نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:

طرح تدریس زبان های محلی و قومی در دستورکار مجلس قرار گیرد

طرح تدریس  زبان های  محلی و قومی  در دستورکار مجلس  قرار گیرد

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خواستار قرار گرفتن طرح تدریس زبان های محلی و قومی در دستورکار مجلس شد.
به گزارش آراز آذربایجان، سید سلمان ذاکر در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند آحاد ملت ایران از تمام اقوام شمال ترک، فارس، عرب، کرد، لر، بلوچ، ترکمن و دیگر اقوام ایرانی قبل از هر چیزی مسلمان هستند یعنی اقوام، زبان، آداب و رسوم در مقابل اسلام عزیز می ایستد در داخل اسلام هویت پیدا می کند.
وی اظهار داشت: بنابراین دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی شما باید به سبک زندگی اسلامی- ایرانی بپردازید، در نوع مسکن، نوع خوراک، نوع آشپزی و تفریحات، نوع لباس و خط و زبان باید مورد توجه شما قرار گیرد چرا که این موارد قوام یک ملت هستند، اقوام ایرانی هستند که با آن آداب و رسوم در مقابل فرهنگ غرب و لیبرالیست دوام می آورد.
آنها نمی توانند به لباس، زبان و آداب و رسوم و فرهنگ ما نفوذ کنند. بنابراین از رئیس مجلس درخواست می کنم طرح تدریس زبان های محلی و قومی در مدارس و دانشگاه ها که دوسال پیش تصویب شده و بارگذاری شد در دستور کار مجلس قرار دهد.
این نماینده مجلس تاکید کرد: اصل ۱۵ قانون اساسی را احیا کنیم جوانان محلی و بومی در مطبوعات و رسانه های گروهی و تدریس ادبیات آنها در مدارس در کنار زبان فارسی آزاد است. زبان فارسی زبان اتحاد ملی است، زبان مشترک است اما زبان اقوام مهمترین و بارزترین و شناسه هر قوم و هر زبانی است این دغدغه اقوام است چطور می شود از زبان خود و زبان مادری محافظت کرد؟ چطور می توان به نسل های بعدی انتقال داد؟ راه آن ایجاد فرهنگستان زبان و ادب فارسی در توسعه فرهنگستان به اقوام دیگر است، فرهنگستان زبان های اقوام ایرانی را از رئیس مجلس، هیات رئیسه مطالبه داریم.
ذاکر یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند آذربایجان پرچم اتحاد و آزادی ایران است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۷ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۸:۵۵ ق.ظ

دیدگاه


نُه − 3 =