نماينده مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان رهبري:

میدان اقتصاد باید به بخش خصوصی واگذار شود

میدان اقتصاد  باید  به بخش خصوصی  واگذار شود

گروه خبر: عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مشارکت مردم در اقتصاد راهگشا و گره‌گشا است،اظهار داشت: میدان اقتصاد باید به مردم و بخش خصوصی واگذار شود، مردم در سرمایه‌گذاری احساس امنیت، ثبات و انتفاع کنند، ورود خواهند داشت.
به گزارش آراز آذربایجان،حجت‌الاسلام جواد مجتهد شبستری با اشاره به نامگذاری شعار سال ۱۴۰۳ به نام »جهش تولید با مشارکت مردمی« گفت: علت انتخاب رویکرد اقتصادی در شعارهای سال از سوی رهبر معظم انقلاب اعلام نگاه ویژه ایشان به حوزه اقتصاد و دعوت به رفع مشکلات اقتصادی است.
وی افزود: شاید سه چهار سالی است که رهبر معظم انقلابی روی تولید تمرکز کرده‌اند چراکه راه‌حل و کلید حل مشکلات اقتصادی را در تقویت و رشد تولید می‌دانند.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: رهبری امسال را هم سال جهش تولید نامگذاری کردند و تحقق جهش تولید را منوط به نقش‌آفرینی مردم دانسته‌اند، چراکه حضور مردم همواره راهگشا و گره‌گشای مشکلات است.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: وظیفه مجلس و دولت این است که زمینه‌ساز حضور هرچه بیشتر مردم باشند و موانع مشارکت آنها را برطرف کنند تا جهش در تولید محقق شود.
حجت‌الاسلام مجتهدشبستری با اشاره به موانع پیش روی مشارکت مردم در تولید و اقتصاد اظهار کرد: این موانع گاهی به دلیل عدم اجرای قوانین صحیح و یا خلع قانونی است، مسئولین باید عزم جدی برای رفع موانع مشارکت مردم در اقتصاد داشته باشند.
حجت‌الاسلام مجتهد شبستری با اعتقاد به این موضوع که نباید پشت درهای بسته تصمیم‌گیری شود بلکه باید به سراغ تولید کننده‌ها رفت و حرف‌ها و دغدغه‌های آنها را شنید، خاطرنشان کرد: مسئولین، دولت و مجلس باید بروند و با تولیدکننده‌ها بنشینند و صحبت کنند، مشکلاتشان را از نزدیک بشنوند.
وی یادآور شد: اخیراً دیدم رهبر معظم با دانش‌بنیان‌ها و تولیدکننده‌ها جلسه‌ای داشتند و با آنها صحبت کردند و چقدر جلسه خوبی بود، رئیس جمهور هم جلسات خوبی با تولیدکنندگان برگزار می کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: مسئولین و نمایندگانی که می‌خواهند قوانین تصویب کنند و همچنین کمیسیون‌های مربوط باید ارتباط مستقیم و بدون واسطه با تولید کننده داشته باشند.
حجت‌الاسلام مجتهد شبستری از دیگر مشکلات تولیدکننده‌ها را تامین مالی خواند و افزود: تولیدکننده‌ها عنوان می‌کنند که سیاست‌های بانکی و پولی ثبات ندارد و نوسان دارد. این عدم ثبات و نوسان در سیاست‌ها رغبت ایجاد نمی‌کند.
وی تصریح کرد: این موضوع به این دلیل است که تامین مالی این بنگاه‌ها عمدتا به وام‌هایی برمی‌گردد که از بانک‌ها گرفته می‌شود لذا باید سیاست ثابتی داشته باشد تا در تولید کننده رغبت ایجاد شود نه اینکه سیاست‌ها متغیر باشند و انگیزه تولید از وی گرفته شود.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قوانین و مقررات باید بررسی و در صورت لزوم بازنگری شوند، افزود: در جایی که قوانین متعارض با مشارکت مردم در اقتصاد وجود دارد باید اصلاح شوند اگر اشکال در عدم وجود قانون است باید قانونگذاری دقیق صورت بگیرد و قوانین موازی تنقیح شوند.
حجت‌الاسلام شبستری خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر این است که دولت خود را رقیب بخش خصوصی نبیند و میدان به مردم و بخش خصوصی واگذار شود، مردم در سرمایه‌گذاری احساس امنیت و ثبات و انتفاع کنند، حتماً ورود می‌کنند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۳ ب.ظ

دیدگاه


4 − چهار =