مدير شرکت خدمات حمايتي کشاورزي استان:

مشکل تامین کود کشاورزی در آذربایجان غربی وجود ندارد

مشکل تامین کود کشاورزی در آذربایجان غربی وجود ندارد

گروه خبر: مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: هیچ گونه کمبود یا مشکلی در تامین کود کشاورزی در استان وجود ندارد.
به گزارش آراز آذربایجان،علیرضا قربانی با بیان اینکه ۱۰۰ نفرعامل فعال توزیع‌کننده کود در استان وجود دارد، اضافه کرد: کودهای یارانه‌ای با قیمتی کمتر نسبت به بازار آزاد در اختیار کشاورزان متقاضی قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اتمام فصل کشت پاییزه در استان، افزود : در حال حاضر۶۰هزار و ۸۵۰ تن از میزان سهمیه ۹۱ هزار تنی کود برای سال زراعی جاری تدارک و تامین و در بین کارگزاران استان توزیع شده است که شامل ۵۲ هزار و ۵۰۰ تن کود اوره ، ۴ هزار و ۸۰۰ تن کود فسفاته و ۳ هزار و ۵۵۰ تن کود پتاسه است.
این مسئول اضافه کرد: مقدار۱۰ هزار و ۲۰۰ تن نیز به عنوان ذخیره در انبارهای شرکت خدمات حمایتی استان آماده توزیع است.
قربانی با بیان اینکه هیچ گونه کمبود یا مشکلی در تامین کود کشاورزی در استان وجود ندارد، ادامه داد: این روند ذخیره سازی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در حدود ۲۷۰۰ تن ، معادل ۲۷ درصد بیشتر است و استان با آمادگی بیشتری از نظر ذخیره استراتژیک به استقبال کشت های پائیزه و بهاره می رود.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه وظیفه و رسالت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی افزایش راندمان تولید و بالا بردن بهره وری در سطح کشور و استان است، اضافه کرد: با وجود همه محدودیت‌های مالی، ارزی و اجرایی به‌ویژه درگیری کشور با بیماری منحوس کرونا، طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده، تامین و تدارک انواع نهاده‌های کشاورزی مطابق برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی هدف گذاری و در دستور کار قرار دارد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲:۴۰ ب.ظ

دیدگاه


نُه × = 54