طی سال گذشته صورت گرفت

سرشماری بیش از ۲۳۰۰ رأس قوچ و میش ارمنی در آذربایجان غربی

سرشماری بیش از ۲۳۰۰ رأس قوچ و میش ارمنی در آذربایجان غربی

آرازآذربایجان،آذربایجان غربی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: ۲۳۴۵ رأس قوچ و میش ارمنی در مناطق حفاظت شده استان زندگی می کنند.
سعید شهند افزود: براساس سرشماری سال گذشته گونه های قابل سرشماری و شاخص پستانداران استان شامل گوزن زرد ایرانی ، قوچ و میش ارمنی و کل و بز وحشی است که در منطقه حفاظت شده مراکان، تعداد قوچ و میش ارمنی، ۱۱۴۵ راس و کل و بز وحشی ،۳۷ هزار راس، در پارک ملی دریاچه ارومیه تعداد قوچ و میش ارمنی۱۲۰۰ رأس ( شامل جزایر کبودان و اشک و اسپیر و آرزو) زندگی می کنند.
شهند ادامه داد: تعداد ۱۷۴ هزار و ۷۶۴ بال پرنده و از گروه دوزیستان نیز ۱۲۰۰ سمندر آذربایجانی و کردستانی در حیات وحش و زیستگاههای استان سرشماری شدند.
وی اظهار کرد: مجموع مساحت مناطق و زیستگاههای طبیعی تحت مدیریت این اداره کل ۶۷۰ هزار هکتار است که نزدیک به ۱۵ درصد از کل مساحت استان را شامل می شود.
شهند در خصوص مناطق چهارگانه که تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی است، افزود: مناطق حفاظت شده شامل منطقه حفاظت شده گدار شهرستان نقده، منطقه حفاظت شده مراکان خوی ( اولین منطقه حفاظت شده کشور است )، منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو و منطقه حفاظت شده جنگل های میرآباد ، پارک ملی دریاچه ارومیه ، پناهگاه حیات وحش دشت سوتاو و حمامیان شهرستان بوکان ، پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد و اثر طبیعی ملی غار سهولان مهاباد است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۰ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۵:۱۹ ب.ظ

دیدگاه


9 − = هفت