نماينده مردم مياندوآب درمجلس:

مجلس بدون حب و بغض سیاسی از اقتصاد مقاومتی حمایت کند

مجلس بدون حب و بغض سیاسی از اقتصاد مقاومتی حمایت کند

گروه خبر:نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: خودباوری کلید تحقق و توفیق در اقتصاد مقاومتی است و مجلس آینده باید بدون هیچ‌گونه حب و بغضی سیاسی دولت را در زمینه اقتصاد مقاومتی حمایت کند. مهدی عیسی‌زاده با اشاره به اینکه نمایندگان تنها در قالب مجلس می‌توانند در مورد اقتصاد مقاومتی گام بردارند اظهار داشت: مجلس در سال گذشته کمیسیون مبارزه با مسائل اقتصادی و تقویت اقتصاد مقاومتی را تشکیل داد و هم‌اکنون کلیات آن را پشتیبانی می‌کند.
نامزد مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خودباوری کلید تحقق و توفیق در اقتصاد مقاومتی است گفت: بی‌تردید ایمان به توانایی‌ها و ظرفیت‌های کشور خویش سبب پیشرفت اقتصادی همانند کشورهای ژاپن و آلمان می‌شود.
نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی را خود می‌توانیم پویا کنیم افزود: اگر در فکر پویایی و پیشرفت کشور خود نباشیم وابستگی به کشورهای بیگانه خواهیم شد.
وی با تاکید بر اینکه باید برنامه‌ریزی‌های لازم در زمینه احیای اقتصاد مقاومتی و پویایی اقتصاد داخلی داشته باشیم تصریح کرد: کشورمان دارای منابع ارزشمندی همچون آب، نفت، گاز، معادن طلا و نیروی انسانی است که باید از این ذخایر ارزشمند به نحو مطلوب استفاده کنیم.
عیسی‌زاده بیان کرد: بی‌شک اقدام عملی در حوزه اقتصاد مقاومتی را زمانی خواهیم داشت که به امکانات داخلی متکی شده و از مصرف کالای خارجی پرهیز داشته باشیم.
نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: علاوه بر آن تشویق و تنبیه صنعت‌گران داخلی نیز می‌تواند بسیار سازگار بوده و باید جامعه نیز به این خودباوری برسد که در داخل کشور کالاهایی بهتر از کالاهای چینی می‌توان تولید کرده و جنس ایرانی نیز می‌تواند به شکل بسیار باکیفیتی وارد بازار مصرف شود.
عیسی‌زاده با تاکید بر اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید دولت نیز به میدان آمده و حامی و پشتیبان صنعت‌گران باشد افزود: دولت نباید مشتری را برای تاسیس یک شرکت ماه‌ها و سال‌ها درگیر بوروکراسی اداری کند.
نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌اکنون با توجه به اینکه سیستم اداری کشورمان اندکی ضعیف است و سرمایه‌گذار به راحتی حاضر به سرمایه‌گذاری نشده و ترجیح می‌دهد سرمایه خود را نزد بانک‌ها بگذارد برای همین دولت باید کار تاسیس شرکت‌ها را سهولت بخشیده و امکانات و امتیازات بانکی را در کمترین زمان ممکن در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهد.
وی با ابراز تاسف از اینکه هم اکنون سیستم بانکی کشورمان به گونه‌ای است که شرایط وام دادن هیچ یک با یکدیگر هم‌خوانی ندارد تصریح کرد: متاسفانه هم‌اینک بانک‌ها وام ۴، ۱۲، ۱۶ یا ۲۶ درصدی به مشتری داده و معلوم نیست صنعت‌گران تا چه میزان باید سود کرده که بتوانند بدهی بانکی خود را تامین کنند.
عیسی‌زاده با بیان اینکه دولت درصدد حمایت از سرمایه‌گذار نیست افزود: بنابراین مسئولان دولتی باید با برنامه‌ریزی‌های منسجم و منظم شرایط حمایت از صنعت‌گران و مصرف‌کنندگان را فراهم کند.
نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس دهم باید با تمام قدرت و بدون هیچ خط سیاسی از دولت به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت کند چون مسئله بیکاری و تورم در کشور بیداد می‌کند.
عیسی‌زاده اظهار داشت: بنابراین مجلس آینده باید بدون هیچ‌گونه حب و بغضی دولت را حمایت کرده تا دولت بتواند چرخ اقتصاد را با سرعت بیشتری به کار اندازد.
وی با اشاره به اینکه پایه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی در مجلس نهم پی‌ریزی شده و گام‌های مناسبی در این رابطه برداشته شد تصریح کرد: در این رابطه مجلس به تنهایی نمی‌تواند اقتصاد مقاومتی را محقق کند بلکه باید مردم و مجلس نیز به کمک دولت آیند.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل ازتسنیم ، نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حالت کلی باید اندیشمندان، صنعتگران و پژوهشگران به خودباوری بسیاری برای تحقق اقتصاد مقاومتی برسند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۵:۱۴ ق.ظ

دیدگاه


+ 2 = ده