شکوفایی اقتصادی استان در گرو همدلی و همزبانی مردم و مسئولان

شکوفایی اقتصادی استان در گرو همدلی و همزبانی  مردم و مسئولان

مهدی قلی پور
گروه اقتصادی : تحقق شعار سال‎جاری با عنوان دولت و ملت , همدلی و همزبانی در آذربایجان غربی در گرو این است که تمامی ظرفیت های بالقوه اقتصادی استان اطلاع رسانی شده و فعالیت‎ها و برنامه‎های اجرایی استان با همراهی و هماهنگی مردم و مسئولان عملیاتی شود.
مقام معظم رهبری همواره با درایت و دوراندیشی شعار هر سال را انتخاب می‌کنند و امسال نیز با عنوان دولت و ملت , همدلی و همزبانی با زکاوت تمام برای شرایط ویژه امسال تدارک دیده شده است.
رهبر معظم انقلاب با انتخاب شعار امسال خواهان این هستند که ملت به دولت اعتماد کند زیرا اکنون دولت در حال پیش بردن مذاکرات است پس ملت باید به نتایج این مذاکرات اعتماد کند و در کشور ما همه مسئولان به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم از طرف مردم انتخاب می‌شوند پس مردم حرف اول را می‌زنند. در واقع مردم هم باید به منتخبان خود اعتماد کنند و در مقابل مسئولان نیز باید رضایت مردم را جلب کنند. تاکید رهبری بر وجود اعتماد دولت و ملت به این دلیل است که مذاکرات در حال رسیدن به نتیجه است پس رهبری معتقدند که مردم باید به قرارداد یا تفاهمی که در مذاکرات به دست می‌آید اعتماد کنند. این در حالی است که این شعار از سوی رهبر معظم انقلاب برای امسال بیانگر نقش مهم همدلی و همزبانی به سوی پیشرفت و ترقی کشور و به تبع آن استان آذربایجان غربی است.
از سوی دیگر, شعار سال فرصتی برای تقویت اتحاد ملی و وحدت کلمه است و با این همدلی و همربانی خواهیم توانست در زمینه مقابله با تحریم‌ها، رشد و توسعه کشور، عزت و غرور ملی، توسعه علمی و فرهنگی و اقتدار کشور موفق باشیم.نقش موثر همدلی و همزبانی در تحقق فرهنگ دینی و اقتصاد مقاومتی بسیار راهگشاست و در سال جاری با چالش ها، فرصت ها و ظرفیت های متعدد و زیادی برای کشور مواجه هستیم و از طرف دیگر برای مقابله با تهدیدات دشمنان با همدلی و هم زبانی می توان به این مهم دست یافت.شعار دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی این را می‌رساند که حل مشکلات در همه زمان‌ها، به ویژه زمانی که ما چالش‌ها و مشکلات مشخص و معینی را داشته باشیم، با وحدت و همدلی امکان‌پذیر است و این در حالی است که همدلی و هم زبانی دولت و ملت و وجود صداقت و راستی در تعامل دولت و ملت موجب پیشرفت کشور می‌شود و وحدت و همدلی ریشه ایجاد اعتماد دولت و ملت به یکدیگر است و با همدلی و همزبانی می‌توان مشکلات اقتصادی کشور را حل کرد. با این وجود استان آذربایجان غربی به عنوان یک استان مرزی در شمال غرب کشور دارای شرایط ویژه ای به لحاظ ترانزیت کالا ؛ زمینه های بسیار مناسب برای توسعه در حوزه های مختلف اقتصادی است و برای تحقق شعار جدید در سال ۹۴ به نظر می رسد باید همه دستگاههای اجرایی با عملیاتی کردن ظرفیت ها و زمینه های مختلف اقتصادی زمینه را برای توسعه فراهم کنند.در شرایط کنونی اقتصادی کشور و وضعیت بودجه جاری؛ برنامه‎ریزی علمی و کارشناسی با هدف اجرای پروژه های عمرانی استان در یک دوره زمانی مشخص و پرهیز از فرصت‎سوزی در روند اجرای کار بسیار ضروری است و عملیاتی کردن پروژه های عمرانی با توجه به اقدامات و پیگیری‎های انجام شده در سال های گذشته باید با همدلی و همزبانی و همراهی و هماهنگی مدیران و مردم در کمترین زمان ممکن به بهره‎برداری برسد.
از سوی دیگر رسالت معرفی ظرفیت‌های منطقه آذربایجان غربی در بخش‌های کشاورزی، دامپروری، معدن و گردشگری باید از سوی همه رسانه ها پیگیری شود و برگزاری نشست‌های مختلف با هم استان های مقیم کلان‌شهرها در جهت ایجاد سرمایه‌گذاری موثراست.
شرایط اقتصادی همچنین موجب شده که دغدغه اشتغال فرزندان، مهم‌ترین نگرانی برای خانواده‌ها شود و در مقوله اقتصاد مقاومتی به بحث کار آفرینی و حمایت از تولیدکنندگان باید نگاه ویژه‌ای شود.
ظرفیت‌های بخش کشاورزی در منطقه آذربایجان غربی که قطب کشاورزی کشور است ، باید بیش از پیش احیا شود و ایجاد بسترهای مناسب جهت ایجاد تعاونی در روستاها از اولویت هایی است که باید اجرایی شود .
این در حالی است که کمبود انبار و سردخانه‌های مجهز برای نگهداری محصولات کشاورزی و نبود صنایع تبدیلی از مهم‌ترین مشکلات اقتصاد کشاورزی در استان آذربایجان غربی است که باید با همت و مدیریت سازمانی مسئولان در سال جاری حل و فصل شود.
تحقق شکوفایی اقتصاد بدون شک در سایه همدلی و همزبانی مدیران و مردم و همه مسئولان اجرایی استان است و باید برای جبران مشکلات اقتصادی منطقه در شرایطی که دولت یازدهم در موضوع پرداخت یارانه های نقدی با مشکلات مالی فراوان مواجه است؛ باید همه مسئولان اجرایی دستگاههای اجرایی استان کمر همت بسته و برای برونرفت از مشکلات موجود اقتصادی استان که با بیکاری جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی و رکود اقتصادی پروژه های عمرانی مواجه است ؛ با همدلی و همزبانی وارد شوند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۴:۴۰ ق.ظ

دیدگاه


8 + = نُه