۸ ماه و بدون توجه به فرهنگ سازی و آموزش شتاب زده طرح را اجرا کردیم.
*اجرای مطلوب طرح پزشک خانواده ۱۲ تا ۱۸ سال زمان می برد
خضری با تاکید بر اینکه اجرای مطلوب طرح پزشک خانواده ۱۲ تا ۱۸ سال زمان می برد، افزود: حوزه سلامت کارنامه قابل دفاع دولت تدبیر و امید است در این رابطه می طلبد به موضوع پیشگیری برای کاهش هزینه های حوزه سلامت توجه جدی شود.
*برای اجرای مطلوب طرح پزشک خانواده باید نقشه راه تعریف شود
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، بر لزوم اصلاح بیمه ها تاکید کرد و گفت: برای اجرای مطلوب طرح پزشک خانواده باید برنامه ریزی بلندمدت داشته باشیم، برای آن نقشه راه تدوین شود، مسئولان در مورد آن به اجماع برسند و بر اساس نقشه راه حرکت کرد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۴ ب.ظ

دیدگاه


+ هفت = 11